Työntekijä jäi kotiin sairaiden lasten kanssa, julkaisi hetki sitten somessa kuvan lasten lumileikeistä?
Soitti aamulla töihin, että pakko jäädä kotiin, kun lapset (5 & 3) ovat kipeitä. Eihän siinä, kyllä minä sen ymmärrän ja edellisen kerran hänen puoliso taisi jäädä kotiin kun nuo samaiset lapset olivat taudissa. Nyt kuitenkin ihan hetki sitten kotona sairaiden(?) lasten kanssa oleva työntekijä julkaisi instassa kuvan lapsistaan lumileikeissä. Ja kuvan on pakko olla tältä aamulta, sillä meillä ei ole ollut kunnolla lunta vielä kertaakaan tänä vuonna, nyt on ensimmäinen kerta. Ja vuoden vanha kuva ei voi olla, sillä lapset kasvavat hurjaa vauhtia, ja heillä on päällään vaatteita, joita tiedän työntekijän ostaneen tällä viikolla (esitteli niitä töissä, kun lounaalla piipahti ostoksille).
Mitenhän tähän pitäisi nyt reagoida esimiehenä?? (Kyllä, olen uusi esimies, ensimmäistä kertaa törmään tällaiseen, eikä minulla ole oikein ketään kenen puoleen kääntyä. Olen muuttanut joitain yksityiskohtia, mutta tarina on sama.)
Kommentit (36)
Sepä on käyttänyt väärin luottamustasi! Kunhan saapuu "sairauslomalta" puhutteluun! Muut kärsii kun yks vaan leikkii!
Ja lapsen sairauspäivät,nehän on tarkoitettu hodon järjestämistä varten,ei työntekijän hyväksi.
Kuumeinen lapsi ei voi olla ulkona,mutta jos on oksennustaudissa,ehkä silloin.
Sinuna pyydän lääkärintodistuksen,ei tarvitse hänen venkoilla. Ja jatkossa sama juttu. Esimiehen veto-oikeus!
Onhan niitä jääny kiinni risteilyiltä sun muusta ei-toivotusta puuhasta sairauslomilla.
Vaihtoehto 1. Provo, vaihtoehto 2, kuva on eiliseltä. Ei kukaan ole noin tyhmä, että laittaisi kuvia lintsailupäivältä. Itse menen muuten kohta kauppaan. Ollaan miehen kanssa oltu viikko kipeänä, ja jonkun on pakko mennä, ruoka ja nenäliinat on lopussa. Kuumetta on, silti menen. Mies kävi eilen kuumeisena apteekissa.
Miksi sinä kyttäät ihan työajalla työntekijöiden somea? Eikö sinulla ole parempaa tekemistä? Voi olla, että he ovat kääyneet lääkärissä ja kotiin tullessaan ovat olleet pari minuuttia kotipihalla leikkimässä lumella.
Vierailija kirjoitti:
Jospa olivatkin eilen pihalla ja nyt flunssaa pukkaa?
jos siellä on ekat lumet tänään niin eilen lumileikeissä...illalla on jo aika pimeää...eli ei
Jospa lapset ovat toipilaita? Esim. olleet jossain rokossa, missä pidetään hyvänä, että ollaan yksi terve päivä kotona ja sitten vasta hoitoon?
Tai lapsilla on aamulla tai eilen illalla löydetty täitä ja siinäkin tapauksessa suositus on, että yksi päivä kotona ennen hoitoon menoa?
Tai eilen lapsi oksennellut, aamulla ei oireita, mutta ei kannata hoitoon viedä?
Onhan näitä vaihtoehtoja! Jos kovasti kiinnostaa, niin kysy työntekijältä. Sitä en tosin osaa sanoa, miten korrektia käytöstä se on työnantajalta...
Miltä vuodelta kuvat oli jos oli lunta?
Vai onko porvoossa lunta pihoilla?:D
Et sitten esimiehenä tiedä miten asiaan pitää puuttua?
Mikä sairaus niillä lapsilla on? Katsos kun ihan kaikki sairaudet eivät estä leikkimistä ulkonakaan.
Välillä ulkonaolo helpottaa kovin tukossa olevia räkäisiä lapsia. Parempi laittaa hetkeksi ulos, että saa kohta nukkumaan päikkärit. Itsekin flunssassa menen ulos, koska siellä on vaan helpompi olla kuin sisällä.
Eihän siinä auta kuin että jatkossa on näytettävä lääkärintodistus.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten esimiehenä tiedä miten asiaan pitää puuttua?
Varmaan esimieskoulutuksessa neuvottu että kysy vauvapalstalta työttömiltä 😄
Ota puhutteluun, ei tuollainen peli vetele. Itse jouduin puhutteluun kun olin kouluaikan työharjoittelussa ja tulin kipeäksi, pomo näki minut kävelemässä kadulla saikun aikana (Olin menossa sairaana kauppaan ruokaa ostamaan), vaati heti töihin tullessa selvityksen ja että olin oikeasti kipeenä.
Varmaan siten kannattaisi reagoida että lopetat työntekijöidesi stalkkaamisen somessa ja jatkossa pyydät sairaspoissaolotodistuksen.
Kipeä lapsi ei useinkaan makaa sängyssä, vaikka ei saakkaan hoitoon osallistua ihan jo tartuttamisriskin takia. Jos lunta tuli ekaa kertaa tänä vuonna, ei ole suuri rikos käväistä ulkona jos lasten kunto sen sallii. Se Ei tee heistä vielä hoitokuntoisia.
Valehtelet. Noin monta yhteensattumaa ja selittelyä. Ja mikä työpaikka tuollainen on, missä uusi esimies istuu työaikana tutkimassa alaistensa some-tilejä?
Jos ovat eilen oksennelleet, eivät voi mennä hoitoon/kouluun, vaikka olisivatkin tänään virkeitä. Minullekkin joskus alkoi pomo motkottamaan, että en voi jäädä hoitamaan lasta jos lapsella ei ole kuumetta. 🙄 pönttö, on niitä muitakin sairauksia.
Jos tämä ei ole provo niin olet hyvin epäpätevä tehtävääsi.
Miten pitäisi suhtautua siihen, että esimies työajalla kirjoittaa vauvapalstalle?
Töihin siitä!
Miksi et tee töitä Ap?
Hengailet täällä ja somessa työaikana?
Jospa olivatkin eilen pihalla ja nyt flunssaa pukkaa?