Miksi kuukautisten täytyy olla kivuliaat?
Eikö pelkkä verenvuoto riittäisi :( Täällä taas istun pöntöllä pask*massa ja pidätän samalla oksennusta. Otin särkylääkekoktailin, mutta kuukautiset olivat alkaneet yöllä, niin herätessä oli jo kauheat kivut.
Kommentit (36)
Olet tehnyt syntiä katselemalla miehiä ja nyt saat siitä rangaistuksen.
Ja miksi pitää vuotaa juuri verta, joka on todella sotkuista? Tuli edes jotain huomaamattomampaa tököttiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi pitää vuotaa juuri verta, joka on todella sotkuista? Tuli edes jotain huomaamattomampaa tököttiä.
Ainakin veri on nättiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin veri on nättiä.
Nättiä? Lakanoissa? Housujen takamuksessa? Ei minusta.
Kipuhan tulee kohdun kouristuksista joka auttaa verta tulemaan ulos. Jos kouristeluja ei ois nii ei meillä ois erikseen menkkoja vaa vuodettais kokoaja pikku tiputtelua
Vatsakrampit ja kivun vielä kestän, mutta oonko ainut, jolla on ihan hirveä ripuli AINA kuukautisten aikana. Tosi mahtava olo, kun joka rööristä vuotaa.
Veri on paljon nätimpää (esteettisesti miellyttävää) kuin sperma, kusi tai paska. Veri ei minua okseta ollenkaan. Veri maistuu hyvältä.
Mutta nuo muut (sperma, kusi ja paska) oksettavat minua aina. En koski niihin pitkällä kepilläkään.
En tajua, miksi kuukautisveri on niin tabu. Sastko paniikkikohtauksia SPR:n verenluovutuksessa? Luovutettu beri pelastaa monien potilaiden hengen. Kusi, paska tai sperma ei pelasta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Kipuhan tulee kohdun kouristuksista joka auttaa verta tulemaan ulos. Jos kouristeluja ei ois nii ei meillä ois erikseen menkkoja vaa vuodettais kokoaja pikku tiputtelua
Kokoaja tiputtelee, mutta siivooja ei tiputtele eikä leipuri? Miksi kokoajalla on yksinoikeus tiputteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vatsakrampit ja kivun vielä kestän, mutta oonko ainut, jolla on ihan hirveä ripuli AINA kuukautisten aikana. Tosi mahtava olo, kun joka rööristä vuotaa.
Ne krampit ainakin mulla pistää paskomaan hullunlailla. Perse ihan kipeänä jatkuvasta pöntöllä istumisesta ja pyyhkimisestä. Ja joo mullakin se pska muuttuu ripuliksi.
Kun paksu limakalvo repeää irti niin kai se nyt sattuu ja tulee verta.
Tosin ei kaikilla satu, kumma kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kipuja eikä kuukautiseni ole pelkkää pikkutiputtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin veri on nättiä.
Nättiä? Lakanoissa? Housujen takamuksessa? Ei minusta.
En tiiä miksi, mutta mielestäni se kirkas tummanpunainen veri on nätin näköinen siteessä. Musta ja ruskea ei!!!
Vierailija kirjoitti:
Kun paksu limakalvo repeää irti niin kai se nyt sattuu ja tulee verta.
Tosin ei kaikilla satu, kumma kyllä.
Limakalvon irtoaminen ei ole se joka kivun aiheuttaa. Kivun aiheuttaa kohdun supistelu.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kuukautiset koettelu vai rankaisu naisille Jumalalta?
Osaisko joku vastata?
Vierailija kirjoitti:
Veri on paljon nätimpää (esteettisesti miellyttävää) kuin sperma, kusi tai paska. Veri ei minua okseta ollenkaan. Veri maistuu hyvältä.
Mutta nuo muut (sperma, kusi ja paska) oksettavat minua aina. En koski niihin pitkällä kepilläkään.
En tajua, miksi kuukautisveri on niin tabu. Sastko paniikkikohtauksia SPR:n verenluovutuksessa? Luovutettu beri pelastaa monien potilaiden hengen. Kusi, paska tai sperma ei pelasta ketään.
En saa paniikkikohtausta, mutta vuotaisin mieluummin vaikka valkovuotoa. Se kun ei tahraa, jos vuotaa yli. Sinulla ei taida olla runsaat menkat? Pahinta itsellä on nimenomaan vuoto. Toisena vuotopäivänä saa aina jännittää, pääseekö ajoissa vessaan tuplasuojasta huolimatta vai saako esim. työtuoli uuden kuvioinnin.
On muuten jännä, mutta mä aina haistan veren aina päivää tai puolipäivää ennen kuukautisten alkamista. Onko muilla samaa? Ja mulla on epäsäännölliset kuukautiset, niin ei voi olla kuvitelmaa, että tiettynä päivänä haistaisin tämän nimenomaisen kuukautisveren hajun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa paniikkikohtausta, mutta vuotaisin mieluummin vaikka valkovuotoa. Se kun ei tahraa, jos vuotaa yli. Sinulla ei taida olla runsaat menkat? Pahinta itsellä on nimenomaan vuoto. Toisena vuotopäivänä saa aina jännittää, pääseekö ajoissa vessaan tuplasuojasta huolimatta vai saako esim. työtuoli uuden kuvioinnin.
On runsaat pari ekaa päivää. Sängyssä lasten pissa-alusta tahriintumista varten. Pikkareihinkin usein vuotaa päivän aikana verta.
Edelleen ihmettelen, miksi naisia edelleen pakotetaan pitämään taukoviikkoja e-pillereistä. Kapinoikaa, älkää pitäkö taukoa, niin e-pillereiden haittavaikutukset vähenee ja kuukautisista ei tarvitse kärsiä! Taukoviikolla ei saavuteta mitään fysiologista hyvää, se luotiin aikanaan siksi, että "luonnolliset" kuukautiset tulisivat. Useimmat e-pillereiden sivuvaikutukset johtuvat taukoviikosta, silloin hormonitoiminta heittää häränpyllyä. Oikeasti luonnossa meillä ei olisi kuukautisia kuin ani harvoin, olisimme raskaana tai imettäisimme.
Raudan puutos voi vaikuttaa kipuihin. Itsellä oli pitkään ekana (ja välillä vielä tokana) vuotopäivänä kipuja mutta kun ferritiinit sai normaalille tasolle, ei ole kipuja ollut ollenkaan.
Ovatko kuukautiset koettelu vai rankaisu naisille Jumalalta?