Millaisia meikkimokia olette muilla nähneet tai itse tehneet?
Yhdellä entisellä työkaverilla oli kulmat kuin mäkkärin kaaret ja mustat vielä, vaikka oli blondi. Epäilen että löysi tuon tyylin ysärillä eikä tajunnut luopua siitä.
Kommentit (48)
Kaupungissamme asuu hikoileva, vaihdevuosi-ikäinen nainen, jolla on purkinpunaiset permanentatut lyhyet hiukset ja naama kuin sirkuspellellä. Hirveät, vahvat meikit, mustat silmät ja punaiset huulet. Näyttää ihan kauhealta. En ymmärrä, miksi hän tieten tahtoen on tehnyt itsestään sellaisen.
Itselläni kävi eilen niin, että laitoin meikkivoiteen alle sopimattoman kasvovoiteen. Päivävoide teki iholle kelmun, joka alkoi rapista meikatulta iholta pois. Lopputulos näytti kuivalta ja hilseilevältä.
Vesiliukoinen ripsiväri kovalla pakkasella ei myöskään ole hyvä idea...
Vierailija kirjoitti:
Aina silloin tällöin näkee että kasvot on hienosti ja huollitellusti meikattu, mutta meikki on skarpisti rajattu leukaviivaan, ja kaula loistaa valkoisena.
No tietysti sitä rajaa pitäisi häivyttää, ettei se ole niin selkeä, mutta mulla on luonnostaan kaula aina vaaleampi kuin kasvot. Kesälläkin naama saa väriä, mutta kaula ei. Mutta tuo on minusta ihan luonnollista, joten enpä ole viitsinyt edes yrittää saada niitä samanvärisiksi.
Naapuristossa asuu nelikymppinen nainen joka on ilman meikkiä ikäistään nuoremman oloinen eikä edes mitenkään pahan näköinen. Mutta kun meikkaa, vanhenee kymmenen vuotta! Vahvat mustat rajat silmien ympärillä, naamiomainen vaalea meikkivoide, tummanpunaista huulipunaa. Ero on oikeasti kuin yöllä ja päivällä, ekaa kertaa tämän luonnontilassa nähdessäni yllätyin miten hyvä iho naisella on ja miten kauniit suuret silmät.
Muistatteko, kun muutama vuosi sitten julkisuudessa oli nainen, jolla oli varsin omaperäinen meikkaustyyli ja kertoi sen vaikeuttavan työnsaantia? En muista hänen nimeään. Täälläkin sitä casea puitiin. Ensin oletin, että kyseessä olisi jonkinlainen todella persoonallinen, taiteellinen meikkaustyyli - lehtijutusta paljastui kuitenkin, että hän yksinkertaisesti tuhrasi silmänympäryksensä mustiksi ja väitti sitä itseilmaisuksi!
Nuorena en älynnyt meikata kulmia ollenkaan. Muuten taas tykkäsin aika vahvata meikistä. Ja mulla on luonnostaan keskiruskeat hiukset, mutta vaaleankeltaiset, harvat kulmakarvat. Kyllä se kulmien meikkaamattomuus pilasi koko lookin, mitä en silloin tajunnut.
Omia meikkimokia:
-Vääränvärinen meikkipohja. Silloin kun aloin meikkaamaan, ei tarjolla ollut vaaleita ja kellertäviä meikkivoiteita. Lumenen Doublestay Vaniljamarenki oli ainut oikeasti vaalea, mutta todella pinkki. Käytin kuitenkin tuota kun kaikki muut meikkivoiteet olivat liian tummia ja oransseja.
-Todella paksu meikkipohja. Mulla oli teininä näppyinen iho, jota yritin piilotella. Rippileirin jälkeen kasvoni olivat jostain syystä aivan täynnä pienen pientä röhelöä, joka tietty näkyi meikkivoiteen ja puuterin läpi. Rippikuvaa varten laitoin Lumenen meikkivoidetta (just se Doublestay) ja päälle Lumenen meikkipuuteria. Näpyt eivät ainakaan näkyneet enää. ;)
-TODELLA ohuet kulmakarvat, välillä suorina viivoina ja välillä siittiön muotoisina. Tämä oli tosin kyseisen ajan trendi jota näki muillakin. Toisilla kulmat palautuivat tästä rääkkäämisestä, mulla ei RIP.
-Seppälän tekoripset vuonna 2005. Näitä oli kahta laatua, luonnolliset ja massiiviset; mä tietenkin käytin niitä megaviuhkoja ja näytin siltä, että silmät ovat puoliksi ummessa. Paikalllinen kunnallispoliitikko käytti näitä samoja ja kävi välillä hamstraamassa kaikki kaupungin molemmista Seppälöistä. Ärsytti ihan sairaasti, kun jouduin ostamaan ne luonnollisemmat.
Voisin listata tähän vaikka minkälaisia tyylikokeiluja, jotka lasketaan nykyään mokiksi, mutta ajattelen että moni juttu kuuluu tiettyyn ikään ja aikakauteen, joten olen armollinen itselleni ja laitoin tähän vain nuo pahimmat. :D
Kauniilla tutulla valtavat mustat rajaukset. Yllätyin kun näin tämän koska hän on oikeasti luonnonkaunis kasvoiltaan. Kauniit silmät jne.