Millaisia meikkimokia olette muilla nähneet tai itse tehneet?
Yhdellä entisellä työkaverilla oli kulmat kuin mäkkärin kaaret ja mustat vielä, vaikka oli blondi. Epäilen että löysi tuon tyylin ysärillä eikä tajunnut luopua siitä.
Kommentit (48)
Mustat rajaukset silmien ympäri, ei vaan näytä kenelläkään hyvältä, ei sitten yhtään.
Ohis-ajatus: monelle suomalaiselle sopisi paremmin ruskea ripsiväri. Varsinkin, jos on siniset silmät.
Mutta asiaan: näin eilen metrossa naisen, joka oli piirtänyt itselleen pisamia. Hauska ajatus, mutta kun pyyhkäisi poskipäätään, osa pisamista muuttui viiruiksi.
Erään ruokabloggarin nestemäinen alarajaus on kauheaa katseltavaa. Varmaan meikannut samoin teinistä saakka, pitäisi kyllä nelikymppisenä tajuta katsoa peiliin.
No noita erilaisia piirrettyjä kulmia on kyllä näkynyt, liian tummat eripari viivat tai palkit.
Liian tumma meikkivoide, jota ei ole tarpeeksi hyvin levitetty niin näkyy leuassa selvät rajat.
Palkkit kulmakarvoina eli kylähullu-look on kyllä karmaiseva kenellä tahansa.
Olen tehnyt suunnilleen kaikki mahdolliset meikkivoidemokat:
- liian tumma, vaalea tai muuten väärä sävy
- liian paksu kerros (mm. kun olen yrittänyt peittää joitain kohtia meikkivoiteella enkä erillisellä peiteaineella)
- huono koostumus: lohkeilee paljastaen alla olevaa ihoa
- kiiltelee rasvaisen näköisesti (esim. epäsopiva meikkivoide tai ei puuteria)
- korostaa "viiksiä"
- meikkivoiteen paakkuuntuminen luomivakoon
Muiden meikissä huomaan yleisimpänä virheenä jotain outoa kulmakarvoissa, esim.
- luonnoton ääriviivaus, oudoimpana se kun kulmien alkupää on tasainen suorareunainen alue, josta ei erotu karvoja
- liian paksut tai ohuet/terävät
- liian tummat
Omat meikkimokat ovat ainakin olleet vääränvärinen meikkivoide, huonosti istuva meikkivoide (lähtenyt esim nenältä kokonaan jättäen rajat), sateessa levinnyt ripsari, liikaa poskipunaa...
Muilla nähtyjä: epäluonnolliset, vihaisen näköiseksi piirretyt kulmakarvat, sekä liian oranssi meikkivoide.
En ihmeemmin seuraile toisten meikkimokia enkä pidä meikkaamista millään tavalla mokana. Antaa jokaisen taablata tyylillään, koska ketä kiinnostaa. Pikkumaisten ihmisten juttuja arvostella toisten laittautumista.
Vierailija kirjoitti:
Ohis-ajatus: monelle suomalaiselle sopisi paremmin ruskea ripsiväri. Varsinkin, jos on siniset silmät.
Mutta asiaan: näin eilen metrossa naisen, joka oli piirtänyt itselleen pisamia. Hauska ajatus, mutta kun pyyhkäisi poskipäätään, osa pisamista muuttui viiruiksi.
Minä näin neidon, joka oli varmaan ottanut oppia jostain niksivideosta ja tehnyt pisamansa näppärästi haarukan avulla. Tai ainakin luulen niin, koska oikeat pisamat harvoin järjestäytyvät siisteihin neljän pisaman jonoihin.
Vierailija kirjoitti:
En ihmeemmin seuraile toisten meikkimokia enkä pidä meikkaamista millään tavalla mokana. Antaa jokaisen taablata tyylillään, koska ketä kiinnostaa. Pikkumaisten ihmisten juttuja arvostella toisten laittautumista.
Moka on sitä, että tekee erilailla kuin haluaisi. Jos oikeasti haluaa vaikka persoonalliset kulmat, se ei ole moka. Mutta jos haluaa näyttää tavanomaisella tavalla nätiltä ja silti meikkaa TAJUAMATTAAN tavalla, joka näyttää erikoiselta, niin se on moka. Minä en vähättele ketään siksi että mokaa, mutta voin silti todeta mokan, jos sellaisia kysytään (kuten tässä keskustelussa). Monesti mokaaja on jälkikäteen itsekin samaa mieltä, kun tajuaa miten hassulta jokin näytti. Jokainen saa päättää minkä näköiseksi laittautuu, mutta jos kokonaisuutta ei itse hahmota, niin lopputulos ei välttämättä ole edes oman toiveen mukainen. Ei se mun maailmaa kaada, että joku tekee meikkimokia (kivahan se vain on, että muutkin mokaavat, heh), mutta ei niitä kukaan halua tehdä. Jos haluaisi, niin sittenhän se ei olisi moka vaan valinta, johon kellään ei pitäisi olla nokan koputtamista. Mokiinkaan ei tietenkään ole syytä väkisin puuttua eikä ilkeillä niiden takia. 27
Liikaa meikkiä. Siis esim. niin paksu meikkipohja että näyttä teatterimaskilta, paakkuuntuneet ripsivärit, vahva contour joka voi kyllä näyttää kuvissa hyvältä mutta livenä oudon laikukkaalta, paksut palkkikulmakarvat tai vaihtoehtoisesti ohuet kynällä piirretyt viivat jne. Joo, jokainen saa meikata miten haluaa, minua nyt vaan sattuu miellyttämään useimmiten luonnollisempi look.
Itse olen laiska meikkaaja, välillä olen yrittänyt opetella vaikka mitä kikkoja ja tekniikoita mutta en vaan yksinkertaisesti viitsi pistää niin paljon aikaa harjoitteluun että tulisin oikeasti hyväksi. Ei vaan kiinnosta hinkata jotain poskipunan optimaalista kohtaa, määrää ja koostumusta tai korostuspuuterin ja varjostusten ideaalisijaintia ja olen luovuttanut muutaman kotona tehdyn kokeilun jälkeen kun ei sillä naamalla kehdannut ulos lähteä. Nykyisin käyttämäni meikkituotteet on laskettavissa yhden käden sormilla, mieluummin olen se jonka virhe on käyttää liian vähän meikkiä kuin liian paljon.
Vaimoni ei ole koskaan edes kokeillut meikkiä. Hän on luonnostaan säkenöivän kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni ei ole koskaan edes kokeillut meikkiä. Hän on luonnostaan säkenöivän kaunis.
Ihan kiva, mutta tätähän ei kysytty. Onko sinulla mitään sanottavaa varsinaiseen keskustelun aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Gyl kissalla pitää viikset olla.
Ennen oli monella nuorella naisella lämpimään taittuva ja liian tumma puuteri/ meikkivoide kasvoilla, mutta samaan aikaan vaalea kylmään taittuva puna huulilla. Tämä ei tunnu onneksi enää olevan "muotia".
Yks kaveri tykkäsi aikoinaan kovasti kylmän sinertävästä huulipunasta joka oli kalpealla ihmisellä karsea näky, kaveri näytti ihan ruumiilta.
Mun meikkimoka että ylipäätään meikkasin, kun kädentaidot on huonot. Nykyään kestoripsari kosmetologilla ja vähän peitepuikkoa ongelmakohtiin itse, mahdollisimman neutraalia väriä ja siinä se. Muuta en käytä ja peitepuikkoakin vain kun olen isommin ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Se että meikkiä mätetään kilokaupalla, on glitterii, highlighterii, concealerii, ripsipidennyksii ja ylirajatut huulet.
Näin kerran bussissa tällaisen, jolla oli ns. tyypillinen ig-meikki. Joka siis toimii ehkä kuvissa, jotka kuitenkin siloitellaan vielä, mutta näyttää melko häröltä luonnossa ja luonnonvalossa. Eli erittäin peittävä meikkivoide, peitevoidetta ja puuteria leivottu naamaan ihan kunnolla, päällä contourit, vahvasti muotoillut ja meikatut kulmat, ylirajatut huulet ja joku marjapuuron värinen matta huulipuna.
Aina silloin tällöin näkee että kasvot on hienosti ja huollitellusti meikattu, mutta meikki on skarpisti rajattu leukaviivaan, ja kaula loistaa valkoisena.
Ai kamala :D Oikein haistan tupakan, hajuveden ja hiuslakan sekaisen hajupilven!