Voiko henkilö joka ei koskaan halua seksiä päästä parisuhteeseen?
Kommentit (66)
Uskoisin että voi.
Et sinä ole ainoa joka ei halua seksiä.
Tietenkin voi olla hankalaa löytää toisensa,
Vierailija kirjoitti:
Mutta onkohan se aseksuaali se ”avainsana”?
Olen nimittäin miettinyt olenko aseksuaali, mutta kun kävin englannin kielisillä palstoilla lukemass (siellä enemmän trafiikkia), monet kirjoittelivat harrastavansa seksiä.
Jotkut partnerin iloksi.
Ja pari jossa molemmat olivat aseksuaaleja, mutta silti harrastivat seksiä.
Jäi vähän sellainen olo etten kyllä samaan porukkaan kuulu sielläkään....
Menee jo kyllä vähän naurettavaksi jos pari määrittelee itsensä aseksuaaleiksi ja silti harrastavat seksiä.
Kiinnostaa että miksi seksi ei kiinnosta? Olen vain utelias, en ajattele että siinä on mitään väärää ettei kiinnosta.
aoletko kokeillut ja oliko se huonoa, vai ei vaan ole koskaan kiinnostanut edes kokeilla? Vai onko traumaa?
Mulle kelpaisi ihana elämänkumppani, joka ei tarvitse seksiä. Itse pidän BDSM-seksistä joka minulle toimii parhaiten sessiomuotoisena, muun kuin oman kumppanin kanssa. Aseksuaali mies olisi minulle oikein hyvä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 7iin, pystyy kyllä myös ihan tavalliseen suhteeseen, tavallisen puolison kanssa. Tosin vaatii näyttelijän lahjoja ja-taitoja.
Itse havahduin tilaneessa, jossa meillä oli jo kaksi lasta. En siis kovasta yrityksestä huolimatta koskaan ole oppinut haluamaan tai pitämään seksistä. Emme ole asiasta keskustelleet. Mies ei ole keskustelija.
Suhde ei siis ole alkanut seksittömyydellä.
Ja minulla tuo ei ole mikään valinta, en vaan kaipaa sitä. Liekö syynä nuoruuden hyväksikäyttö, en ole oppinut pitämään koko touhusta.Ja silti huijasit miehesi suhteeseen?
Eri kirjoittaja mutta nuorena en ymmärtänyt mistä on kyse. Luulin että jos vaan kovin yritän ja tsemppaan asiat muuttuu. Mulla myös traumataustaa. Eikä ollut mitään hajua kuinka paha trauma on kuin vasta kun oli liian myöhäistä ja mies "huijattu".
Mitä se parisuhde sitten ilman seksiä on?
Kuuluuko siihen läheisyyttä ilman kosketusta? Läheisyyttä rajoitetun kosketuksen kanssa. Saa koskea olkapäähän, mutta ei vyötärön alapuolelle? Saako suudella?
Nukutaanko samassa huoneessa? Samassa sängyssä? Samassa talossa? Samassa kaupungissa? Samassa maassa?
Aloitus herättää paljon kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onkohan se aseksuaali se ”avainsana”?
Olen nimittäin miettinyt olenko aseksuaali, mutta kun kävin englannin kielisillä palstoilla lukemass (siellä enemmän trafiikkia), monet kirjoittelivat harrastavansa seksiä.
Jotkut partnerin iloksi.
Ja pari jossa molemmat olivat aseksuaaleja, mutta silti harrastivat seksiä.
Jäi vähän sellainen olo etten kyllä samaan porukkaan kuulu sielläkään....Menee jo kyllä vähän naurettavaksi jos pari määrittelee itsensä aseksuaaleiksi ja silti harrastavat seksiä.
Täytyy kyllä myöntää, minäkin nostelin kulmakarvojani.
Mutta niin joku kirjoitti, joten kai heillä sitten niin toimitaan....
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa että miksi seksi ei kiinnosta? Olen vain utelias, en ajattele että siinä on mitään väärää ettei kiinnosta.
aoletko kokeillut ja oliko se huonoa, vai ei vaan ole koskaan kiinnostanut edes kokeilla? Vai onko traumaa?
Ei ole traumaa.
En ole kokeillut.
Veikkaan että mulla olisi jotain ns. Sensori ongelmia.
En tykkää että kosketaan, yksi päivä tässä eräs tuttava otti olkapäästä kiinni, siis ihan vain koskeakseen tai jotain, en oikein Ymmärrä miksi toisia ihmisiä pitää edes koskea, mutta joka tapauksessa....
Ja tunsin PITKÄÄN sen kosketuksen ja se ”sattui”.
Vaikeaa selittää, en vain pidä koskemisesta yhtään (itse käytän sanaa lääppimen).
Ja voin vain kuvitella miten kamalaa seksi olisi kun koko kropan määrältä koskelemista.
Eikö tuollainen parisuhde olisi kaveruutta tai kämppäkaveruutta?
Vierailija kirjoitti:
Ei minun mielestä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun mielestä ollenkaan.
Ja lisään vielä, että kyllä minusta nyt on aika ankeaa jos pitää koko elämä elää yksin vain sen takia ettei halua mäiskiä genitaaleja yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet lievästi autistinen?
Mitä se tarkoittaa?
Ei sitä tartte haluta. Reidet auki, silmät kiinni ja ajattelet isänmaata. Niin sun isoäitiskin teki.
Eiköhän sen kanssa tule toimeen vaikka et pidä seksistä, kunhan vaan muistat antaa sitä kumppanillesi hänen tarpeiden mukaan riittävästi. Ei siitä itse ole pakko nauttia.
Et voisi ajatella suhdetta samaa sukupuolta olevan kanssa? Naisissa on sinunkaltaisia paljon.
Hyi mitä neuvoja noi viimeisimmät.
Älä nyt ainakaan niitä ota.
-