Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko henkilö joka ei koskaan halua seksiä päästä parisuhteeseen?

Vierailija
27.02.2020 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki, mutta suhteen kestävyyden kannalta olisi tarpeen varmistaa, ettei se toinenkaan halua.

Vierailija
2/66 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän sitä voisi lähteä edes etsimään ihmisiä jotka olisivat asian kanssa ok?

Eihän tälläisestä uskalla alkaa puhumaan kenenkään kanssa nykyään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä netistä?

Normi arjessa tapaa kuitenkin niin vähän sopivan ikäisiä ihmisiä, ja kun useimmat nyt kuitenkin kaipaavat sitä seksiä. Mielestäni asiaa pitäisi lähestyä niin, että tuo rohkeasti toiveensa heti esiin.

Et kertonut oletko n/m, eikö seksi vain kiinnosta vai sairausko estää. Kaipaatko kuitenkin muuta fyysistä läheisyyttä? Kaikki tämä vaikuttaa...

Vierailija
4/66 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen olen, päälle 30.

Seksi ei kiinnosta/ ”ällöttää” - kuulostaa lapselliselta, tiedän, mutten nyt keksi parempaakaan sanaa.

En kiinnostu ihmisistä seksuaalisessa mielessä ollenkaan.

Tämän takia en ole seurustellut koskaan, mutta kovin haluaisin jakaa arkea ja rakentaa yhteistä tulevaisuutta kumppanin kanssa.

Viime aikoina/vuosina on asia todella alkanut vaivaamaan ja olen todella yksinäinen.

Ei sinkkuus ole oikein minun juttu.

Ap

Vierailija
5/66 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat profiiliisi taikasanat "olen aseksuaali".

Vierailija
6/66 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juttu on nimenomaan sinkkuus mutta seksi on elinehto.

Vierailija
7/66 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun juttu on nimenomaan sinkkuus mutta seksi on elinehto.

Tätähän tässä kysyttiin?

Joillekin seksi on elinehto, joitakin ei kiinnosta pätkääkään. Itselleni se on ihan sama. Ei ällötä, mutta toisaalta ei kauheasti kiinnosta, joten voin olla yhtä hyvin ilman. Täytyy löytää se itselle sopiva kumpoani tässäkin suhteessa.

Vierailija
8/66 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Turussa, Oulussa, Pirkanmaalla ja Jyväskylässä näkyisi olevan Setan vertaisryhmiä aseksuaaleille.

Ja tällainen sivusto löytyi

https://aseksuaalisuus.fi/

Vierailija
9/66 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi!

Joko toisen aseksuaalin kanssa, tai sitten jos pystyy polyamoriseen suhteeseen.

Sattumalta sopivaan kumppaniin törmääminen voi olla epätodennäköistä, mutta onneksi on netti. Tinder voi olla vähän huono tähän, mut esim. OkCupid on sellanen joka vois toimiakin.

Vierailija
10/66 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onkohan se aseksuaali se ”avainsana”?

Olen nimittäin miettinyt olenko aseksuaali, mutta kun kävin englannin kielisillä palstoilla lukemass (siellä enemmän trafiikkia), monet kirjoittelivat harrastavansa seksiä.

Jotkut partnerin iloksi.

Ja pari jossa molemmat olivat aseksuaaleja, mutta silti harrastivat seksiä.

Jäi vähän sellainen olo etten kyllä samaan porukkaan kuulu sielläkään....

Vierailija
11/66 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan uppia, koska minäkin haluaisin tietää..

Vierailija
12/66 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onkohan se aseksuaali se ”avainsana”?

Olen nimittäin miettinyt olenko aseksuaali, mutta kun kävin englannin kielisillä palstoilla lukemass (siellä enemmän trafiikkia), monet kirjoittelivat harrastavansa seksiä.

Jotkut partnerin iloksi.

Ja pari jossa molemmat olivat aseksuaaleja, mutta silti harrastivat seksiä.

Jäi vähän sellainen olo etten kyllä samaan porukkaan kuulu sielläkään....

Niitä on kait erilaisia. Kyllä on aseksuaaleja jotka eivät harrasta seksiä ollenkaan. Älä luovuta vielä.

Vierailija
13/66 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pystyy kyllä myös ihan tavalliseen suhteeseen, tavallisen puolison kanssa. Tosin vaatii näyttelijän lahjoja ja-taitoja.

Itse havahduin tilaneessa, jossa meillä oli jo kaksi lasta. En siis kovasta yrityksestä huolimatta koskaan ole oppinut haluamaan tai pitämään seksistä. Emme ole asiasta keskustelleet. Mies ei ole keskustelija.

Suhde ei siis ole alkanut seksittömyydellä.

Ja minulla tuo ei ole mikään valinta, en vaan kaipaa sitä. Liekö syynä nuoruuden hyväksikäyttö, en ole oppinut pitämään koko touhusta.

Vierailija
14/66 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, pystyy kyllä myös ihan tavalliseen suhteeseen, tavallisen puolison kanssa. Tosin vaatii näyttelijän lahjoja ja-taitoja.

Olisi se kauheaa jos saisi tietää puolison näytelleen jotain parikymmentä vuotta. En kyllä voi suositella tuota lähestymistapaa.

Vierailija
15/66 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kirjoituksista tulee mieleen elävät kuolleet, zombiet jotka ovat menettäneet kosketuksensa kehoon ja tuijottavat sohtalla älypuhelina 20 cm eläisyydellä. Näille yksilöille ominaista on miljoonien vuosien lisääntymisketjun katkeaminen ja sukupuutto.

Vierailija
16/66 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse havahduin tilaneessa, jossa meillä oli jo kaksi lasta. En siis kovasta yrityksestä huolimatta koskaan ole oppinut haluamaan tai pitämään seksistä. Emme ole asiasta keskustelleet. Mies ei ole keskustelija.

Ja minulla tuo ei ole mikään valinta, en vaan kaipaa sitä. Liekö syynä nuoruuden hyväksikäyttö, en ole oppinut pitämään koko touhusta.

Ja silti huijasit miehesi suhteeseen?

Vierailija
17/66 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEgaHezzu kirjoitti:

Näille yksilöille ominaista on miljoonien vuosien lisääntymisketjun katkeaminen ja sukupuutto.

Ei tosiaan kannata huolestua kun pitemmän päälle evoluutio hoitaa ongelmayksilöt.

Vierailija
18/66 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, en kyllä mitenkään pystyisi teeskentelemään pystyväni seksiin.

Siis ihan fyysisestikkään kun kroppa menisi lukkoon.

Ei tarvitse tietenkään vastata, mutta eikö tuo ole kamalaa ja hyvin raskasta sinulle?

Mulla varmasti hajoaisi psyyke jos joutuisin harrastamaan seksiä.

Ap

Vierailija
19/66 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan löytänyt ketään.

Mutta nettiä lukiessa on muutaman kerran tullut vastaan tarinoita joissa löytänyt jonkun/toisensa.

Esim. tämä:

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006139065.html

Saa toivomaan vielä, että itseäkin onnistaisi....

Vierailija
20/66 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tosin lue kommentteja jutusta.

Aika masentavia.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä