Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voit olla miehen kanssa, joka juo?

Vierailija
27.02.2020 |

Jotkut suunnittelevat elämäänsä juomisen mukaan ja juovat aina viikonloppuisin. Miten kukaan nainen voi olla sellaisen miehen kanssa? Kertokaa.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi elää juovan kanssa. En edes sellasen, joka tarvitsisi muutaman saunakaljan.

Tässä alapeukutusten määrä kertoo kuinka huonot elämäntavat ihmisillä on. Jos itse ei juo. Syö terveellisesti, liikkuu, ei tupakoi jne. Miksi kuluttaa elämäänsä tissuttelijankaan kanssa. Se miten elämme määrää sen kuka seurassamme viihtyy.

Motiivi jokapäiväiselle tissuttelulle on minullekin todella epäselvä, mutta ainakin pääsevät sanomaan, että eihän minulla tässä mitään ongelmaa ole.

Vierailija
62/89 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi pitää ottaa muutama. Minä juon aina minimissään 15, muuten on ihan turha alkaa koko touhuun.

Tuo on ihan liian monta jo meikäläiselle, jos ei sitten erikseen olla jollain ryyppyreissulla. Aloitan yleensä platkuttamaan siinä 21-22 aikoihin kun lapset (ja joskus vaimokin) menee nukkumaan ja viimeistään kahden jälkeen haluan itsekin olla pehkuissa ettei mene seuraava päivä ihan rutulleen. Joku 12 tölkkiä on ihan maksimi mitä tuohon saa vedettyä, yleensä menee joku 6-9 tölkkiä ja ehkä pari viskiä.

Niin tämä siis viikonloppuisin, yleensä la-iltana koska sunnuntaina ei ole aamusta menoja. Arki-iltoina ei tule otettua jos ei sitten käydä jossain ulkona syömässä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sellaisesta kuin kohtuudella juominen? Aina ei ole pakko olla perseet olalla. Sivistyneet ihmiset osaa juoda kohtuudella.

Voi olla vaikea konsepti ymmärtää, mutta yritä edes...

Aika aggressiivinen viesti. Normaali juominen lienee sitä, että otetaan vaikka kerran kuussa yksi saunasiideri tai ruoan kanssa lasi viiniä. Dokaaminen on sitten sitä, mikä kuvaillaan aloituksessa ja on otettu suoraan tämän palstan esimerkeistä.

No ei lie. Tuo on käytännössä täysraittiutta. Eikä siinä tietenkään mitään vikaa, ei aikuisten tarvitse mitenkään selitellä juomistaan tai juomattomuuttaan.

No eihän tuo nyt mitään täysraittutta ole. :D  Tuossahan käytetään alkoholia säännöllisesti, tosin ei humaltumistarkoituksessa, ja vähäistähän tuo käyttö totta kai on. Mutta täysraitis ei käytä alkoholia lainkaan. Näin ainakin minä sen ymmärrän.

Vierailija
64/89 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sellaisesta kuin kohtuudella juominen? Aina ei ole pakko olla perseet olalla. Sivistyneet ihmiset osaa juoda kohtuudella.

Voi olla vaikea konsepti ymmärtää, mutta yritä edes...

Aika aggressiivinen viesti. Normaali juominen lienee sitä, että otetaan vaikka kerran kuussa yksi saunasiideri tai ruoan kanssa lasi viiniä. Dokaaminen on sitten sitä, mikä kuvaillaan aloituksessa ja on otettu suoraan tämän palstan esimerkeistä.

No ei lie. Tuo on käytännössä täysraittiutta. Eikä siinä tietenkään mitään vikaa, ei aikuisten tarvitse mitenkään selitellä juomistaan tai juomattomuuttaan.

No eihän tuo nyt mitään täysraittutta ole. :D

Niin. Siksi siinä sanottiinkin että *käytännössä* täysraittiutta. Vähän kun sanoisi että juu, olen urheilullinen mutta sitten kysyttäessä käy ilmi että käy kerran kuukaudessa 15 min kävelyllä. Ei, kyllä sellainen ihminen on käytännössä täysi sohvaperuna.

Vierailija
65/89 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, mieheni ei juo ollenkaan. Mukavempaahan se olisi jos joisi edes yhden silloin tällöin illanvietoissa, tuomitsee mun juomisia vaikka juon harvemmin kuin yksikään kavereistani/lähisukulaisistani. Nuorempana jouduin salailla juomisiani mutta nykyään en välitä ja kestän juomisen jälkeisen mykkäkoulun/vittuilun. Todella aikuismaista käytöstä 🤣

Miksi ihmeessä katselet tuollaista? Minä en jaksa kuunnella saarnaavia absolutisteja edes yhtä kokonaista iltaa, saati että viettäisin elämäni sellaisen kanssa.

Vaihtamalla paranee, vink vink.

/15

Jos tuo on miehen ainoa huono puoli niin en usko että vaihtamalla paranee. Aika paljon saisi etsiä että löytyy täysin vastaava mies miinus absolutsimi

Huonolla tuurilla löytyisi törppöjä joilla on enemmän kuin yksi vika

Niinpä. Mun mies juo enemmän kuin haluaisin, mutta en anna sen häiritä, enkä siitä valita, koska on muuten niin ihana mies. Tiedän tasan tarkkaan, että sellaisia ei joka oksalla kasva. Ja kun sitten vielä pitää rakastuakin puolin ja toisin...

Asia olisi toinen, jos muuttuisi väkivaltaiseksi tai muuten todella rasittavaksi kännissä, mutta ei siinä juuri muutosta tapahdu.

Vierailija
66/89 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin kauheeta? Tätä mulle ei ole kukaan osannut selittää. Mun mies juo, paljon. Se tuntuu olevan suurtakin suurempi ongelma ihan kaikille muille paitsi mulle ja miehelle. No eihän se sille juojan terveydelle hyväksi ole, mutta mitä se kenellekään ulkopuoliselle kuuluu? Ei mua haittaa miehen juominen.

No, en minä ainakaan jaksa katsella mitään alkoholistia. Ei varmasti myöskään mieheni katselisi minua, jos joka päivä tissuttelisin enkä osaisi olla selvinpäin. Humalaiset ihmiset on ärsyttäviä selvinpäin olevan näkökulmasta.

Aina sama vastaus, eli "en jaksaisi katsella..." ja "humalaiset on ärsyttäviä...". Mutta mistä nuo ajatukset kumpuaa? Jos juoja ei ole rähinäviinaan menevä, vaan ihan hyvää seuraa päissäänkin, niin mikä siinä on niin kauheeta, että "en jaksaisi katsella"? Vai onko se joku evolutiivinen suomalainen ominaisuus, että ihan periaatteessa pitää paheksua jos joku juo herran jestas viinaa!

No harvat on hyvää seuraa päissään selvin päin olevalle! Ne rähinäviinaan menevät on tietysti pahimpia, mutta muut ovat sitten jonkinlaisia sössöttäjiä tai jankkaajia, puhe ja ajatus on hidasta ja kiertää samaa kehää...tai sitten huudetan ja mekastetaan niin, että oikeasti menee hermo. Tai ollaan ihan hiljaa ja mökötetään. Jos on itsekin kännissä, niin ei välttämättä niin haittaa, mutta jos on selvin päin, niin kaikki tuo on ihan hemmetin rasittavaa.

Sitä paitsi olen aika herkkänenäinen, ja melkein kaikki alkoholit haisee pahalle, ja varsinkin se kuuluisa vanha viina...luoja varjele. :D Kyllä sille itsensä joskus harvakseltaan voi altistaa, mutta ei kiitos jatkuvasti.

Vierailija
67/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä dokaamistaipumuksen huomaa ihan tutustumisen alussa.

Vierailija
68/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kiltti. Ei taatusti käy käsiks, eikä tavarat lentele.

Kaljoitelkoon mun puolestani.

Suruullista, jos kokee, että näistä vaihtoehdoista pitää valita.

Oma mies ei juo ja on siltikin kiltti, eikä koskaan kävisi käsiksi.

Ystävieni miehet myös. Kukaan lähipiirin miehistä ei ryypiskele ja ovat muutenkin kunnon miehiä.

Mitä ihmeen surullista? Mä en näe meidän elämässä yhtään mitään surullista.

Surullisempaa on, että joku luulee vain raittiiden miesten olevan kunnon miehiä.

Vierailija
69/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, mieheni ei juo ollenkaan. Mukavempaahan se olisi jos joisi edes yhden silloin tällöin illanvietoissa, tuomitsee mun juomisia vaikka juon harvemmin kuin yksikään kavereistani/lähisukulaisistani. Nuorempana jouduin salailla juomisiani mutta nykyään en välitä ja kestän juomisen jälkeisen mykkäkoulun/vittuilun. Todella aikuismaista käytöstä 🤣

Miksi ihmeessä katselet tuollaista? Minä en jaksa kuunnella saarnaavia absolutisteja edes yhtä kokonaista iltaa, saati että viettäisin elämäni sellaisen kanssa.

Vaihtamalla paranee, vink vink.

/15

Oudosti se absolutisti saarnaa, vaikka olisi hiljaa. Taitaa nostaa juovan ihmisen juomiset näkyviin.

Vierailija
70/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin kauheeta? Tätä mulle ei ole kukaan osannut selittää. Mun mies juo, paljon. Se tuntuu olevan suurtakin suurempi ongelma ihan kaikille muille paitsi mulle ja miehelle. No eihän se sille juojan terveydelle hyväksi ole, mutta mitä se kenellekään ulkopuoliselle kuuluu? Ei mua haittaa miehen juominen.

No, en minä ainakaan jaksa katsella mitään alkoholistia. Ei varmasti myöskään mieheni katselisi minua, jos joka päivä tissuttelisin enkä osaisi olla selvinpäin. Humalaiset ihmiset on ärsyttäviä selvinpäin olevan näkökulmasta.

Ja ilmeisesti myös toisinpäin, kun nuorempana kun en juonut, kaikki pakeni minun seurastani, kun tajusivat minun olevan selvinpäin.

Joopa. Raitista kytätään ja syytetään kyttäämisestä.

Vierailija
71/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi olla. Mieheni juo viikonloppuna 1-3 saunakaljaa ja 1-2 kertaa vuodessa niin että on kännissä.

1-2 kertaa on kännissä parista saunakaljasta?

Vierailija
72/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan normaalia ole, että työssäkäyvän ihmisen pitää saada joka päivä vähintään sen 3 olutta. Kyllä kyse on jo alkoholiongelmasta.

Mutta jos ihminen käyttäytyy hyvin eikä juominen vaikuta mitenkään arjessa. Mitä vikaa siinä olisi? Eikös se olisi sen juojan ihan oma valinta ja terveyden kannalta huonohko tapa. Mitäpä jos ihminen joisi 3 tuoppia päivässä mutta söisi kohtuudella ja erittäin terveellisesti ja lenkkeilisi 10 km joka päivä. Olisiko sekin huono asia?

Vierailija
73/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itsekin pitää viinistä. Opin matkustellasi tämän rennon elämäntavan.

ja kännissä näköjään nytkin

Vierailija
74/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tapasin mieheni parikymppisenä, oli ihan normaalia että juotiin paljon ja usein. Join itsekin.

Mutta kyllä mua nykyään nelikymppisenä ärsyttää kun mies juo edelleen, joka ikinen viikonloppu. Juo siis kotona, joka lauantai 5-10 olutta. Ja ehkä kerran kuussa käy jossain keikalla jossa juo vielä enemmän. Ja lomilla juo joka päivä. Itse en juo nykyään oikeastaan ollenkaan, siksi toisen ryypiskely on ärsyttävää. Mutta minkäs teet. Muuten hyvä mies.

Vierailija
75/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin helppoa erota rakkaastaan vain siksi, että tällä on ongelma. Mutta jos taloudessa asuu lapsia ja he joutuvat näkemään esim. jatkuvasti oksentavaa ja toikkaroivaa vanhempaa, joka siis voi olla äitikin, joka jättää hakematta harkoista, koska ei voi ajaa autoa ja ottaa esim. pikavippejä nimissäsi saadakseen lisää alkoholia, silloin näkisin eron ainoana mahdollisuutena.

Vierailija
76/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun tapasin mieheni parikymppisenä, oli ihan normaalia että juotiin paljon ja usein. Join itsekin.

Mutta kyllä mua nykyään nelikymppisenä ärsyttää kun mies juo edelleen, joka ikinen viikonloppu. Juo siis kotona, joka lauantai 5-10 olutta. Ja ehkä kerran kuussa käy jossain keikalla jossa juo vielä enemmän. Ja lomilla juo joka päivä. Itse en juo nykyään oikeastaan ollenkaan, siksi toisen ryypiskely on ärsyttävää. Mutta minkäs teet. Muuten hyvä mies.

Muuten hyvä mies? Et voi olla tosissasi.

Vierailija
77/89 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole alkoholia elämässä niin elämä on kevyttä:)

Vierailija
78/89 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaista pääsiäisenä.

Vierailija
79/89 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, koska en itsekkään juo. Hyvinvoiva ihminen ei tarvitse alkoholia edes pieniä määriä jatkuvasti. Se hyvä olo pitäisi etsiä muista asioista :)

Vierailija
80/89 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi