Outoja elokuvia, joista olette tykänneet?
Laittakaa indie, taide tai muuten vain outoja elokuvia jotka ovat hyviä teidän mielestä. Mulholland Drive ja Inland Empire ovat omia suosikkejani.
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Peter Jacksonin "Aivokuollut" (1992) on nimensä mukainen elokuva. Hulluudestaan huolimatta, tai oikeastaan juuri siksi se on viihdyttävä kauhukomediapläjäys. Loppuvaikutelmaksi jää, "mitä minä juuri katsoin?"
Jacksonin varhaiset leffat olivat kyllä semmoista komediapläjäystä, tehty kauhuleffaa kieli poskessa. Muistan kuinka siinä Bad Taste -leffassa Jackson itse taisi esittää kaksoisroolia eli on samassa kohtauksessa(!) se alieni ja se hyvis, joka tappelee sen alienin kanssa ja tappaa sen...
American Psycho
Cosmopolis
Molemmat ovat loistavia juppimaailman satiireja.
Robert Altmanin ohjaama Kolme naista on myös outo ja mielenkiintoinen elokuva.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Being_John_Malkovich
Tämä teki lähtemättömän vaikutuksen... En osaa edelleenkään sanoa hyvässä vai pahassa.
Laura Marsin silmät (The Eyes of Laura Mars, 1978).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peter Greenawayn koko tuotanto.
Drowning by Numbers. Aivan mieletön tunnelma tässä elokuvassa. Kokki, varas, vaimo.... on kuitenkin mielestäni hänen loistavin teos.
Greenawayn unohdin itsekin, minusta hänen leffansa "Piirtäjän sopimus" on ihan ylittämätön. Sen musiikkikin on unohtumaton ja tosi hypnoottinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peter Greenawayn koko tuotanto.
Drowning by Numbers. Aivan mieletön tunnelma tässä elokuvassa. Kokki, varas, vaimo.... on kuitenkin mielestäni hänen loistavin teos.
Greenawayn unohdin itsekin, minusta hänen leffansa "Piirtäjän sopimus" on ihan ylittämätön. Sen musiikkikin on unohtumaton ja tosi hypnoottinen!
Piirtäjän sopimuksen unohdin. Mulla se on vasta hänen 3 paras leffa. Musiikki on kyllä siinä loistava. Telkkarista tuli muuten muutaman kuukautta sitten dokumentti Peteristä ja hänen perheestään.
Jean-Luc Godardin kaikki leffat (No ei ehkä 1980 jälkeen tehdyt)
Pier Paoli Paslolinin uran alun 12 ensimmäistä leffaa
Rainer Werner Fassbinder (kaikki, varsinkin Jenkkisotilas,Lili Marleen, ja Kauhun ja terrorin syksy joka muutti elämäni)
Being John Malkovich, Adaptation, Tahraton mieli.
"Synechdoche, New York" samalta tekijältä oli jo liian outo.
Vierailija kirjoitti:
Lumiauramies Yle Areenasssa. On outo ja tykkäsin.
Yle Areenassa Lumiauramies ja Tarjoilija.
Wes Andersonin ohjaama The Grand Budapest Hotel.
Trainspotting
Nuorena tykkäsin paljon. En tiedä jaksaisinko enää katsella, joten en yritäkään.
Katkera kuu, hitto mikä parisuhde :D
Peter Jacksonin "Aivokuollut" (1992) on nimensä mukainen elokuva. Hulluudestaan huolimatta, tai oikeastaan juuri siksi se on viihdyttävä kauhukomediapläjäys. Loppuvaikutelmaksi jää, "mitä minä juuri katsoin?"