Outoja elokuvia, joista olette tykänneet?
Laittakaa indie, taide tai muuten vain outoja elokuvia jotka ovat hyviä teidän mielestä. Mulholland Drive ja Inland Empire ovat omia suosikkejani.
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa nukketaloon
Tämä ja saman ohjaajan eli Todd Solondzin Onni.
Vierailija kirjoitti:
Peter Greenawayn koko tuotanto.
Drowning by Numbers. Aivan mieletön tunnelma tässä elokuvassa. Kokki, varas, vaimo.... on kuitenkin mielestäni hänen loistavin teos.
En tiedä, onko mainittu jo, mutta Mother! teki minuun vaikutuksen.
Romper Stomper (nuori R Crowe skinheadina), australialainen elokuva ehkä 30 vuoden takaa.
Domina. Keira Knigtley näytteli amerikkalaista palkkionmetsästäjää.
Vierailija kirjoitti:
Fire walk with me. Olin teininä kattomas teatteris ja suurin osa muista katsojista käveli ulos kesken elokuvan.
Tämä on hyvä. Itselläni on tää leffa dvdllä ja vaikka se omalla tavallaan outo onkin niin tykkään siitä silti. Poistuikohan porukka teatterista ulos leffan "huonouden"takia vai minkä 🤔
David Lynchin leffat.
Twin Peaks - Fire Walk With Me esimerkiksi.
Ei ehkä se oudoin, mutta ainakin erikoisia noi Lynchin jutut.
Musiikilla voi tehdä leffoissa ihmeitä :)
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan canal + palvelussa pyöri elokuva moonlight. Siinä ei puhuttu lainkaan. Nuori pojan kloppi salakuljetti huumeita ja rikas pieni tyttö huolehti ja piilotteli poikaa perheen vajassa. Katsoin monta kertaa. Olen etsinyt sitä myöhemmin mutta moonlight elokuvan nimellä löytyy jokin toinen elokuva. Tietääkö kukaan teistä tätä? Olisi mielenkiintoista katsoa olisiko tämä hyvä enää näin aikuisena. Silloin olin teini-ikäinen.
Lisöksi vielä suomalaisista tukkijätkä ja mies vaikka menneisyyttä. Varsinkin jälkimmäinen on aivan hulvattoman hauska vaikka hyvin outo.
Tämäkö: https://www.imdb.com/title/tt0245294/?ref_=fn_al_tt_3
En ole nähnyt itse.
A Girl Walks Home Alone at Night. Iranilainen "vampyyrileffa".
The Weather Man. En nyt tiedä onko tuo hirveän outo, mutta surumielisyyttä ja komediaa yhdistelevä tunnelma jäi mieleen.
Wristcutters: A Love Story
A film set in a strange afterlife way station that has been reserved for people who have committed suicide.
The Tale of The Princess Kaguya
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko mainittu jo, mutta Mother! teki minuun vaikutuksen.
Vaikutti järjettömältä ja juonettomalta jos ei oke tietoinen vertauskuvallisuudesta. Mielestäni ei kyllä häävi siltikään.
Vierailija kirjoitti:
Drive: todella väkivaltainen, mutta samalla yksi romanttisimmista elokuvista jonka olen nähnyt. Soundtrack on loistava.
Locke: se että mies ajaa koko elokuvan autoa ja keskustelee puhelimessa eri ihmisten kanssa ei välttämättä kuullosta kovin mukaansa tempaavalta elokuvalta.
Nää oli molemmat jotenkin piinallisia. Ihan hyviä kyllä joo, mutta ei todellakaan uudestaan katsottavia.
Aidosti outoa
Birdland
Amores perros
Onni
Hienoja elokuvia.
Korppi sylissä leffan tunnusmusiikki Porque te vas on yksi maailmanhistorian hienoimpia biisejä. Pääroolin tytön äiti kärsi munasarjasyövästä, mikä on vaikuttanut minun ammatinvalintaan. En koskaan unohda kun tytön äiti makasi sängyssä kamalissa kivuissa.
Ohis: leffan tunnarin on muuten levyttänyt suomeksi Tuula Amberla, joka on entinen naapurini.
Pepi, Luci , Bom 💚🧡🖤
Punaisen oravan ohjaaja taas on saanut minut kiinnostumaan Baskimaasta.