Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea olet syönyt tänään?

Vierailija
26.02.2020 |

Päivän syömiset ja juomiset.

Kommentit (283)

Vierailija
181/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ehkä illalla on nälkä.

Vierailija
182/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna klo 8.30 maitokahvia, ruisleivän pala ilman päällyksiä ja pieni broilerin rintafile. Nyt klo 12 jälkeen maitokahvia ja runebergintorttu kahvilassa. On hyvää! Lounaalle (Salaatti) oikeastaan olin menossa, mutta oli ruuhkaa, joten tulinkin kahvilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kahteentoista tuntiin mitään kun pitää mennä verikokeeseen ja pyörryttää ja heikottaa jo valmiiksi.

Vaan annahan olla kun sieltä pääsen...!

Vau, ihan 12h ja jo pyörryttää. Vi tu tällä palstalla on heikkoa jengiä. Koko ajan pitäisi ollapysäkille mättämässä jotain suuhunsa. Varmaan yölläkin heräät syömään, ettei vaan alaihan heikottamaan.

Eiköhän se sinuakin pyörryttäisi jos söit pari palaa ruisleipää puoli kahdeksalta illalla ja kävit sen jälkeen tekemässä kolan kanssa lumitöitä tunnin verran ja nouset viideltä navettahommille, huhkit siellä puoli kahdeksaan ja ajat 20 km kirkolle verikokeeseen.

No ei, ei pyörryttäisi. Viimeksi olen syönyt eilen viiden maissa. Sen jälkeen käynyt töissä, juoksulenkillä, koiran kanssa puistossa ja kävellen kaupassa. Hyvin pärjää vuorokauden tai parikin ilman ruokaa jos on ei ehdi syömään. Eipä ole ikinä pyörryttänyt. Kohta lähden tanssitunnille.

In your dreams, babe.

Mässääjien on vaikea käsittää. Olen eri, mutta mulla oli aiemmin niin, etten välttämättä ollut koko päivänä syönyt mitään, eikä ollut edes nälkä koko aikana. Illalla saatoin havahtua siihen, että jotain pitäisi syödä. Eikä välttämättä ollut nälkä silloinkaan.

Tottumuskysymys. Olen aina ollut huono syömään, ja näläntunne on aika harvinaista. Pakko kuitenkin jotain syödä, koska ihminen tarvitsee ravintoa.

Nykyään on nälkä useammin, kun syön enemmän. Elimistö tottuu tiettyihin tapoihin.

Vierailija
184/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kahteentoista tuntiin mitään kun pitää mennä verikokeeseen ja pyörryttää ja heikottaa jo valmiiksi.

Vaan annahan olla kun sieltä pääsen...!

Vau, ihan 12h ja jo pyörryttää. Vi tu tällä palstalla on heikkoa jengiä. Koko ajan pitäisi ollapysäkille mättämässä jotain suuhunsa. Varmaan yölläkin heräät syömään, ettei vaan alaihan heikottamaan.

Eiköhän se sinuakin pyörryttäisi jos söit pari palaa ruisleipää puoli kahdeksalta illalla ja kävit sen jälkeen tekemässä kolan kanssa lumitöitä tunnin verran ja nouset viideltä navettahommille, huhkit siellä puoli kahdeksaan ja ajat 20 km kirkolle verikokeeseen.

No ei, ei pyörryttäisi. Viimeksi olen syönyt eilen viiden maissa. Sen jälkeen käynyt töissä, juoksulenkillä, koiran kanssa puistossa ja kävellen kaupassa. Hyvin pärjää vuorokauden tai parikin ilman ruokaa jos on ei ehdi syömään. Eipä ole ikinä pyörryttänyt. Kohta lähden tanssitunnille.

In your dreams, babe.

Mässääjien on vaikea käsittää. Olen eri, mutta mulla oli aiemmin niin, etten välttämättä ollut koko päivänä syönyt mitään, eikä ollut edes nälkä koko aikana. Illalla saatoin havahtua siihen, että jotain pitäisi syödä. Eikä välttämättä ollut nälkä silloinkaan.

Tottumuskysymys. Olen aina ollut huono syömään, ja näläntunne on aika harvinaista. Pakko kuitenkin jotain syödä, koska ihminen tarvitsee ravintoa.

Nykyään on nälkä useammin, kun syön enemmän. Elimistö tottuu tiettyihin tapoihin.

Säännöllisesti syöjillä nälkä tulee "kellonlyömällä", koska elimistö on tottunut siihen.

T.183

Vierailija
185/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa kahvia, poppareita.

Vierailija
186/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, perunamuusia, puolikkaan lihapullan, siemennäkkärin, palan juustoa, halvaa ja kolme palaa suklaata.

Vierailija
187/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjun läpi. Aika paljon eineksiä, karkkia, suklaata, pullaa ja limsaa mun mielestä. Ei siinä paljon tarvitse syödä kun päivän kaloritarve tulee jo täyteen. Monella herkuttelijalla taitaa jäädä vitamiinit ja hivenaineet vähiin, kun päivä täytetään hötöllä. 171

Niin no mitä sitten? Ei tämä mikään ravitsemusneuvonta ole. Ihminen voi ihan itse päättää, mitä syö. Tietoa on yllin kyllin saatavilla. Kaikenlainen toisten arvostelu on turhaa, kun ei se johda mihinkään tai johtaa väärään suhteeseen ruokaa kohtaan.

Tiedän mistä puhun. Elin 6 vuotta parisuhteessa, jossa toinen arvosteli koko ajan syömisiä ja syömättä jättämisiä. Kun tavattiin, painoin 59 kg ja kun erottiin, painoin 74 kg.

Esimerkkejä: olin syönyt aamulla aamupalan ja sen jälkeen vasta illalla aloin tehdä ruokaa. Puoliso katsoi arvostelevasti ja kommentoi, että ei sisällä foolihappoja, eikä sinkkiä eikä sitä sun tätä. Lähdin kauppaan ja valmistin jonkin lisukkeen kasviksista, joissa olisi kaikkea. Kun syötiin, hän kommentoi, että tämä maistuu aivan p*skalta ja jätti sen lisukkeen syömättä. Tällaista oli arki. Itse hän oli hoikka kuin viulunkieli ja söi salaa mäkkärin ruokaa, kuitteja löytyi kummallisesti roskiksesta ja hampparipapereita autosta. Minusta tuntui, että kaikki, mitä tein ruuaksi, oli jollain tavalla väärin. Jouduin itse syömään useampia annoksia ruokaa, joka ei kelvannutkaan puolisolleni. Esim. kerran tein täysjyväriisistä, parsakaalista, valkosipulista, tomaateista, oliiveista, ruokakermasta ja broilerinfileistä ison kattilallisen ruokaa, jota hän piti syömäkelvottomana. Minähän sen ison kattilallisen söin yksin tyyliin 2-3 päivässä. Sitten kun hän joskus laittoi ruokaa, siinä meni puoli päivää ja minun piti kehua maasta taivaisiin ne hänen keitoksensa. Jälkikäteen ajatellen, sisälsiköhän riittävästi foolihappoa ja sinkkiä esim. kantarellimuhennos ja valkosipulikermaperunat tai sitruunalohi ja lohkoperunat. Ei olisi tullut mieleenkään haukkua hänen tekemiään ruokia tai ruokavaliota siten kuin hän haukkui minua ja aiheutti minulle sekä henkistä pahaa oloa että paino-ongelmia.

Vierailija
188/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 voisarvea joiden välissä mansikkaviipaleita ja kermavaahtoa, pala suklaakakkua, kuppi mustaa kahvia. Miula on tänään synttärit niin siksi tuollainen aamiainen :)

Onneksi olkoon. Täytät vaan joka neljäs vuosi niin kyllähän sitä kannattaa juhlia herkuttelemalla.

Vierailija
189/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurarieskaa 4 kpl (pieniä), joissa keittokinkkusiivu

2 keksiä

2 dl teetä

1/2 dl vichyvettä

Vierailija
190/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanin, kaksi kuppia kahvia, kaksi kuppia inkivääriteetä sekä kaksi ruisleipää, joiden päällä juustoa, tomaattia, kurkkua ja maksamakkaraa.

Vierailija
191/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa ja yrttisiä kasviksia + kermaviilikastiketta

Riisifrutti

1 kupillinen kahvia

1 kaurapuikula juustolla

1l vettä

1 kupillinen teetä hunajalla

Vierailija
192/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu(-päivä)llä ensin iso lasi vettä ja lusikallinen tyrniöljyä. Sitten vähän rahkaa, granun siemeniä ja mysliä, triplacappuccino, pieni lasi tuoremehua, pieni kaurasämpylä jossa päällä yhden munan munakas ja kauhea keko lehtipersiljaa (oli menossa vanhaksi).

Nyt nautin ruoavalmistus-GT:tä, kohta alan koota illallisen/iltapalan tapas-aineksia pöytään. Mies kipeänä, halusi vain kylmää syötävää - minulle se sopii erinomaisesti!

Vierailija
193/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa, 3 mansikkaa, banaani,  yksi keitetty peruna, porkkanoita, uunilohta, paprikaa, tomaatti, kauraleipä, porkkanasämpylä, juustoa ja paljon kahvia ja vettä.

Vierailija
194/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi söin omenan ja join kaakaota, ruoaksi söin chorizopastaa + salaattia ja illalliseksi varmaan syön leipää tai jogurttia + marjoja.

Vierailija
195/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kuppia kahvia. 1 leipä juustolla. 1 kotletti. 4kpl suffelipuffelia. 1 haukku lapsen eväsleivästä.

Vierailija
196/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää juustolla ja kahvin ja rahkan.

Kalafilettä ja salaattia.

Puoli pakettia Domino-keksejä. Kahvia. Vielä syön leipää ja suklaata.

Vierailija
197/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan. Kaurapuuroo ja kaksi paistettua kananmunaa.

Vierailija
198/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kuppia kahvia, karjalanpiirakka juustolla, pakastepizza. Eipä ole kerennyt panostaa syömisiin tänäänkään

Sama tyyppi tänään. Aamulla lennossa kuppi kahvia, yleensä juon toisen kupin lounaalla ja kolmannen iltapäivällä. Tänäänkään en ehtinyt syödä lounasta enkä juoda kumpaakaan kahvia. Illalla syön valmissalaatin. Kiirettä pitää näin lomalla.

Vierailija
199/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi puuro höysteineen ja muutama pala Lindtin 90% tummaa suklaata. Lounaaksi linssikastiketta, nyhtökauraa, perunoita, papuja, kurkkua, tomaattia, ruisleipää ja lasi piimää. Omar-munkki ja kevytkolaa. Iltapalaksi vielä muutama perunarieska juustolla.

Vierailija
200/283 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikkaan pizzan, suklaaleivoksen ja suklaajäätelöä. Aion tässä syödä vielä tänään loput siitä pizzasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän