Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oppilas katsoo vain netflixiä ja lyö

Vierailija
26.02.2020 |

Olen hämmentynyt. Olen tehnyt sijaisuuksia jonkin aikaa nyt eräällä koululla, ja olen myös sijaistanut erityisopettajia. Erityisesti on jäänyt mieleen eräs lapsi, joka ei koulupäivän aikana tee juuri mitään muuta kuin katso Ipadista ohjelmia. Lapsi ei tottele mitään käskyjä aikuisilta, ja Ipadia pois ottaessa lyö. Ei myöskään halua käydä ulkona välitunneilla, syödä, ei mitään. Ja opettajilla ei ole mitään tehtävissä, katsovat vaan vierestä. Miten voi olla noin? Eikö jo lastensuojelun pitäisi puuttua? Lapsihan ei opi mitään, enkä ymmärrä miten tuo koskaan pystyy menemään yläasteelle, saatika sopeutumaan yhteiskuntaan. Ipadia ei kuulemma voi ottaa kokonaan pois, koska ovat osana opetusta ja lapsesta tulee myös ihan pähkähullu ja tästä koituu turvallisuusuhka opettajille ja muille lapsille. Lapsi on siis periaattessa vallassa, aikuiset hänen alaisiaan. Onko täällä opettajia, miten toimitte tuollaisten oppilaitten kanssa? Tunnen itseni kovin avuttomaksi kyseisen oppilaan seurassa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten luulisit, ei ole mitään rajoja ja kuria, annetaan vaan pojan olla padilla ettei tulis paha mieli.

Mitä ehdotat tehtäväksi? Antaa vaan hakata opettajia ja oppilaita? Ipadi on ainoo millä pysyy rauhallisena. 

Vierailija
22/22 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten luulisit, ei ole mitään rajoja ja kuria, annetaan vaan pojan olla padilla ettei tulis paha mieli.

Mitä ehdotat tehtäväksi? Antaa vaan hakata opettajia ja oppilaita? Ipadi on ainoo millä pysyy rauhallisena. 

No sitten on turha odottaa muutosta, jos ei ongelman syytä poisteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla