Lahjoitin serkun tytölle 4 muovipussillista merkkivaatteita. Nyt ovat tienanneet niillä yli 300 euroa!
Halusin olla kiltti, kun tiedän, että ostavat kirppikseltä tytölle kulunutta vaatetta. Olin ajatellut myydä meidän tytön merkkivaatteet itse, mutta sitten ajattelin, että serkun tyttö varmasti ilahtuisi niistä. Siellä oli Pomp de Luxia, Mayoralia, Desigualia, Marimekkoa, Metoo, Villervalla. Ja oli pari vähän käytettyä ulkoilupukua. Nyt kuulin tädiltäni (serkun äiti), että suunnilleen kaikki on mennyt kaupaksi, ja serkkuni kehuskelee ympäriinsä tienanneensa yli 300 euroa. Sillä rahalla olisi ollut meilläkin käyttöä, kun säästetään kesämökkiä varten. Mietin, soitanko ja pyydän rahat. Eniten ärsyttää se, ettei niiden tyttö saanutkaan niitä nättejä vaatteita, kun vanhemmille iski ilmeisesti ahneus.
Kommentit (63)
Mulla on lähes käyttämättömiä miesten merkkivaatteita monilla tuhansilla euroilla. Esim. paljon paitoja jotka kaupassa 150e/kpl. Paljon takkeja joista kalleimmat n. 1000e/kpl. Olen vain ostanut niitä mutta en ole edes jaksanut pitää niistä ollenkaan varmaan 95%:ia. Pitäisi varmaan yrittää myydä jonnekin....
Joo ällöä tollanen. Mä en oo antanu mun kavereille meidän lasten vaatteita just tosta syystä.
Me saadaan kanssa lasten serkkujen äidiltä niiden merkkivaatteita. Se vaan, et vaatteet ovat pääsääntöisesti ihan susirumia, joten käytön sijaan vien ne uffen laatikkoon. Minun puolestani hän saisi viedä ne itse sinne, kun mulla on muutakin tekemistä.
Annas kun arvaat, sinä vain ajattelit tytön tykkäävän vaatteista, mutta et kysynyt, tykkääkö hän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähes käyttämättömiä miesten merkkivaatteita monilla tuhansilla euroilla. Esim. paljon paitoja jotka kaupassa 150e/kpl. Paljon takkeja joista kalleimmat n. 1000e/kpl. Olen vain ostanut niitä mutta en ole edes jaksanut pitää niistä ollenkaan varmaan 95%:ia. Pitäisi varmaan yrittää myydä jonnekin....
Sinulla on varmaan elämänhallinta noin muutenkin todella hienossa jamassa?
Viddumainen Porvoonserkku, kohta se myy sinut no saa siitä vaan jotain kympin kerta.
Jos joku kuskaisi minulle jotain Marimekko-vaatteita niin todellakin myisin pois. Ei tulisi mieleenikään käyttää, kun ovat niin karmean näköisiä.
Mitäs annoit?Nyt sulle iski ahneus,kun toinen vähän tienasi.Harkintaa lahjoituksiin ja naama kiinni.
Oletko varma, että ne vaatteet olivat sen tytön mielestä nättejä? Katsos kun kaikki eivät tykkää samanlaisista vaatteista kuin sinä.
Minä vein aarnion kuppituolit roskiin, naapuri haki ne pois ja möi ne sai kai niistä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Me saadaan kanssa lasten serkkujen äidiltä niiden merkkivaatteita. Se vaan, et vaatteet ovat pääsääntöisesti ihan susirumia, joten käytön sijaan vien ne uffen laatikkoon. Minun puolestani hän saisi viedä ne itse sinne, kun mulla on muutakin tekemistä.
Kannattaisiko sun sanoa ettet halua niitä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että ne vaatteet olivat sen tytön mielestä nättejä? Katsos kun kaikki eivät tykkää samanlaisista vaatteista kuin sinä.
Sit olis voinut olla ottamatta niitä kokonaan.
” Kiitos mutta nämä eivät ole meidän tyylistä, sun kannattaa vaikka myydä ne itse.”
Metoo-merkkivaatteita. En uskalla edes ajatella, millaisia minihameita kyseinen merkki valmistaa...
Vierailija kirjoitti:
https://rekki.fi/ohjeet-myyntiin/?gclid=CjwKCAiAy9jyBRA6EiwAeclQhJIJJ5r…
Siellä on helppo myydä merkkivaatteet
Kuullostaa provolta. Ei kukaan voi oikeasti näin tyhmä olla. Ensin lahjoittaa vaatteita jollekin olettaen, että lahjan saaja käyttää niitä ja pitää niistä ja kun lahjan saaja myy vapaasta tahdosta annetut vaatteet pois, saa lahjan antaja siitä itkupotkuraivarit.
Kuule, ei se enää tämänkaltaisten lahjoitusten jälkeen lahjoittajalle kuulu, mitä joku niille tekee. Sitä voi ihmiset, vaikka myydä häälahjansa eteenpäin, jos heitä huvittaa. Noin karkeasti ottaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Kiitos mutta nämä eivät ole meidän tyylistä, sun kannattaa vaikka myydä ne itse.”
Ei nuori tyttö välttämättä kehtaa kieltäytyä, jos joku täti tuo vaatteita ja oletettavasti vielä hehkuttaa kuinka hienoja merkkivaatteita ne ovat. Se täti todennäköisesti kuitenkin ottaa nokkiinsa, jos hänen hienot merkkivaatteensa eivät kelpaa. Helpommalla pääsee, kun ottaa vaatteet vastaan ja hankkiutuu niistä sitten eroon. Fiksu täti kysyisi edes, haluaako tyttö vaatteita, jolloin kieltäytyminen olisi helpompaa.
Mulle on käynyt samoin, siksi vien lapseni pieneksi jääneet vaatteet kahdesti vuodessa paikalliselle lastenkirppikselle jossa kauppa käy todella hyvin.
Tuohan kertoo sun huonosta rahankäytöstä,tyhlaat joutaviin merkkivaatteisiin ja nyt ottaa aivoon kun joku keksi tienata niillä!
Kannattas varmaan miettiä ennenkuin ostaa niin sais sitä kesämökkirahaa.
Joo ja siis kuka haluaa kulkea vaatteissa joissa on mainoslogo rinnuksissa,hihoissa tms,tosi noloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Kiitos mutta nämä eivät ole meidän tyylistä, sun kannattaa vaikka myydä ne itse.”Ei nuori tyttö välttämättä kehtaa kieltäytyä, jos joku täti tuo vaatteita ja oletettavasti vielä hehkuttaa kuinka hienoja merkkivaatteita ne
ovat. Se täti todennäköisesti kuitenkin ottaa nokkiinsa, jos hänen hienot merkkivaatteensa eivät kelpaa. Helpommalla pääsee, kun ottaa vaatteet vastaan ja hankkiutuu niistä sitten eroon. Fiksu täti kysyisi edes, haluaako tyttö vaatteita, jolloin kieltäytyminen olisi helpompaa.
Mikä täti ja mikä nuori tyttö?
Etpä sinä niitä rahoja voi saada, kun vapaaehtoisesti annoit vaatteet heille. Jokainen saa tehdä omilla vaatteillaan mitä lystää. Kannattaa jatkossa kysyä, onko vaatteille käyttöä ennen kuin lahjoittaa niitä. Nyt luultavasti kävi niin, että antamasi vaatteet eivät olleet tytölle sopivia ja siksi päätti myydä ne pois.