Lahjoitin serkun tytölle 4 muovipussillista merkkivaatteita. Nyt ovat tienanneet niillä yli 300 euroa!
Halusin olla kiltti, kun tiedän, että ostavat kirppikseltä tytölle kulunutta vaatetta. Olin ajatellut myydä meidän tytön merkkivaatteet itse, mutta sitten ajattelin, että serkun tyttö varmasti ilahtuisi niistä. Siellä oli Pomp de Luxia, Mayoralia, Desigualia, Marimekkoa, Metoo, Villervalla. Ja oli pari vähän käytettyä ulkoilupukua. Nyt kuulin tädiltäni (serkun äiti), että suunnilleen kaikki on mennyt kaupaksi, ja serkkuni kehuskelee ympäriinsä tienanneensa yli 300 euroa. Sillä rahalla olisi ollut meilläkin käyttöä, kun säästetään kesämökkiä varten. Mietin, soitanko ja pyydän rahat. Eniten ärsyttää se, ettei niiden tyttö saanutkaan niitä nättejä vaatteita, kun vanhemmille iski ilmeisesti ahneus.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä sopimus, että palauttavat sinulle kaiken kun eivät tarvitse niitä enää. Sellaisilla sopimuksilla me ollaan menty.
Ei niitä kukaan muista, mistä vaate on tullut. Tuskin nuo ainoat vaatteet on. Jos kaapissa on viidet legginsit ja 10 t-paitaa, niin kuka muistaa, mitkä niistä oli saatu lahjoituksena, mitkä oli ostettu kaupasta ja mitkä kirppikseltä.
Minä muistan 🙈
Mutta mulle lasten vaatteet onkin tärkeitä ja huolella valittuja.
Minusta ap:n serkun toiminta oli törkeetä. Jos lapseni saisi kauniita vaatteita niin taatusti ilolla ottaisin käyttöön. Tuskin ne vaatteet ihan lumppuja olivat jos kuitenkin jo 300 euroa nykypäivänä niillä tienannut. 4 muovipussillista ei kuitenkaan ihan hirveä määrä ole, varsinkin jos on ulkovaatettakin ollut mukana jotka täyttää jo suurimman osan yhdestä pussista.
Itse olen saanut joskus jotain oikeasti lumppuja. Pari tullut käyttöön mutta uffiin ja roskiin on mennyt. Ei olisi tullut mieleenkään myydä kun kukaan ei olisi niitä ostanut.
Itse varmaan sanoisin tälle serkulle että kuulin että olit myynyt vaatteet ja että olisit sanonut ettei ollut tarvetta ja että olisin myynyt ne itse sitten mieluummin.
Jos lapsi ei ole saanut niistä ollenkaan, niin todella epäreilua. Kysyisin , mitä lapsi on tykännyt vaatteista. Luultavasti saaja ei oikein ole tajunnut asiaa, koska muuten hän ei kehtaisi kehua tienaamisellaan.
Jos rahat tiukalla, viisas teko. NImittäin kirppareilta löytää lapselle erittäin hyviä ja kauniita vaatteita muutenkin. MIelestäni lapset eivät tarvitse merkkivaatteita, kasvavat ulos nopeasti ja jos vielä pikkulapsi,niin
ei välitä merkeistä mitään niinkuin äiti ehkä. TIedän kyllä, että ne ovat laadukkaampia, mutta ihan riittävän hyviä ja kauniita vaatteita löytyy myös.
Toinen juttu on se, mikä on suhteenne laatu? Vanhojen vaatteiden antaminen merkillä tai ilman voi tuntua joskus ikävältä sellaisestakin, joka ostaa vaatteensa kirppikseltä.
Järkevä teko äidiltä, jos perheesää tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähes käyttämättömiä miesten merkkivaatteita monilla tuhansilla euroilla. Esim. paljon paitoja jotka kaupassa 150e/kpl. Paljon takkeja joista kalleimmat n. 1000e/kpl. Olen vain ostanut niitä mutta en ole edes jaksanut pitää niistä ollenkaan varmaan 95%:ia. Pitäisi varmaan yrittää myydä jonnekin....
Hyvä että myönnät elämänhallinnan ongelmasi. Pakonomaisille shoppaajillekin on varmasti vertaistukiryhmänsä, toivottavasti saat pian apua.
Vierailija kirjoitti:
Minä vein aarnion kuppituolit roskiin, naapuri haki ne pois ja möi ne sai kai niistä jotain.
MInä vein UFFille peruukin myytäväksi, käyttämätön ja kaunis. Noin puolen vuoden päästä näin peruukin myyjän päässä. Ei ollenkaan harmittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä oli serkulta, jos tosiaan myi suoraan kaikki. Mutta tiedätkö varmasti että niin kävi? Voisiko olla, että esim kävivät ne tytön kanssa läpi, jättivät tytölle mieluisat ja sopivat itselle ja myivät loput.
En ole heillä nyt kyläillyt, mutta ainakin tätini sanojen mukaan, on lähes kaikki mennyt kaupaksi.
-ap
Eli uskot tätisi juoruihin eli teet omat johtopäätöksesi olettamuksista, mitä kukin keksii sinulle kertoa.
Jos on saanut 300€, niin mitkä ovat kulut?
Itse myi kirpparilla ja suurin myynti tuli miesten vaatteista, jospa serkku on myynyt muutakin kuin sinun vaatteita.
Oma kirpparipöytä tuotti muutaman satasen, mutta silti jouduin tappiolle, kun vähennän pöydän vuokrat, hinnoitteluun ja pöydän siistimiseen käytetty aika ja matkakulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä sopimus, että palauttavat sinulle kaiken kun eivät tarvitse niitä enää. Sellaisilla sopimuksilla me ollaan menty.
Siinä tapauksessa kannattaa jättää vaatteet antamatta, sillä kukaan ei muista myöhemmin kuka on mitäkin antanut.
Itse annan vaatteita eteenpäin, eikä tulisi mieleen vaatia niitä takaisin ja vielä hullumpaa vaatia rahaa, jos joku myy niitä eteenpäin ja tekee myyntityön.
Jotenkin outoa ajatuksena kuvitella vaatteilla säilyvän jokin myyntiarvo, ei vaan ne on kulutustavararaa ja jätettä, josta usein joutuu vielä maksamaan. Itse olen tarkka mitä vaatteita otan ja mitä en ja jokainen saa kierrättää lumppunsa itse.
Ja ap. mainitsi vain kirpputorin tuotot, mutta unohti pöydån vuokrat, matkakulut, hinnoitteluun käytetty aika jne. Ja nyt kärkkymässä rahaa, kun muut ovat tehneet työn.
Kuka enää myy merkkivaatteita fyysisesti kirpputorilla? Harva. Nehän lähtee sieltä aina varkaiden mukaan. Merkkivaatekauppa on siirtynyt jo kauan aikaa sitten nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä oli serkulta, jos tosiaan myi suoraan kaikki. Mutta tiedätkö varmasti että niin kävi? Voisiko olla, että esim kävivät ne tytön kanssa läpi, jättivät tytölle mieluisat ja sopivat itselle ja myivät loput.
En ole heillä nyt kyläillyt, mutta ainakin tätini sanojen mukaan, on lähes kaikki mennyt kaupaksi.
-ap
Eli uskot tätisi juoruihin eli teet omat johtopäätöksesi olettamuksista, mitä kukin keksii sinulle kertoa.
Jos on saanut 300€, niin mitkä ovat kulut?
Itse myi kirpparilla ja suurin myynti tuli miesten vaatteista, jospa serkku on myynyt muutakin kuin sinun vaatteita.
Oma kirpparipöytä tuotti muutaman satasen, mutta silti jouduin tappiolle, kun vähennän pöydän vuokrat, hinnoitteluun ja pöydän siistimiseen käytetty aika ja matkakulut.
Edelleen: ei kalliimpia vaatteita kukaan myy missään kirppispöydillä enää nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähes käyttämättömiä miesten merkkivaatteita monilla tuhansilla euroilla. Esim. paljon paitoja jotka kaupassa 150e/kpl. Paljon takkeja joista kalleimmat n. 1000e/kpl. Olen vain ostanut niitä mutta en ole edes jaksanut pitää niistä ollenkaan varmaan 95%:ia. Pitäisi varmaan yrittää myydä jonnekin....
Hyvä että myönnät elämänhallinnan ongelmasi. Pakonomaisille shoppaajillekin on varmasti vertaistukiryhmänsä, toivottavasti saat pian apua.
Onpa ilkeästi sanottu. Toivottavasti sinä saat ymmärrystä ja rakkautta osaksesi, että pääset eroon kitkerästä kielenkäytöstä ja inhottavasta asenteesta toisia ihmisiä kohtaan.
Jos kerran joutuvat yleensä ostamaan vaatteet kirpparilta, niin rahasta varmaan tekee tiukkaa. Se vaatteista saatu 300 e menee ihan varmasti johonkin sellaiseen, mihin ei muuten olisi ollut varaa ja joka on perheelle tärkeämpää, kuin se vaatteiden käyttöarvo olisi muuten ollut.
Hyvän teon teit. Teidän kesämökkinne varmaan tulee kunnostettua ilmankin tuota rahaa. Voitte vaikka tiukan paikan tullen myydä koko mökin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran joutuvat yleensä ostamaan vaatteet kirpparilta, niin rahasta varmaan tekee tiukkaa. Se vaatteista saatu 300 e menee ihan varmasti johonkin sellaiseen, mihin ei muuten olisi ollut varaa ja joka on perheelle tärkeämpää, kuin se vaatteiden käyttöarvo olisi muuten ollut.
Hyvän teon teit. Teidän kesämökkinne varmaan tulee kunnostettua ilmankin tuota rahaa. Voitte vaikka tiukan paikan tullen myydä koko mökin.
Aloituksessa luki, että säästävät kesämökin ostoa varten. Ei kai niillä ole mitä myydä, jos koko mökki on hankkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos rahat tiukalla, viisas teko. NImittäin kirppareilta löytää lapselle erittäin hyviä ja kauniita vaatteita muutenkin. MIelestäni lapset eivät tarvitse merkkivaatteita, kasvavat ulos nopeasti ja jos vielä pikkulapsi,niin
ei välitä merkeistä mitään niinkuin äiti ehkä. TIedän kyllä, että ne ovat laadukkaampia, mutta ihan riittävän hyviä ja kauniita vaatteita löytyy myös.
Toinen juttu on se, mikä on suhteenne laatu? Vanhojen vaatteiden antaminen merkillä tai ilman voi tuntua joskus ikävältä sellaisestakin, joka ostaa vaatteensa kirppikseltä.
Järkevä teko äidiltä, jos perheesää tiukkaa.
No se 300 euroa on äkkiä mennyt muuhun. Kuukauden päästä sitä rahaa tuskin enää on. Vaatteista olisi iloa ja hyötyä pidemmäksi aikaa. Mitä järkeä myydä hyvät vaatteet vaan rahan takia ja sitten ostaa kirppikseltä uusia jotka nekin kuitenkin maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa kannattaa jättää vaatteet antamatta, sillä kukaan ei muista myöhemmin kuka on mitäkin antanut.
Itse annan vaatteita eteenpäin, eikä tulisi mieleen vaatia niitä takaisin ja vielä hullumpaa vaatia rahaa, jos joku myy niitä eteenpäin ja tekee myyntityön.
Jotenkin outoa ajatuksena kuvitella vaatteilla säilyvän jokin myyntiarvo, ei vaan ne on kulutustavararaa ja jätettä, josta usein joutuu vielä maksamaan. Itse olen tarkka mitä vaatteita otan ja mitä en ja jokainen saa kierrättää lumppunsa itse.
Ja ap. mainitsi vain kirpputorin tuotot, mutta unohti pöydån vuokrat, matkakulut, hinnoitteluun käytetty aika jne. Ja nyt kärkkymässä rahaa, kun muut ovat tehneet työn.
Kuka enää myy merkkivaatteita fyysisesti kirpputorilla? Harva. Nehän lähtee sieltä aina varkaiden mukaan. Merkkivaatekauppa on siirtynyt jo kauan aikaa sitten nettiin.
Minulta ei ole koskaan kukaan varastanyt kirpparipöydältä.
Ja nettikirpparia/myyntiä en harrasta, joka on vihonviimeinen vaihtoehto - vastata puheluihin/sähköpostiin, kytätä kotona tai postittaa vaatteita. Oman ajan tuhlausta, jonka tuotto nolla. Ja se on myös turvallisuus riski, kun päästää tuntemattomia ihmisiä kotiinsa tai kertoo osoitteensa.
Ei kaikilla ole sama maku. Vaikka kuinka olisi merkkivaatteita niin ei niistä välttämättä kaikki tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Metoo-merkkivaatteita. En uskalla edes ajatella, millaisia minihameita kyseinen merkki valmistaa...
Tämä viikko on ollut aika raskas ja nauroin tälle kommentille tosi pitkään. Kiitos❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nettikirpparia/myyntiä en harrasta, joka on vihonviimeinen vaihtoehto - vastata puheluihin/sähköpostiin, kytätä kotona tai postittaa vaatteita. Oman ajan tuhlausta, jonka tuotto nolla. Ja se on myös turvallisuus riski, kun päästää tuntemattomia ihmisiä kotiinsa tai kertoo osoitteensa.
Sinulta ei ole kukaan varastanut kirppispöydältä? No onpa erikoista. Meiltä on lähtenyt aikoinaan Diesel-farkut, joissa oli häläri kiinni. Dvd-levyjä (lasten) lähti 5 kpl. Käsilaukku on viety, Reimatec-haalari ja kaikki pojan myymät lelut. Jännä juttu noissa leluissa oli, että kukaan ei ollut nähnyt mitään ja vaikka on valvontakamerat, ne ei kuulemma tallenna. Huijausta sellaiset kamerat. Kyseessä kuitenkin iso kirpputori. En itse myy enää mitään arvokasta pöytäkirppiksellä, hinnat 0,50-10 euroa. Mieluummin vaikka netissä myyn tai annan ystäville. Kaikki käytetyt vaatteet ostan joka tapauksessa itsekin netistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä lahjoitan Fidalle eli kirkon ulkomaanapuun.
Viimeisen muuttoni yhteydessä lahjoihin esim. Escadan-vaatteita.
Olisin voinut viedä ne second hand shop Ruuturouvaan, mutta oli helpompi vielä FIDAAN, kun liike oli samalla kadulla mistä muutin.
Onko Fida sama asia kuin kirkon ulkomaanapu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulta ei ole kukaan varastanut kirppispöydältä? No onpa erikoista. Meiltä on lähtenyt aikoinaan Diesel-farkut, joissa oli häläri kiinni. Dvd-levyjä (lasten) lähti 5 kpl. Käsilaukku on viety, Reimatec-haalari ja kaikki pojan myymät lelut. Jännä juttu noissa leluissa oli, että kukaan ei ollut nähnyt mitään ja vaikka on valvontakamerat, ne ei kuulemma tallenna. Huijausta sellaiset kamerat. Kyseessä kuitenkin iso kirpputori. En itse myy enää mitään arvokasta pöytäkirppiksellä, hinnat 0,50-10 euroa. Mieluummin vaikka netissä myyn tai annan ystäville. Kaikki käytetyt vaatteet ostan joka tapauksessa itsekin netistä.
Ei munkaan pöydästä ole varastettu ikinä. Kai. Kuulostaa törkeältä kyllä ja toivottavasti vältyn vastaisuudessakin.
Moloa, mini rodinia ja gugguuta olen myynyt. Hinnat tosin aika edulliset eli voihan sekin olla syynä? Viimeksi möin paljon ulkovaatetta ja melkein kaikissa hinta alle kympin. Ticketin uudenveroisesta topoahaalarista pyysin 12 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kuskaisi minulle jotain Marimekko-vaatteita niin todellakin myisin pois. Ei tulisi mieleenikään käyttää, kun ovat niin karmean näköisiä.
Ja sä ahneena tietenkin ottaisit ne ja möisit pois. Ei sulle tulisi mieleenkään, että kieltäytyisit vastaanottamasta niitä?