Lahjoitin serkun tytölle 4 muovipussillista merkkivaatteita. Nyt ovat tienanneet niillä yli 300 euroa!
Halusin olla kiltti, kun tiedän, että ostavat kirppikseltä tytölle kulunutta vaatetta. Olin ajatellut myydä meidän tytön merkkivaatteet itse, mutta sitten ajattelin, että serkun tyttö varmasti ilahtuisi niistä. Siellä oli Pomp de Luxia, Mayoralia, Desigualia, Marimekkoa, Metoo, Villervalla. Ja oli pari vähän käytettyä ulkoilupukua. Nyt kuulin tädiltäni (serkun äiti), että suunnilleen kaikki on mennyt kaupaksi, ja serkkuni kehuskelee ympäriinsä tienanneensa yli 300 euroa. Sillä rahalla olisi ollut meilläkin käyttöä, kun säästetään kesämökkiä varten. Mietin, soitanko ja pyydän rahat. Eniten ärsyttää se, ettei niiden tyttö saanutkaan niitä nättejä vaatteita, kun vanhemmille iski ilmeisesti ahneus.
Kommentit (63)
Minä annan pois hyvääkin vaatetta ja tavaraa. Kos joku viitsii myydä kirpparilla ja netissä niitä, sen kun vaan. Itse en ehdi nähdä sitä vaivaa.
4 pussillista kalliita merkkivaatteita joista kuitenkin on saanu vaan 300€... Tämä kertoo joko että on myynyt halvalla tai, että ne ylikalliit rätit ei oikeesti ole sen arvoisia kun mitä niistä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
4 pussillista kalliita merkkivaatteita joista kuitenkin on saanu vaan 300€... Tämä kertoo joko että on myynyt halvalla tai, että ne ylikalliit rätit ei oikeesti ole sen arvoisia kun mitä niistä maksaa.
Jos on ahne tyyppi, myy halvalla ja nopeasti. Olen itsekin ostanut uuden Didrikssonin haalarin 30 eurolla fb-kirppikseltä. Ihan hullu hinta. Joku oli ostanut liian pienen haalarin syksyllä eikä mahtunutkaan keväällä lapsen päälle. Helposti olisi saanut vaikka 75€ siitä haalarista, jos olisi viitsinyt nähdä vaivaa. Mutta monet ei viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Etpä sinä niitä rahoja voi saada, kun vapaaehtoisesti annoit vaatteet heille. Jokainen saa tehdä omilla vaatteillaan mitä lystää. Kannattaa jatkossa kysyä, onko vaatteille käyttöä ennen kuin lahjoittaa niitä. Nyt luultavasti kävi niin, että antamasi vaatteet eivät olleet tytölle sopivia ja siksi päätti myydä ne pois.
Kyllä mä pyytäisin ihan varmasti ne rahat. Toi on tosi törkeää ottaa vastaan kalliita vaatteita ja myydä ne heti.
Vierailija kirjoitti:
Etpä sinä niitä rahoja voi saada, kun vapaaehtoisesti annoit vaatteet heille. Jokainen saa tehdä omilla vaatteillaan mitä lystää. Kannattaa jatkossa kysyä, onko vaatteille käyttöä ennen kuin lahjoittaa niitä. Nyt luultavasti kävi niin, että antamasi vaatteet eivät olleet tytölle sopivia ja siksi päätti myydä ne pois.
Ei pidä mennä ottamaan vastaan sellaista, mille ei ole käyttöä.
Minä lahjoitan Fidalle eli kirkon ulkomaanapuun.
Viimeisen muuttoni yhteydessä lahjoihin esim. Escadan-vaatteita.
Olisin voinut viedä ne second hand shop Ruuturouvaan, mutta oli helpompi vielä FIDAAN, kun liike oli samalla kadulla mistä muutin.
Kannattaa tehdä sopimus, että palauttavat sinulle kaiken kun eivät tarvitse niitä enää. Sellaisilla sopimuksilla me ollaan menty.
Kyllä meidän tytöille kelpaisi etenkin desigualin ja Mayoralin vaatteet. Kuolaan itse aina niitä netissä, mutta ei ole varaa ostaa. Käytettynä on hankala netistä ostaa, kun ei näe kuntoa. Meillä mennään henkkamaukalla ja kappahlilla sekä lindexillä pitkälti. Enpä kyllä laittaisi myyntiin, jos meidän tytöille joku antaisi monta kassillista vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä sopimus, että palauttavat sinulle kaiken kun eivät tarvitse niitä enää. Sellaisilla sopimuksilla me ollaan menty.
Ei niitä kukaan muista, mistä vaate on tullut. Tuskin nuo ainoat vaatteet on. Jos kaapissa on viidet legginsit ja 10 t-paitaa, niin kuka muistaa, mitkä niistä oli saatu lahjoituksena, mitkä oli ostettu kaupasta ja mitkä kirppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä mennä ottamaan vastaan sellaista, mille ei ole käyttöä.
Onhan niille ollut käyttöä. Omaa laiskuutta, kun ei itse ole viitsinyt myydä.
Kun jotakin antaa pois, siitä tulee toisen omaisuutta. Jonka uusi omistaja voi myydä tai vaikka polttaa. Jos haluaa vaan lainata tavaroita, ei pidä antaa niitä muuta kun lainaksi.
Oliko oikeesti peräti desigualia siellä??
Vierailija kirjoitti:
Oliko oikeesti peräti desigualia siellä??
Oli, kaksi mekkoa. Meidän tytön lempimekkoja oli ne pienempänä, koska hän pitää aika värikkäistä vaatteista ja toisaalta valkoisesta merihenkisestä. Myös serkkuni tyttö ihaili niitä, kun sai vaatekaapin. En sitten tiedä, onko ne liian helppo myydä, että kiusaus käy suureksi, jos haluaa extrarahaa. Halvalla jos on myyty, niin varmasti on mennyt hetkessä.
-ap
Sori mutta Marimekkoa lukuunottamatta nuo ei ei ole merkkivaatteita. Kurjaa silti että hyväksikäyttivät sinun hyvää tahtoasi.
Huonoa käytöstä oli serkulta, jos tosiaan myi suoraan kaikki. Mutta tiedätkö varmasti että niin kävi? Voisiko olla, että esim kävivät ne tytön kanssa läpi, jättivät tytölle mieluisat ja sopivat itselle ja myivät loput.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä oli serkulta, jos tosiaan myi suoraan kaikki. Mutta tiedätkö varmasti että niin kävi? Voisiko olla, että esim kävivät ne tytön kanssa läpi, jättivät tytölle mieluisat ja sopivat itselle ja myivät loput.
En ole heillä nyt kyläillyt, mutta ainakin tätini sanojen mukaan, on lähes kaikki mennyt kaupaksi.
-ap
Apua, ihan kuin anoppini. Tunkee meille roiniaan vaikka kielletään ja sitten kun myyn ne kirpparilla, pitäisi rahat antaa hänelle. Omistusoikeus tavaraan loppuu sillä hetkellä kun lahjoitat sen jollekin, ellet muuta sovi. Kannattaa myydä itse, ettei kateus ja katkeruus pääse iskemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ahne tyyppi, myy halvalla ja nopeasti. Olen itsekin ostanut uuden Didrikssonin haalarin 30 eurolla fb-kirppikseltä. Ihan hullu hinta. Joku oli ostanut liian pienen haalarin syksyllä eikä mahtunutkaan keväällä lapsen päälle. Helposti olisi saanut vaikka 75€ siitä haalarista, jos olisi viitsinyt nähdä vaivaa. Mutta monet ei viitsi.
Ahne myy halvalla?
Musta just toisin päin. Itse myyn halvalla että pääsee nopeeta eroon mutta että saa pikkuisen rahaa vaivanpalkkaa kuitenkin. Merkkivaatetta en raaski ilmaiseksi heittää uffiin. Jos jotain jää myymättä niin ne vien sitten vasta uffiin. En jaksaisi odottaa 2 vuotta että joku ostaa kalliilla jonkun toppapuvun nettikirppiksellä. Myyn joko könttänä netissä tai yksittäin kirppispöydässä mutta kerralla eroon periaatteella.
Ja didriksonsin haalareita roikkui prisnan ale-rekissä just 40 eurolla.
Jos teilläkin on noin rahat tiukassa, niin kannattaisiko hieman halvempia vaatteita ostella lapsille? Kirppiksiltä löytää todella edullisesti hyväkuntoisia vaatteita.
Lahja ja lahjoitus on siitä jännä juttu, että ei voi enää jälkikäteen päättää mitä se tyyppi niillä tekee. Jos olisit halunnut ne itselle takaisin, niin olisit sanonut. Itse tosin en ottaisi siinä tilanteessa edes vastaan niitä vaatteita, koska en voisi olla varma ettei joku menisi rikki tai siihen tulisi joku ikitahra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahne myy halvalla?
Musta just toisin päin. Itse myyn halvalla että pääsee nopeeta eroon mutta että saa pikkuisen rahaa vaivanpalkkaa kuitenkin. Merkkivaatetta en raaski ilmaiseksi heittää uffiin. Jos jotain jää myymättä niin ne vien sitten vasta uffiin. En jaksaisi odottaa 2 vuotta että joku ostaa kalliilla jonkun toppapuvun nettikirppiksellä. Myyn joko könttänä netissä tai yksittäin kirppispöydässä mutta kerralla eroon periaatteella.
Ja didriksonsin haalareita roikkui prisnan ale-rekissä just 40 eurolla.
Sama juttu. Myin pari viikkoa sitten kirppiksellä eurolla parilla hyviä vaatteita, muutama lähes käyttämätön villakangas- ja toppatakki oli kympin. Lisäksi taloustavaraa kuten kattiloita. Sain 159€. Loput vaatteet meni uffin laatikkoon, en ala säilöä kotona mahdollista seuraavaa myyntikertaa varten. Sinne meni esim käyttämättömät Pradan farkut, joku tekee kohta uffista hyvän löydön :D
Ap-täti ja se tyttö, jolle ap-täti antoi "hienot" merkkivaatteet.