Miten selvitä 1200 kalorilla?!
Olen 63-kiloinen ja myfitnesspalin mukaan saan syödä vain 1200 kcal päivässä laihtuakseni 5 kiloa :o
Olen nyt kuuliaisesti punninnut syömiset muutaman päivän ja meinannut todellakin pyörtyä iltaisin.
Syön siis salaatteja ja keittoja. Lihaa ja öljyä salaatissa, ei siis pelkkiä ituja.
Aivan murhaavan huono olo koko ajan. Treenaan 4 pv viikossa eikä toivoakaan, että jaksaisin tehdä yhtään mitään muuta kuin maata sängyssä nälästä.
Onko joku laihduttanut 1200 kcal dieetillä ja miten h elvetissä olette sen tehneet??
Kommentit (23)
Aika lihava oot. Kantsii pätkäpaastoilla
Ei treenipäivinä syödä saman verran kuin muina päivinä.
Kuulostaa sairaaladieetiltä, jolla olin joskus 10 viikkoa. Paino putosi 26 kiloa (130 - 104). Siinä syötiin vain kasviksia ja juotiin vettä ja terveysjuomia. Kaloreita päivittäin n. 1000-1100. Liikunta oli tässä kuviossa kielletty, ei kroppa jaksa kertomillasi luvuilla liikuntaa.
Syö mieluummin niin ettei tule nälkä ja kerran kuussa vaikka 72 tunnin vesipaasto. Paljon helpompaa.
Miksi pitäisi kituuttaa nälässä, kun voi laihtua terveellisestikin?
Miksi teet tuollaista? Koska joku äppi käskee? Olet niin hölmö, että ehkä ansaitsetkin kärsiä.
Jos treenaat aktiivisesti niin eihän silloin voi tuollaisilla kalorimäärillä pelata. Onko hiilareita tarpeeksi, niistä se energia tulee?
En ole. Laihdutin 1000kcal/pvä, aloituspainoni oli juurikin 63kg. Lenkkeilin, kävelin ja uin. Ei mitään muuta ongelmaa kuin nälkä iltaisin, siihenkin tottui eikä se ole vaarallista. Helposti ja nopeasti tippui paino.
En osaa sanoa mitä teet väärin, että oikein pyörryttää.
Olen samassa tilanteessa, 5 kiloa yritän normaalipainon sisällä pudottaa. Treenipäivinä syön enemmän n. 1400-1500 kaloria, muuten yritän myös pysyä siinä n. 1200. Ei ole helppoa aina ei. Eilen esimerkiksi söin aamupalaksi 50 g raejuustoa, johon sekoitin 2 kiiviä pilkottuna. Lounaaksi 3 näkkileipää margariinilla ja keitetyllä kananmunalla (3 kananmunaa myös siis). Välipalaksi puolikas kurkku ja päivälliseksi annos lohicouscousta. Tuosta tuli n. 1300 kaloria. Minulla ei siis mitään kovin hyviä vinkkejä ole antaa, koska ei ole itsellekään helppoa, mutta treenipäivinä ehdottomasti suosittelen syömään enemmän.
Ruokavalinnoista kiinni hyvin paljolti. Jos vetää pelkkää nopeeta hiilaria niin varmasti on koko ajan nälkä eikä kalorit riitä. Kunnon ruokaa niin kyllä nälkä pysyy poissa. Kasviksia saa vetää reilusti, esim. 2 kilossa kukkakaalia on alle 500 kaloria. Onnea vaan syödä sen verran kukkista joka päivä. Vaihtelun vuoksi voi vetää myös esim. kesäkurpitsaa, parsakaalia, sieniä, kurkkua yms. Ja jos ei vieläkään nälkä pysy poissa, syö vähän enemmän ja laihduta hitaampaa tahtia.
Joo siis treenipäivinä sun on syötävä eri tavalla. Ei siitä treenistäkään hyötyä ole jos kroppa ei saa rakennusaineita. Hiilaria (vaikka puuroa) treenipäivänä ja banaania kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Aika lihava oot. Kantsii pätkäpaastoilla
No höpö höpön pöppöö. Lihava (BMI yli 30) ei ole, vaikka olisi vain 150 cm pitkä.
N150cm/80kg
Ihmettelenkin kun nuo telkkarin superpulleat saavat tuon kalorimäärän dieetin, että miten ihmeessä niitten elimistö kestää ykskaks?
Kanaa, kalkkunaa, kalaa, munaa, kasviksia, oliiviöljyä, marjoja, siemeniä, manteleita, kreikkalaista jogurttia, raejuustoa ja vettä. Koosta noista 4-5 ateriaa päivässä.
Olen jo vuosikausia syönyt n 1200 kcal. Pituus on 164 ja paino 61.5 kg. Kävelen päivittäin 2-5 km , käyn jumpassa, salilla kerran viikossa ja kotona teen syväkyykkyjä, vatsalihasliikkeitä ym .
En Laihdu en liho, ja on reipas olo.
Minulla päinvastainen ongelma. En millään saa kasaan 1200kcal päivässä. Mitä pitäisi syödä?
Minä syön päivässä 2 500 000 kaloria eikä paino siitä nouse eikä laske.
Vierailija kirjoitti:
Minulla päinvastainen ongelma. En millään saa kasaan 1200kcal päivässä. Mitä pitäisi syödä?
et muka. punnaatko ja merkitset IHAN kaiken ruuan. Tiesitkö esim että lusikallisessa öljyä on 100kcal? tai omenassa 75? tai hedelmäpommijukurtissa 150 ja paahtoleipäviipaleessa 78? yksi simppeli voikkuli pupellettuna on melkein 200 kcal :D
minä tiedän ja tulee ihan stnan helposti 1300 täyteen.
Hyi :D miksi haluat laihtua?