Mihin maahan etsimään miestä Euroopasta?
Eli siis kehu eurooppalaista alkuperää oleva miehesi/lankosi! Tiedän, etten halua jäädä Suomeen loppuelämäkseni ja nyt olisi maisteriohjelman varjolla hyvä syy lähteä etsimään miestä eteläisemmille kalavesille ja karkuun näitä Suomen yliopistokaupunkien epätoivoisia sinkkunais-mies-suhdelukuja. Saksan ja Sveitsin kulttuurista minulla on ehkä eniten kokemusta ja ne on jotenkin kammottavan sovinistisia yhteiskuntia, edelleen. Espanjalainen deittailukulttuuri tuntui suomalaiseen suoraviivaisuuteen tottuneena jotenkin myös vanhanaikaiselta. Eksäni oli venäläinen ja kaverilla oli virolainen poikaystävä, se kulttuuri meni myös kovaa ja korkealta ohi. Briteistä tykkään, samoin skandinaaveista, tosin kokemus näistä kulttuureista vähäisempi. Suosittelkaa, mikä on mielestänne mukava maa asua, opiskella ja työskennellä ja perustaa perhettä? :)
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Hollanti on moderni yhteiskunta.
Niin on, mutta miehistä todella monet ovat erittäin vanhanaikaisia. Järkytyin todella paljon, kun aloin olla alankomaalaisten kanssa tekemisissä. Nuoret koulutetutkin miehet olivat järkyttävän usein mielipiteineen kuin 60-luvulta. Vaativat naisten olevan kotona, kun tehdään lapsia ja eivät halunneet olla perheen arjen pyörityksessä mukana kuin päätöstentekijäna, koska he rahoittivat perheen ainoana työssäkäyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Se maa on E telä-A frikka (olen aina pitänyt maasta ja muistatte sen Suomen Bachelorin 'kilpailun' joka oli siellä, ne maisemat olivat kauniita).
Ei ole Euroopassa toki 😊.
Aivan järkyttävät rikosluvut, kesät tukahduttavan kuumia jne. Tunnen useita et elä-afr ikkalaisia, ja kaikki haluavat muuttaa sieltä pois.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cri me_in_South_A frica
"Sou th Afri ca has a notably high rate of mur ders, ass aults, ra pes and other violent cri mes, compared to most countries."
Anteeksi kaikki välit, mutta tämä viesti sai sen "julkaistaan tar kastuksen jälkeen" viestin, joka kokemukseni mukaan merkitsee, ettei sitä julkaista koskaan.
Mulla on myös holsku, aivan loistava sellainen, mutta vaihtoehtopiireistä (ei siis geelitukkainen ja pikeepaitainen). Kannattaa kuitenkin muuttaa jonnekin muualle asumaan, siellä tulee ahdasta ja byrokratia & virkamiehet ovat NIIIIIN syvältä.
Ääni Hollannille, kaksi eksääni oli sieltä. Rento, tavallinen kansa.
Valitettavasti päivähoito ei ole Suomen tasolla, mikä ajaa äitejä osa-aikaisiksi tai kotiin. Sikäli ei Pohjoismaiden veroinen. Mutta muualla maailmassa tilanne on vielä paljon, paljon huonompi.
Tämä on kyllä jotenkin päätön ketju... Eri maissa ihmisten tavat ja mentaliteetit vaihtelevat alueittain, ja eihän jonkun kymmenien miljoonien asukkaiden maiden miehiä voi niputtaa yhteen.
Itse voin kuitenkin sanoa, että omalla kokemuksella kivoja miehiä löytyy ainakin Ranskasta, Saksasta, Espanjasta ja Iso-Britaniasta :). Suomestakin toki löytyy kivoja miehiä.
Vaihtoon lähtö ei kyllä taida olla ihan valintakysymys, vaan paikkoja on tietty määrä tietyille aloille. Oletkohan edes yliopistossa, ap...?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä jotenkin päätön ketju... Eri maissa ihmisten tavat ja mentaliteetit vaihtelevat alueittain, ja eihän jonkun kymmenien miljoonien asukkaiden maiden miehiä voi niputtaa yhteen.
Itse voin kuitenkin sanoa, että omalla kokemuksella kivoja miehiä löytyy ainakin Ranskasta, Saksasta, Espanjasta ja Iso-Britaniasta :). Suomestakin toki löytyy kivoja miehiä.
Vaihtoon lähtö ei kyllä taida olla ihan valintakysymys, vaan paikkoja on tietty määrä tietyille aloille. Oletkohan edes yliopistossa, ap...?
Eihän tämä ole päätön ketju koska aloittaja nimenomaan pohtii eri kansallisuuksien miesten välillä, poislukien tietenkin suomalaiset.
Hollannissa koulutetut miehet tasa-arvoisia, yhteiskunnan vanhanaikaiset rakenteet ei. Jospa sellaisen toisi Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä ole päätön ketju koska aloittaja nimenomaan pohtii eri kansallisuuksien miesten välillä, poislukien tietenkin suomalaiset.
Koska joku 30 miljoonaa saksalaista miestä (luku heitetty hatusta, en tiedä paljonko on saksalaisia yli 18 v miehiä...) on kaikki samanlaisia... Päätön ketju. Ei suomalaisetkaan ole samanlaisia. Mielekkäämpää on miettiä ensin, missä Euroopan maassa itse viihtyisi. Mieluinen mies saattaa sitten löytyä sieltä. Tai ei.
Itse löysin omani maasta, johon en ikinä olisi kuvitellut lähteväni. Pidin miehestä ja hyppäsin avoimin mielin uuteen maahan myös asumaan ja viihdyinkin todella hyvin. Ei kannata suunnitella asioita liikaa, ettei sattumalta kohdalle osuvat asiat jää huomaamatta.
Jos jo saksalaiset ja sveitsiläiset on liian konservatiivisiä/sukupuolittuneita, niin, kuten joku ekalla sivulla jo sanoi, on vaihtoehdot aika niukassa. Etenkin, jos jätät suomalaiset pois laskuista ja jenkkeihin, ja ilmeisesti muuallekaan niin kauas, et oikein haluaisi lähteä. Eli en edes ehdota Uutta-Seelantia
Hollanti ja Pohjoismaat on ainoat, mitä keksin. Onko britit yhtä konservatiivisia, kuin sakut ja sveitsiläiset? Uskoisin, että mahdollisesti jopa enemmän, irkut ja skotit ainakin ovat.
AP
Edellinen kommenttini odottelee vielä hyväksyntää varmaankin raaasismi-sanan takia, mutta piti lisätä että Kanada&USA ei poissuljettuja. USAssa toivon vielä tekeväni joskus harjoittelun. Siellä kulttuuri riippuu varmaan ihan yhteiskuntalokerosta ja poliittisesta ideologiasta. Muuten USA kyllä melkoinen kehitysmaa... Ja sori, Etelä-Afrikka poissuljettu ihan turvallisuus-, logistiikka- & työllistymissyistä :D
Opiskeluihini liittyy mm. tasa-arvoasiat ja olen vegaani, eli aika freeseillä arvoilla varustettu mies hakusessa :) Ja jokainen Keski-Euroopassa pitempään asunut tietää, että ei tarvi paljon pintaa raaputtaa kun näiden "modernien länsimaiden" kulttuurista löytyy se syvälle juurtunut keskiaikaisuus. Benelux-maista tai Ranskasta ei suurempaa kokemusta, eikä esim. Baltiasta Viron junttimaaseutua lukuunottamatta. Siksi mielenkiinnolla kyselen muiden kokemuksia kyseisten maiden kulttuureista. Miehet on yksilöitä juu, mutta aika paljon se ympärillä oleva yhteiskunta arvoilmapiireineen vaikuttaa. Suomi on ihana maa, mutta jostain syystä pariutuminen ja lastenhankinta on täällä maailmanlaajuisesti vertaillen hirmuisen vaikeaa plus PIMEÄ JA KYLMYYS. Ja suht rajalliset työllistymismahdollisuudet toivomaani työnkuvaan.
Hain siis kommentillani takaa sita, etta kirjoitus oli niin selkean stereotyyppinen, etta silla ei ollut mitaan todellisuuspohjaa enaa. :)
En itse usko etta KUKAAN panee samalla lailla, ei miehet eika naiset edes samasta kansallisuudesta.