Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin maahan etsimään miestä Euroopasta?

Vierailija
25.02.2020 |

Eli siis kehu eurooppalaista alkuperää oleva miehesi/lankosi! Tiedän, etten halua jäädä Suomeen loppuelämäkseni ja nyt olisi maisteriohjelman varjolla hyvä syy lähteä etsimään miestä eteläisemmille kalavesille ja karkuun näitä Suomen yliopistokaupunkien epätoivoisia sinkkunais-mies-suhdelukuja. Saksan ja Sveitsin kulttuurista minulla on ehkä eniten kokemusta ja ne on jotenkin kammottavan sovinistisia yhteiskuntia, edelleen. Espanjalainen deittailukulttuuri tuntui suomalaiseen suoraviivaisuuteen tottuneena jotenkin myös vanhanaikaiselta. Eksäni oli venäläinen ja kaverilla oli virolainen poikaystävä, se kulttuuri meni myös kovaa ja korkealta ohi. Briteistä tykkään, samoin skandinaaveista, tosin kokemus näistä kulttuureista vähäisempi. Suosittelkaa, mikä on mielestänne mukava maa asua, opiskella ja työskennellä ja perustaa perhettä? :)

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgia on ihan ok.

Tosin katolisuus voi olla yllättävän voimakasta, ystäväni mies on kotoisin sieltä - ja kasvatus tapahtui uskonnollisen kodin ja katolisen poikakoulun toimesta.

Ei kannata silti automaattisesti pelästyä siyä katolisuutta.

Mieheni on tuolta päin Eurooppaa ja on kyllä maallistunut jo teini-iässä, vaikka isä aika katollista kasvatusta harrastikin.

Vierailija
22/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slovakia, Tsekki. Ne tosin pitää yleensä tosi laihoista ja kauniista naisista, muuten ovat oikeita namupaloja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slovakia, Tsekki. Ne tosin pitää yleensä tosi laihoista ja kauniista naisista, muuten ovat oikeita namupaloja :)

Entä tasa-arvo? Sukupuoliroolit? Mahdollisuus työllistyä maahanmuuttajana?

Vierailija
24/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Suomi

2. Suomi

3. Suomi

Vierailija
25/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Suomi

2. Suomi

3. Suomi

Ai koska suomalaiset miehet on valioyksilöitä?

Vierailija
26/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanti on jees. Miehet ovat pitkiä ja komeita. Osaavat myös olla herrasmiehiä tarpeen vaatiessa. Ovat perhekeskeisiä ja puhuvat hyvää englantia.

Vierailija
27/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Eurooppa mielestäsi on, ap? Suomi ja suomalaiset kuuluvat Eurooppaan, tollo! Vai mihin maanosaan meidät laitat? Mahtava yleissivistys aikuisella ihmisellä.

Vierailija
28/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alankomaille ääni.

Osaavat englatia parhaiten tai lähes parhaiten Euroopassa (poislukien natiivit), ei liian kaukana kulttuuriltaan.

Pitkiä ihan jees näköisiä miehiä. Omallani on Suomesta tutut sinisen harmaat silmät ja vaaleanruskeat silmät näin esimerkiksi, joten eksoottista toki ei ole.

Päiväkotisysteemi kallis, joten moni nainen pitkään osa-aikatyössä vaikka lapset isompia. Tämä huono puoli, mutta ei olennaista, jos et aio lapsia Alankomaissa kasvattaa.

Et ole itse tormannyt Alankomaiden patriarkaalisuuteen, vai etko vaan valita siita? 

Paivakotisysteemi kallis joo, ja isyysloma mitattoman lyhyt (olikohan nyt viikon). Ja tietysti tuo naisen osa-aikaisuus sitten entisestaan leventaa sukupuolien valista kuilua. 

Vierailija
29/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alankomaille ääni.

Osaavat englatia parhaiten tai lähes parhaiten Euroopassa (poislukien natiivit), ei liian kaukana kulttuuriltaan.

Pitkiä ihan jees näköisiä miehiä. Omallani on Suomesta tutut sinisen harmaat silmät ja vaaleanruskeat silmät näin esimerkiksi, joten eksoottista toki ei ole.

Päiväkotisysteemi kallis, joten moni nainen pitkään osa-aikatyössä vaikka lapset isompia. Tämä huono puoli, mutta ei olennaista, jos et aio lapsia Alankomaissa kasvattaa.

Et ole itse tormannyt Alankomaiden patriarkaalisuuteen, vai etko vaan valita siita? 

Paivakotisysteemi kallis joo, ja isyysloma mitattoman lyhyt (olikohan nyt viikon). Ja tietysti tuo naisen osa-aikaisuus sitten entisestaan leventaa sukupuolien valista kuilua. 

Vietän siellä 4-6 viikkoa vuodesta, mutta ei, en ole huomannut.

Pohjoismaissa olemme nyt vain tottuneet omaan meininkiin. Eikö kaiken maailman Espanja ja Italia ole patriaarkaalisia myös?!

Jos muuttaa pois Pohjoismaista, pitää se patriarkiameno vaan hyväksyä. 😫

Vierailija
30/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollanti on jees. Miehet ovat pitkiä ja komeita. Osaavat myös olla herrasmiehiä tarpeen vaatiessa. Ovat perhekeskeisiä ja puhuvat hyvää englantia.

Tastakin huomaa miten subjektiivista kaikki on. 

Mun mielesta hollantilaiset miehet ovat ihan kamalan nakoisia romuluineen ja geelista jaykkine hiuksineen, sinisine pukuineen ja ruskeine kenkineen. Ovat piheja ja patriarkaalisia ja omaavat huonon huumorintajun (tyyliin jenkkihuumori). 

Eivatka osaa laittaa maukasta ruokaakaan. 

Itse muuten deittisovelluksissa olleena - oman otannan mukaan n. 50% parisuhteessa olevista hakee s*ksiseuraa. 

Fun fact: n. 50% hollantilaisista (seka naisista etta miehista) ei pese kasiaan vessareissun jalkeen. Tama ei ole oma fakta vaan ihan tutkittu juttu. 

Vierailija
31/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollantilaisen avokkina voin allekirjoittaa tämän. Huomaa selvän eron.

Vierailija
32/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alankomaille ääni.

Pohjoismaissa olemme nyt vain tottuneet omaan meininkiin. Eikö kaiken maailman Espanja ja Italia ole patriaarkaalisia myös?!

Ah, et siis asu taalla pysyvasti. Se selittaa miksi et ole k*rpiintyneempi :D

Kylla, Pohjoismaiden ulkopuolella on heti maskuliinisemmat kulttuurit, ja mita etelampaan mennaan, sita enemman. Mulla on onneksi tasa-arvoinen parisuhde, mutta ei se poista yhteiskunnasta rakenteellista naisten syrjimista tietenkaan. 

Siksi suosittelinkin AP:lle Tanskaa. 

Vierailija
33/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsisin Saksasta. Kaikki tapaamani saksalaiset miehet ovat olleet todella ihania ja huomaavaisia. Olisin halunnut seurustella yhen heidän kanssa mutta ei ollu päässyt yli entisestä tyttöystävästään joten ajan kanssa meistä tuli vain kavereita.

Vierailija
34/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs hollantilaiset jakavat mielipiteitä. :D Oma mieheni ei onneksi pidä sinistä pukua ja läträä geelin kanssa. Osaa tehdä oikein maukasta ruokaakin. Haluaa aina maksaa kaiken.

Lapsen saatuamme hän teki lyhennettyä päivää jotta minä voin olla töissä.

Vierailija
35/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tastakin huomaa miten subjektiivista kaikki on. 

Mun mielesta hollantilaiset miehet ovat ihan kamalan nakoisia romuluineen ja geelista jaykkine hiuksineen, sinisine pukuineen ja ruskeine kenkineen. Ovat piheja ja patriarkaalisia ja omaavat huonon huumorintajun (tyyliin jenkkihuumori). 

Eivatka osaa laittaa maukasta ruokaakaan. 

Itse muuten deittisovelluksissa olleena - oman otannan mukaan n. 50% parisuhteessa olevista hakee s*ksiseuraa. 

Fun fact: n. 50% hollantilaisista (seka naisista etta miehista) ei pese kasiaan vessareissun jalkeen. Tama ei ole oma fakta vaan ihan tutkittu juttu. 

Älä nyt liikaa yleistä.

Olen opettanut oman hollantilaiseni tavoille. Nykyään pesee kädet aiiina kunnolla kun tulee sisään, ennen syöntiä, vessassa käynnin jälkeen jne.

Hän myös vihaa suomalaista ruokas tyyliä mauttomat makaronilaatikko ja kinkkukiusaus, jossa ehkä sipulia ainoana kasviksena. Kokkaa itse käyttäen paljon kasviksia ja mausteita (koska Indonesiavibat). Emme vedä kotona raneja ja uppopaistettuja mystery meat -asioita. Myös muut siellä tuntemani miehet osaavat kokata.

Piheys ei myöskään päde kaikkiin ja ei niissä pienemmissä kaupungeissa miehet mitenkään tällättyjä ole 😂

Vierailija
36/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs hollantilaiset jakavat mielipiteitä. :D Oma mieheni ei onneksi pidä sinistä pukua ja läträä geelin kanssa. Osaa tehdä oikein maukasta ruokaakin. Haluaa aina maksaa kaiken.

Lapsen saatuamme hän teki lyhennettyä päivää jotta minä voin olla töissä.

Kuulostaa omaltani. Kaikki rahat 100 % yhteisiä. On aivan järkyttynyt siitä, että meidän perheessä jaetaan esim. jouluostoskulut pilkulleen tasan.

Ei ikinä pidä pukua tai geeliä myöskään haha, ihan perusjäbä pienemmästä paikasta.

Meinaa myös jäädä kotiin taaperon kanssa, ei yhtään hetkauttanut, kun asiasta puhuttiin.

Vierailija
37/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgia on ihan ok.

Tosin katolisuus voi olla yllättävän voimakasta, ystäväni mies on kotoisin sieltä - ja kasvatus tapahtui uskonnollisen kodin ja katolisen poikakoulun toimesta.

Tunnen belgialaisen nuorukaisen, hän on erittäin sivistynyt, kielitaitoinen, laajalti opiskellut (yliopisto oli kyllä nimeltään juurikin jokin katolinen). Pystyy keskustelemaan ihan mistä tahansa, hyväksyy kaikki ihmiset avarakatseisesti, erittäin avulias ja aina huolehtii muista. Yhden ihmisen otoksen perusteella siis voisin suositella :D.

Vierailija
38/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britannia ehdottomasti, suomalainen ja Brittihuumori on hyvin samanlaista, ja muutenkin arvot ovat hyvin samanlaiset. alueellisia eroja toki löytyy, mutta 90 prosenttia miehistä ketkä olen tavannut ovat olleet normaaleja, mukavia ihmisiä.  

t.  kihloissa Englantilaisen kanssa :)

Vierailija
39/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alankomaille ääni.

Ah, et siis asu taalla pysyvasti. Se selittaa miksi et ole k*rpiintyneempi :D

Kylla, Pohjoismaiden ulkopuolella on heti maskuliinisemmat kulttuurit, ja mita etelampaan mennaan, sita enemman. Mulla on onneksi tasa-arvoinen parisuhde, mutta ei se poista yhteiskunnasta rakenteellista naisten syrjimista tietenkaan. 

Siksi suosittelinkin AP:lle Tanskaa. 

Joo ei.

Tavallaan houkuttaisi mennä tukiverkon perässä miehen kotikaupunkiin. Käy niin kateeksi, kun hänen lapsia hoitaa kummankin puolen isovanhemmat todella paljon. Paljon perhekeskeisempi suku, itse en edes tunne serkkujani tai ikinä nää sukulaisia.

Mutta tässä ketjussa kysyttiin miehistä, ei kulttuureista. Eikö aina sanota, että alankomaalaisia on kaikkialla? Kyllä ihmetytti, kun Tallinnassa kaupan kassalla oli hollantilainen ukko.

Ei siellä tarvitse asua, mutta paikalliset liikkuvaista porukkaa.

Vierailija
40/71 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hollantilaisen avokkina voin allekirjoittaa tämän. Huomaa selvän eron.

Erona siis se, että mies kehuu, sanoo rakastavansa ja on ihana, tekee aamupalan minulle ja keittää teetä pitkin iltaa. Puhuu tunteistaan, on herrasmies.

Meillä joskus kitsaa se, että en ole yhtään perhekeskeisestä suvusta ja hän taas on.

Puhuu englantia niin hyvin, että natiivit (ja muut) luulevat häntä natiiviksi jatkuvasti ja aina.

Kotityöt jakaa mielellään, ei mutinaa, että akka keuttiöön.