Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat ja maistuvimmat vegaanituotteet sekasyöjälle kokeiluun

Vierailija
25.02.2020 |

Hei! Olen sekasyöjä joka haluaisi lisätä kasvistensyöntiä, tai siis pitää 1-2 kokonaista kasvisruokapäivää viikossa. Salaatteja, wokkivihanneksia, kasvisgratiineja jne syön jo muutenkin päivittäin, mutta lihaa on yleensä päivällisellä ainakin. Mitä maistuvaa kasvisruokaa kasvisruokaa (jopa vegaanista) suosittelette kokeiltavaksi? Voi vinkata hyviä kasvisruokareseptejäkin, mutta mielellään todella helppoja ja nopeita, jotka maistuu kuitenkin herkulliselta. Myös kaikki pakastealtaan parhaat ja eineshyllyn positiivisesti yllättäneet löydöt saapi kertoa tähän. :D

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

saarioinen kasvispizza

Vierailija
2/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviscurrysta löytyy netistäkin hyviä ohjeita. Oli mun suosikkini vegaanihaasteen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirkka lehtikaali-kikhernepihvit <3 pakastealtaasta 

Vierailija
4/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beanit-suikaleet. Ainoa oikeasti lihamainen tuote. Paistetaan pannulla rapeiksi.

Vierailija
5/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santun seitan! Aivan jumalaista kebabkorviketta, menee salaatin kanssa, lämpimän ruoan seassa ja myös sellaisenaan vaikka kylmänä. Lämmin suositus.

Vierailija
6/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalia pataan!

Vierailija
7/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon mukaan etsit tuotteita. Itse viestissä peräät kuitenkin ilmeisesti reseptejä?

Esimerkiksi peruna on vegaanista. Itse asiassa kaikki muu kuin liha, kana, kala, munat ja maitotuotteet on. Eli tee siis ruokaa siitä kaikesta muusta. Se on ihan niin yksinkertaista.

Ei vegaanit syö ruokaa, ne syö tuotteita, jotka on vartavasten heille kehitetty.

Vierailija
8/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikon mukaan etsit tuotteita. Itse viestissä peräät kuitenkin ilmeisesti reseptejä?

Esimerkiksi peruna on vegaanista. Itse asiassa kaikki muu kuin liha, kana, kala, munat ja maitotuotteet on. Eli tee siis ruokaa siitä kaikesta muusta. Se on ihan niin yksinkertaista.

Ei vegaanit syö ruokaa, ne syö tuotteita, jotka on vartavasten heille kehitetty.

Höpö höpö. Nämä varta vasten vegaaneille kehitetyt tuotteet on mukavaa vaihtelua kaikkeen siihen basic elintarvikkeeseen josta on sapuskansa laitettava samaan aikaan kun normaali-ihmiset vetää suurina laumoina niitä varta vasten heille kehitettyjä eineksiä.

Vierailija
9/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saahan sitä tahaltaan ymmärtää väärin jos haluaa, mutta varmaan suurin osa ymmärsi oikein. :) Eli jos on vinkata jotain HELPPOJA mutta hyviä reseptejä, otan kiitollisena vastaan. Toi sun "syö kaikkea muuta paitsi lihaa" ei oikein siihen vastaa. ;) Lisäksi ei minulla ole mitään kaupan valmiita ruokia vastaan aina silloin tällöin ja niiden kautta ehkä voi muutenkin helposti tutustua uusiin vegaani-/kasvisruokiin, joista ehkä tulee sitten ideoita omaan ruuanlaittoonkin. Eli kaikenlaiset vinkit kasvisruokapäiviin otan ilolla vastaan. Onko tämä nyt sinullekin tarpeeksi selvästi ilmaistu?? 

Menkää muualle pekonitrollaajat. :D 

- ap 

Vierailija
10/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homo Sapiens heimo on agressiivinen tässä asiassa, auktoriteetti ongelmainen narsisti idiootti. Tai en nyt tuomitse koska toivon anteeksi pyyntöä ja harmonillistä näkemistä suomalaisessa yhteisössä mutta näin on ollut. Mitään minulle ei kyllä olla kasvatettu. Jokin hyvä on hyvä koska se ollaan sellaiseksi tarkoitettu eikä joksikin paremmaksi kuin mitä hyvä on koska aina on parempaa.

Vierailija
12/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aina niin jännä juttu kuinka näitä vannoutuneita karnivoreja ärsyttää kun joku haluaa kokeilla vegaaniruokaa.

Vierailija
13/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Nämä varta vasten vegaaneille kehitetyt tuotteet on mukavaa vaihtelua kaikkeen siihen basic elintarvikkeeseen josta on sapuskansa laitettava samaan aikaan kun normaali-ihmiset vetää suurina laumoina niitä varta vasten heille kehitettyjä eineksiä.

Olen sekasyöjä eikä todellakaan tulisi mieleenkään syödä jotain eineksiä. Karjalanpiirakat ja satunnainen makkara ovat poikkeus sääntöön. Ihan vaan ruokaa teen.

Vierailija
14/102 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boltsi-pyörykät ja quorn ovat omia suosikkeja valmistuotteista.

Vierailija
15/102 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M55: Tällä oon menny jo 14 vuotta.: Soppapäivä (tai kaksi) joka viikko! Ei nyt 100% "vegeä", mut...

Apetit/Pirkka/Lidl keittojuurekset ja reilusti ruskeeta soijarouhetta. Liemikuutio ja kunnolla vaan mausteita sekaan, rasvaton maito ja ruisleipää. Tosi helppoa ja tekee hyvää veren kolesterolille ja vaakakin näyttää tosi äkkiä kivempia lukemia (2v -30kg)

Sidenote: Jopa tölkkihernekeitot on "melkein vegeä". Eihän niissä oo nimeksikään mitään lihaa eikä rasvaa. Tsekkaa tuoteselosteet? Ruskeeta soijarouhetta ja mausteita niihinkin sekaan vaan. :)

Vierailija
16/102 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisjauheliha:

1 dl öljyä

3 dl ruskeaa soijarouhetta

Ruskistetaan pannulla kevyesti

Lisätään vettä vähän kerrallaan, kunnes soija on turvonnut eikä enää ime nestettä

Nyt valmiina on 'paistettu jauheliha', jota voi käyttää kuten oikeaakin jauhelihaa

Vierailija
17/102 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisjauheliha:

1 dl öljyä

3 dl ruskeaa soijarouhetta

Ruskistetaan pannulla kevyesti

Lisätään vettä vähän kerrallaan, kunnes soija on turvonnut eikä enää ime nestettä

Nyt valmiina on 'paistettu jauheliha', jota voi käyttää kuten oikeaakin jauhelihaa

No himputti... Tomaattimurskaa ja -pyreetä sekaan, mausteita.... Pastakastike..!

Vierailija
18/102 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana on aina varma valinta. Toimii omana itsenään ja muuntuu myös graaviloheksi.

19/102 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin vegaaniruuat Spaghetti Bolognese ja Chili sin Carne, Saarioisten Kasviskiusaus.

Vierailija
20/102 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keskustelu, nappaan itsekkin vinkkejä.

Tähän mennessä pirkka lehtikaali-kikhernepihvit vaikuttivat kokeilun arvoisilta. Joskus tuli testattua hypen ollessa suurin saarioisten kasvispyöryköitä, mutta olivat ihan hirveitä ja kokeilu loppui kuin seinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä