Eikö kellään ole oikeita ongelmia?
Nykyajan suurimmat ongelmat tuntuvat olevan ilmastonmuutos ja korona-virus.
Eikö teillä oikeasti ole omassa elämässänne mitään suurempia murheita? Ei ole sairautta, köyhyyttä, ihmissuhdeongelmia? Vai meneekö ulkopuoliset ongelmat omienne yli?
Kommentit (30)
No sairauden takia tuo kotona virus pelottaa. Syöpää sairastava mieheni ei luultavasti sitä kestäisi.
On kuule ihan muitakin ongelmia jotka poistuvat kun korona korjaa.
Ilmastonmuutos vaikuttaa koko maailmaan. Ja koronavirus samoin, tosin ei se välttämättä tule niin pahana Suomeen.
Mitä sulle tarkoittaa "oikea ongelma", jos koko maailman kattava ilmastonmuutos ei ole sellainen? Etkö usko siihen vai mikä mättää?
On, oikeasti vakava. Mutta ei sitä täällä pysty kukaan ratkaisemaan, kun ei pysty kukaan. Joten en mä tänne viitsi sitä vuodattaa vaan luen mieluummin turhanpäiväisyyksiä, koska ei murheitaan voi jatkuvasti vatvoa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos vaikuttaa koko maailmaan. Ja koronavirus samoin, tosin ei se välttämättä tule niin pahana Suomeen.
Mitä sulle tarkoittaa "oikea ongelma", jos koko maailman kattava ilmastonmuutos ei ole sellainen? Etkö usko siihen vai mikä mättää?
Kuinka monen suomalaisen elämään se vaikuttaa, miten ja kuinka nopeasti? Minusta vaikka toisen mukaan lähtevä puoliso, potkut töistä tai syöpä on paljon suurempia, todennäköisempiä tai konkreettisempia huolenaiheita.
Olisi ehkä pitänyt lisätä sana "henkilökohtainen" aloitukseen.
On tietysti. Mutta tänne niistä kirjoittaminen vai pahentaa oloa ja mieltä, kun sut haukutaan.
Vierailija kirjoitti:
On tietysti. Mutta tänne niistä kirjoittaminen vai pahentaa oloa ja mieltä, kun sut haukutaan.
Voit kertoa minulle, minä en lyttää :)
On. Juuri ihmettelin, että miksi sähköpatterin vaihdosta on tehty jotain rakettitiedettä.
Miksei vanhaa patteria voi ottaa irti. Ostaa kaupasta uutta ja törkätä kiinni.
Zinc
Tietenkin tämä on keksimällä keksitty keinotekoinen "ongelma" kus.päiden helvetissä.
Ilman kus.päitä ei tietenkään tämmöistä ongelmaa olisi koskaan ollutkaan ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kertoa minulle, minä en lyttää :)
Kiitos. Ei kuitenkaan tarvitse. On läheisiä elämässäni. Mutta kiva, että olisit valmis auttamaan. Voit olla jollekin suureksi hyödyksi.
Trouble kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen suomalaisen elämään se vaikuttaa, miten ja kuinka nopeasti? Minusta vaikka toisen mukaan lähtevä puoliso, potkut töistä tai syöpä on paljon suurempia, todennäköisempiä tai konkreettisempia huolenaiheita.
Miksi pitäisi olla huolissaan vain omasta itsestä ja suomalaisista? Maailmassa on miljardeja ihmisiä, joiden elämään ilmastonmuutos vaikuttaa jo nyt, jotka eivät satu asumaan Suomessa.
Ja kyllä, ihmisellä voi olla myös henkilökohtaisia ongelmia, ja silti voi välittää maailmankin tilasta.
En ole huolissani omalla kohdallani koronasta, koska olen perusterve. Sen sijaan olen huolissani äidistäni, jolla on monia sairauksia jo valmiiksi. Jos hän saa koronan, hän kuolee ihan varmasti. Onko tarpeeksi henkilökohtaista?
Onhan täällä vaikka miten monta ketjua henkilökohtaisista ongelmista. Lue vaikka tämä ketju, jos haluat nähdä tosi itsekeskeisen ihmisen valitusta: https://www.vauva.fi/keskustelu/3675035/perheterapeutin-mielesta-minua-…
Vierailija kirjoitti:
On. Juuri ihmettelin, että miksi sähköpatterin vaihdosta on tehty jotain rakettitiedettä.
Zinc
Tietenkin tämä on keksimällä keksitty keinotekoinen "ongelma" kus.päiden helvetissä.
Joku sen aivotyöskentelyn tekee, jos et ole maksanut kellekään siitä suunnittelusta, niin sitten se on todennäköisesti jäänyt sun ongelmaksi.
Välillä on kivempi olla vakavasti huolestuvinaan jostain isosta, eikä aina vain oman pienen kuplansa tavallisista asioista. Siinä on sellainen kiva vastuuttomuuden fiilis, sillä isoja asioita ei yksin pysty korjaamaan. Omissa pikkuasioissa painaa aina vastuu, ja se, että asioille pitää itse oikeasti tehdä jotain eikä vain huokailla ja voivotella.
Vierailija kirjoitti:
Trouble kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla huolissaan vain omasta itsestä ja suomalaisista? Maailmassa on miljardeja ihmisiä, joiden elämään ilmastonmuutos vaikuttaa jo nyt, jotka eivät satu asumaan Suomessa.
Ja kyllä, ihmisellä voi olla myös henkilökohtaisia ongelmia, ja silti voi välittää maailmankin tilasta.
En ole huolissani omalla kohdallani koronasta, koska olen perusterve. Sen sijaan olen huolissani äidistäni, jolla on monia sairauksia jo valmiiksi. Jos hän saa koronan, hän kuolee ihan varmasti. Onko tarpeeksi henkilökohtaista?
Joskus on aika päästää irti.
Zinc
Tällä hetkellä kuiva yskä, hengityksen vinkuminen ja flunssan oireet niin ei pal huvita mennä minnekään vaikka loma saamaan paheksuvia katseita
Mulla on ongelmia, töissä on hel - vetin hiljaista, osa otti viime kesänä loparit ja loput lomautettu, olen yksin ollut töissä.
Rahaa ei ole yhtään, viime vuonna tehtiin rakennushommia ja jouduin ottamaan lainaa lisää.
Ja vaikka olisinkin töissä en varmaan saa asuntolainaa ikinä maksettua pois, jotenkin stressaa ihan vi - tusti, akka ei anna pil - lua ja kiukuttelee vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Joku sen aivotyöskentelyn tekee, jos et ole maksanut kellekään siitä suunnittelusta, niin sitten se on todennäköisesti jäänyt sun ongelmaksi.
Pelle. Siis töpselin seinään törkkääminen on jotain vaativaa työskentelyä. Tai kolmen johdon kiinni laittaminen, mutta se on vain kiellettyä! 5 vuotias lapsikin osaisi, jos asiaa ei olisi sotkettu.
Jos niissä myös olisi standisoitu liitin, niin ei siihen tarvita yhtään ketään.
Yhtä validia olisi sähkömiehen kytkeä puhelimesi kiinni lataukseen, koska sinä et osaa sitä.
Zinc
Mut sen takia täällä on niistä turha puhua, kun joku urpo tulee kuitenkin mussuttamaan paskaansa ja on koulussa jo 8 luokalla mistään mitään tajuamatta.
Zinc
Jatketaan vaan näitä ketjuja missä keskustellaan, että montako purkkia tomaattimurskaa kenelläkin on kotona.
Mulla on oikea ongelma. Olisin halunnut lähteä keikalle Lontooseen kahden viikon päästä, mutta ei olekaan aikaa. :(