Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

361/1188 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa haaveilija91 ❤️❤️❤️ toivon kaikilla meillä on onnellinen loppu odotuksen kanssa 😘 ensin sitä toivoteltii plussia ja nyt Toivotaanki sitte kaikkea muuta ja enemmänkin että lopussa kaikki menee hyvin.

Tiiättekö kauankohan tuossa ensimmäisessä neuvolakäynnissä menee ja mitä siellä yleensä tehdään? Kaupungin sivuilla oli tällainen täytä tämä valmiiksi - lomake, mutta en löydä mistään tietoa että tehdäänkö siellä jtn tutkimuksia? Vai onko kyseessä vain keskusteluaika neuvolatätin kanssa?

Siis vasta toukokuun alussa neuvola, mutta ajattelin että kävisin ennen tuota varhaisultrassa jos luoja suo 😍

Kvtessin mukaan meillä ainakin on palkallista käydä neuvolassa! Työkaveri sanoi siitä toisessa yhteydessä 👌

362/1188 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Kiitos Mureke! Mukava kuulla sinun kuulumisia ❤

Itse tässä pakkolevossa, johon jouduin kipujen takia, olen pohtinut tuota isyyspakkausta. Nyt, kun puoliso alkaa olla sinut vauvauutisen kanssa,oma mieli tekee jo uutta ajatustyötä ja keräilee ja pakkailee erilaisia selviytymispakkauksia niin tulevalle isälle kuin itsellenikin.

Mitä suunnittelit siihen laittavasi puolisollesi?

Mä oon ostanut tämmöset jutut, ja vielä mietin keksisinkö jotain lisää:

- karkkipussi

- energiajuoma

- suklaapatukka

- deodorantti

- kasvovoide

- ensilelupupu

- ensihammasharja

- väriä vaihtava pehmeä lusikka, jos ruoka on liian kuumaa

- kirja, jossa ääninapit eläinten äänille

- kosteuspyyhkeitä

- Batman-body

- Gantin vanhemmalle vauvalle sopiva body sekä noin 2-3-vuotiaalle sopiva Gantin T-paita. Kyseisestä merkistä mies tykkää, ja kun löytyi hyvällä tarjouksella niin ostin 😊

Joku iso sikari ja erikoisolut olisi myös kiva ekstra, mutta en tiedä mistä isoja sikareita voisi alkaa metsästää. 🤔 Ja toisaalta kehtaako maha pystyssä käydä ostamassa? 😅

Ps. Nyt tulevana perjantaina, eli 24.4., julkaistaan uusi pakkaus!

Esikoinen, LA 7/2020

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/1188 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mureke, juuri samaa olin tulossa kommentoimaan, eli tuota äitiyspakkauksen julkistusta! Onnesta meillä la niin myöhään, että varmasti saadaan 2020 pakkaus. Ei sillä, 2019 pakkaus on hyvä ja nättikin, mutta on mukava saada oman vuoden pakkaus omalle vauvalle. 😊

Itse keräilen tuohon listaan (kyllä, olen listaihmisiä) eri juttuja, mistä koota pakkaus isälle eli puolisolleni. Mistähän saisin kauniin pahvilaatikon sille, haluaisin samaan aikaan avata molemmat laatikot! Voi että, innoissani odotan tuota hetkeä! ❤️😊

Sinulla näyttää olevan kiva lista! Toivottavasti puolisosi tykkää paketista! Haet vain sikarit ja alkoholin, jos joku kyselee, niin kyselee. Ihme sakkia kun ollaan niin uteliaita!

Ihanaa raskausaikaa sinulle ❤️

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

364/1188 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea haaveilija91! 😊

Doggo, me oltiin miehen kanssa molemmat ekassa neuvolassa. Meni joku 1-1,5h.

Siellä hoitaja kertoili ihan perusjuttuja raskaudesta, ja saa kysellä omia kysymyksiä, ihan sellaista yleistä juttelua aiheesta ja omasta olosta jne.

Käytiin läpi terveystietoja, kyseli lähisuvunkin sairauksista (esim diabetes).

Puhuttiin tulevasta ultrasta (mm. haluaako seulontoja) ja muistakin tulevista käynneistä.

Siellä otettiin pissanäyte, hemoglobiini, verenpaine, paino. Niitä seurataan joka käynnillä.

Esitietolomake oli meilläkin netissä, ja sitä käytiin myös vielä sitten läpi.

Siinä nyt mitä tulee mieleen.

Mulla oli tänään jo toinen neuvola.

Kuunneltiin vauvan sydänääniä 🧡

Meillä neuvolaan saisi vielä tulla puoliso mukaan, mutta mitä olen seurannut facessa niin tässäkin on paikkakuntakohtaisia eroja. Joten kannattaa vähän tutkailla ennalta, jos puoliso ois lähdössä mukaan.

365/1188 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee Metformiinia 750mg x 2. Täytyy sit meidän lääkäriltä kysyä mitä näiden lääkkeiden kanssa tapahtuu.

Kävin nyt ostamassa Minisunin mammavitskuja ja nyt pyörittelen josko alottaisin ne huomisesta ja jättäisin Inocapsit pois.

Oireita mulla aika vähän, lievää etomista ja alavatsassa menkkamaista särkyä ja tuikkimista. Hengästyn myös todella helposti 😂 Kesken lauseenkin joutuu vetämään henkeä.

LA 12/20

366/1188 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten muita himotestaajia? 😅

Nauroin just miehelle että testailen varmaan niin kauan kun oon synnyttämässä 😂

On tätä niin vaikea uskoa.

LA 12/20

367/1188 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doggo kirjoitti:

Tiiättekö kauankohan tuossa ensimmäisessä neuvolakäynnissä menee ja mitä siellä yleensä tehdään? Kaupungin sivuilla oli tällainen täytä tämä valmiiksi - lomake, mutta en löydä mistään tietoa että tehdäänkö siellä jtn tutkimuksia? Vai onko kyseessä vain keskusteluaika neuvolatätin kanssa?

Niin kuin Hattarakin tuossa kirjoitti, käytiin tosiaan läpi terveystietoja ja täsmennettiin ennakkolomakkeen vastauksia. Hoitaja kertoi raskauden kulusta, seurannasta ja seulonnoista, sekä selvitteli vähän meidän elämäntilannetta. Lisäksi mitattiin verenpaine ja paino. Meillä meni aikaa vain joku 45 min, mutta verikokeeseen ja virtsanäytteen antoon sain erillisen lähetteen ja ne hoidettiin muualla. Mies raukka istui hiljaa vieressä ja vastasi varovasti hänelle suoraan esitettyihin kysymyksiin.

LA 10/20, ensimmäinen tulossa

368/1188 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkaus on älyttömän hieno keksintö! Harmittaa kyllä todella paljon ettemme ole oikeutettuja siihen kun emme kuulu Suomen sosiaali- ja terveydenhuollon piiriin.

Mua ahdistaa korona-ajan raskaudenseuranta! Olen käynyt lääkärin vastaanotolla vkolla 8 ja neuvolassa vkolla 15. Kaikki muu on peruttu, sokerirasitus mukaanlukien. Minulta ei oteta pissanäytteitä, ei verenpaineita eikä mahamittaa. Tuntuu että kaikki on omalla vastuulla ja mun pitäisi ite osata reagoida jos jotain on pielessä. Viikkoja on nyt 25 takana. Seuraava neuvolakäynti on vkolla 32 (eli siis kokonaisuudessaan toinen neuvolakäynti)

369/1188 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin on ilmeisesti tosi paljon eroa käytännöissä nyt. Facesta luin miten joissain paikoissa edes neuvolaan ei saa ottaa puolisoa mukaan, joissain paikoissa ei pääse itsekään neuvolaan vaan on vain puhelinaikoja. Mulla sitten taas oli neuvola normaalisti ja olisi saanut ottaa puolisonkin mukaan. On myös varattu lääkäriaika, rakenneultra, seuraava neuvola. Saa nähdä tuleeko vielä muutoksia.

Haaveilija91 mä oon varmaankin poikkeus kun tein vaan sen yhden plussatestin :D

Ois niin ihanaa kun ennen rakenneultraa muuttuis säännöt ja sais miehen sinne mukaan, mut todennäköisesti turha toivo. Tulee vaan niin paha mieli miehen puolesta kun hän todella kovasti haluis olla mukana.

370/1188 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91 mä tein vaan kaks testiä ja varhaisultra viimeistään vakuutti etten oo kuvitellu tätä 😆

Hei nyt tarttisin jotain pientä tsemppiä jos vaan pystytte antamaan.. oon nyt ollu jo 12 päivää neljän seinän sisällä kotona, maannu välillä sängyssä, välillä joogamatolla. Nukun ainakin kuudet päikkärit päivässä ja syöminen todella heikoilla kantimilla kun olo on niin järjettömän huono. Vasta pari kertaa kunnolla oksentanut, mutta ripuli on jatkuvaa. Millä viikolla teillä olo helpotti? Entä millä perusteella tietää ettei tämä ole enää normaalia ja on soitettava neuvolaan? Päivän aikana saan syötyä pari leipää, rahkan ja jäätelöä. Tänään jopa muutaman haarukallisen lämmintä ruokaa.

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

371/1188 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi, neuvolaan kannattee herkästi soittaa. jos sinulla on hyperemeesis, niin sieltä osaavat neuvoa sinua tarpeeksi. Lisäksi on tärkeää että neuvolassa tiedetään millainen olo sinulla on, jotta siinua voidaan tukea paremmin ❤ minulla ripuluäi helpotti, välillä tosin edeleenkin mutta ei kokopäiväisenä. Ruokaa syön päivällä mutta illalla siinä kuuden jälkeen alkaa se kuuluisa aamupahoinvointi. Oksentaa ei tarvitse, mutta silti kääntyu koko mahalaukku ympäri ja tulee heikko olo.

Puhallan sinne sinulle runsaasti tsemppiä ja voimia pahoinvoinnin sietämiseen! Pyydä miestäsi hakemaan apteekista pahoinvointirannekkeet ja käske kysyä, saako Osmosalia juoda raskauden alussa (saisit kivennäisaineita eikä pahoinvointi olisi niin pahaa). Niitä menettää myös ripuloidessa! Ja suö vaikka sipsejä että saat hieman suolaa. ❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

372/1188 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Eilinen oli kamala päivä! Ensinnäki mua on vaivannut järkyttävät nivuskivut, jotka sitten eilen siirtyivät myös selän puolelle. Tietenki mielikuvitus lähti laukalle. Eikä asiaa yhtään auttanut se että eilen illalla vessassa huomasin että verta tulee pyyhkiessä. Siis sitä tuli vain kerran paperiin ja laitoin yöksi tamponin. Aamulla huojentuakseni huomasin että tamponissa ei mitään muuta kuin ihan päässä ruskea veritippa eikä nyt aamusta ole enää vuotoa tullut. Tietenki sitä mietti keskenmenoa ja corianderin vuotoa joka sitten johti keskenmenoon. Itku oli herkässä ja unet jäi. Mutta nyt tänään kuitenkaan ei vuotoa ole ainakaan vielä tullut. Tiedän että jos soitan neuvolaan niin sieltä sanotaan vaan että seuraa ja jos tulee kipuja tai enemmän vuotoa niin uudestaan yhteyttä. - - > yritän siis ajatella että tämä oli jtn mistä ei olisi syytä huolestua. Tilasin viikonloppuna raskauskeijulta 2 viikkonäytöllistä testiä ja toivon että ne nyt tulis mahd. pian.

Paljon illalla ja nyt aamulla tuli googleteötua tuota n. Puolen teelusikallisen vuotoa. En uskalla sinne varhaisultra mennä kun tasan viikko sitten clearblue sanoi raskaana 1-2 joten vuoto saattoi olla "Vale kuukautiset" jos se ovulaatio oli todella myöhäinen, koska en siis tärppikierrossa saanu bongattua sitä lainkaan. Niin siis pelkään että menen liian aikaisin sinne ja sykettä ei löydy tai ne ultraavat sen tuulimunaksi vaikka ei olisikaan kun olen siellä liian aikaisin? Pe 8.5 olisi 7+6 menkoista laskien ja siitä seuraavana maanantaina olisi neuvola niin mietin että menen silloin varhaisultraan jos luoja suo

373/1188 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille, on tää todella pelottavaa kun kokoajan pyörii päässä että mikä on normaalia ja mikä ei ja eikai mene kesken ja kasvaako edes oikeassa paikassa jne 😭

Täällä nyt rv 4+0 (tai 3+6, ärsyttää kun sovellukset heittelee päivällä😅)

Mulla on nyt alkanut oireena ripuli, aamuisin saa muutamaan otteeseen käydä. Valvoin viimeyönä myös 3 tuntia kun heräsin yhtäkkiä viiltävään kipuun tuossa rintalastan takana ruokatorvessa, ja samalla alkoi kamala oksetus. Onneksi olo meni kuitenkin ohi mutta eipä se uni enää tullut. Oon muutenkin positiivisesta testistä asti nukkunut tosi huonosti...

Laskeskelin että varhaisultraan voisi mennä esimerkiksi 11.5, silloin olisi menossa rv 7+4/5.

Onko kellään ollut näin aikaisessa vaiheessa oireina menkkakivut? Mulla pitäisi vasta huomenna alkaa menkat (23.4) ja oon aivan paniikissa jos ne alkaakin tai että tää menee kesken. Särkee siis alavatsaa samalla lailla kun olisi menkat, erona kuitenkin että mulla ei oo koskaan ennen menkkoja särkenyt vatsa.

En oo vielä neuvolaakaan uskaltanut soittaa tai meidän hoitoklinikalle. Soittelen varmaan sitten huomenna. Äääh, tekisin mitä vaan että seuraavat 10vko menisi nopeesti ja alkaisi olla turvallisimmilla vesillä😭

Tässä vielä aamun testit (toinen ovistesti) dpo15. Oon ihan paniikissakin että vahvistuuko viiva niinkun pitää koska mun mielestä eiliseen verrattuna ei oo r-testi vahvistunut😭

LA 12/20

374/1188 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavelija91 kirjoitti:

Onko muuten muita himotestaajia? 😅

Nauroin just miehelle että testailen varmaan niin kauan kun oon synnyttämässä 😂

On tätä niin vaikea uskoa.

Täällä on yksi samanlainen ja ei, tässä ei ole kaikki 🤩. Tänään 4+0

375/1188 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tein testejä varmaan parikymmentä ennen kuin lopetin. 😅 Ja itse asiassa ne on vieläkin tallessa.

Samoin noi huolenaiheet oli tuttuja: alkaako menkat, onko tuulimuna, onko oikeassa paikassa, miksei viivat vahvistu jne. Pitää vaan yrittää luottaa siihen, että pieni pysyy matkassa! 😇 Ja jos ei pysy, niin sille ei mitään ole itse voinut ja että luonto kuitenkin ensisijaisesti karsii ne elämäänkykenemättömät yksilöt, niin radikaalilta kuin se kuulostaakin.

Mullakin vatsaa nippaili menkkamaisesti plussaamisen jälkeen muutamia viikkoja, kun kohtu ilmeisesti alkoi kasvaa. Raskaustestien viivat ei välttämättä edes tummene, riittää kun eron huomaa aivan haamusta vähän vahvempaan. Etenkään peräkkäisinä päivinä sitä eroa ei välttämättä edes ole, kun hcg ei ole ehtinyt nousta niin paljoa.

En malttanut olla varaamatta aikaa 3D/4D-ultraan, vaikka alussa ajattelin etten tuhlaa rahojani sellaiseen. 😄 Sitten tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin, kun haluan mahdollisimman paljon muistoja tästä raskausajastakin! Sieltä saa mukaan muistitikun, johon on tallennetaan videoita ja kuvia. Ja saadaan varmistus sukupuolesta ja ehkä uutta painoarviotakin.

Esikoinen, LA 7/2020

376/1188 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun vastailette ja helpotatte tälläisen hermoilijan tuskaa 😅♥️

Huomenna olettu menkkojen alkamispvä ja aijon soittaa sen neuvolan sekä klinikalle. Tuun infoilemaan sitten.

Mä kans varmaan aijon mennä kaikkiin mahdollisiin ultriin mitä vaan löytyy, on tää niin järjettömän suuri haave ollut sieltä 16 kesäsestä asti 😅

Mä niiiin pidän sormet ristissä meille kaikille että raskaudet menee kuten pitää ja saadaan kaikki terveet muksut syliin. ♥️

LA 12/20

377/1188 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91, minäkin tein varmaan jonkun reilu 10 liuskatestiä ja muutaman ovistestin. 🙈 Lopetin joskus dpo 18, kun sain testiin ”leffaviivat” eli tasavahvat viivat. Mulla myös särki ensimmäiset viikot menkkamaisesti mahaa, se on ihan normaalia. Itse yritin tuossa vaiheessa ajatella niin, että ainoa asia mihin voin itse vaikuttaa on se, että en stressaa. Mulle sanottiin neuvolassakin, että stressi ihan minimiin. Mulla, ja kaikilla minun ystävillä keneltä oon kysellyt, on tuo alku pelottanut ja jännittänyt. Mutta vaikka pelkäisit ja stressaisit, niin se ei ainakaan uskoakseni paranna tilannetta. Yrität nyt olla rauhallisin mielin. 😇💛

Mulla on tänään rv 12+5 ja pahoinvointi helpotti 12+0. Tai no, niin luulin. Eilen illalla se iski sitten taas ja nyt lepäilen sohvalla, kun yököttää. Missään nimessä tätä oloa ei voi verrata esim viikkojen 6-10 pahoinvointiin, mutta huono olo on silti. Ja tämä nälkä! Se iski myös kuin salama kirkkaalta taivaalta tuolloin 12+0. Kauhea janokin on ollut koko ajan jo ainakin pari viikkoa. 😅

Sain eilen sikiöseulonnan tulokset ja niissä ei ollut mitään hälyttävää. ❤️ Tilasin myös eilen kotidopplerin ja odotan sitä nyt innolla saapuvaksi. Liikkeitä en kuitenkaan tunne vielä viikkokausiin (plus mulla on istukka edessä eikä takana), niin jotenkin haluan silti varmistuksen siitä, että kyllä tuolla elämää on. 😄 Vaikkakaan ei sitä kyllä voi unohtaa kun koko ajan joko oksettaa, nälättää, janottaa tai pissattaa... 😂

Esikoinen la 10/2020. 💜

378/1188 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91 mäkin testasin varmaan ainakin viikon verran vaikka mulla tuli heti vahvat viivat, jotka sit vahveni entisestään sen testailun myötä. Sitä ei vaan meinaa uskoa todeksi ja se on ainoa keino varmistaa asia, joten testaile niin paljon ja ihan rauhassa kun hyvältä tuntuu :) Tietysti testit maksavat rahaa mutta ainakin itse koin, että oli rahan arvoista! Muista myös nauttia niistä viivoista :) Anna itsesi olla innoissasi vaikka tiiän, että on hankalaa. Se murehtiminen kuuluu myös asiaan. Se on ihan luonnollista varsinkin jos yritystä on pidempään takana ja tie raskaaksi tulemisen kanssa ei ole ollut kevyt ja helppo. Silloin tahtoo pitää pikkuisesta kynsin hampain kiinni.

Itselläkin oli todella epävarma olo koko asiasta enkä vaan mahtanut uskoa. Varhaisultrassa vasta asia todentui mutta huoli jatkui silti sikiöseulontaan eli varsinaiseen ekaan ultraan asti. En tiedä ketään kuka ei olisi edes pikkuisen murehtinut. Kaikilla varmasti jokin huolenaihe käy jossain kohti raskautta mielessä. Sitten kun on olemassa juuri kaikkia tuntemuksia, kipuja ja vuotoja mistä ei koskaan voi olla varma ja jos on kerran kuullut mihin sellainen voi johtaa, ni toki se pistää miettimään. Tieto lisää tuskaa.

Täytyy vaan yrittää luottaa, että kaikki menee hyvin. Yksi hoitaja sanoi, kun ilmaisin huoleni koronasta: "Sinä ja lapsi selviätte vaikka saisittekin koronan. Kaikki menee varmasti hyvin muutenkin." Se jotenkin vain lohdutti todella paljon, kun ammattilainen sanoin näinkin yksinkertaiset asiat rauhallisella äänellä. Pitää vain tosiaan luottaa, että kaikki sujuu ja jos jotain tapahtuisi, niin sille ei itse voi mitään vaikka kuinka kamalaa se onkin. Tätä olen itsellenikin koittanut koko raskauden ajan hokea. 

Suosittelen herkästi soittoa neuvolaan, kuten Villahuivi sanoi. Vaikka sanoisivatkin siellä, että seuraataan tilannetta tai lepää kotona, niin ovat ainakin tietoisia tilanteesta ja jos jotain sattuu, niin osaavat odottaa sitten. He ovat siellä töissä juuri meidänkaltaisia mammoja varten :D Veroja maksetaan näistäkin palveluista ja kaikki tuki kuuluu asiaan. Etenkin nyt poikkeusaikana voi hyvinkin puhelinpalveluja käyttää kun neuvoloita, perhevalmennuksia, fyssareita yms peruttu koronan takia. Saa edes keskusteluapua tähän tilanteeseen. Raskaus on muutenkin niin poikkeustilanne plus korona vielä tähän lisäksi! :D Ei ole helppo aika olla odottava äiti.

Te keillä on ripulia, käytättekö mahdollisesti jotakin vitamiinilisää, jossa on xylitolia? Söin alkuraskaudessa D-vitamiinia, jossa oli aimo annos xylitolia makeutusaineena ja syy ripuliin löytyi siitä :D Toki raskaus itsessään voi aiheuttaa myös ripulia ja toiset eivät ole herkkiä oksentamaan vaan tulee juurikin toista kautta. Kannattaa miettiä voiko olla jotakin erityistä mitä syö, mitä ei ole ennen raskautta syönyt. Onko jotakin muita muutoksia kuin itse raskaus.

Tärkeää on saada suoloja, jottei vedä ihan heikoksi. Eli Helvi jos mitenkään pystyt ni laita mineraalisuolaa veteen vaikka sitruunan kera tai juo kivennäisvettä niin et ihan kuihdu. Myös jos jotakin vatsaystävällistä saisit alas, kuten mehukeitto tai jogurtti. Mehujääkin on tosi hyvä. Se oli alkuun ainoa asia mitä edes teki mieli ja mitä sitten söinkin, kun muuta ei saanut alas. Vauva pärjää kyllä. Tärkeintä, että itse pysyy edes jotenkin tolpillaan. Hyvä kuitenkin jos saa kotona olla ja levätä ja nukkua, kun siltä tuntuu. Se kyllä helpottaa! Tsemppiä kovasti!

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

379/1188 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doshika, ihan kuin olisit kirjoittanut minusta tai minuna! :D Meillä sama rv 12+5, pahin pahoinvointi alkaa olla takana, mutta kuitenkin hetkittäinen yökötys yllättää yhä. Ei voi kuitenkaan, kuten sanoit, verrata aiempiin viikkoihin. Itsellä pahin oli myös about tuolloin rv 6-10. Ehkä jopa 5-11 :D En ole vieläkään kyllä selvillä vesillä, sillä ruoka ei siltikään maistu ja osa vanhoista tutuista mauista, esim. valkosipuli, sipulit ja paprikat yököttää, aiheuttaa huonoa oloa ja vatsakipuja. Minusta on ensimmäistä kertaa elämässäni tullut herkkä mauille ja hajuille sekä nirso :D Ehkä lapsi on nirso, en minä :D

Oletteko muuten huomanneet aiheuttaako jokin tietty ruoka-aine tai juoma pahoinvointia? Olen itse yrittänyt seurailla, joitakin olen löytänyt (kuten yllä mainitsemani) ja jättänyt niitä suosiolla pois. Esimerkiksi liian rasvaiset ruoat aiheuttavat vatsahappojen nousua ja pahaa oloa. Samoin kuten nuo mama vitamiinit. Olen yhdistänyt tietyn huonon olon siihen. Se tulee aina. 

Meillä myös sikiöseulonnan tulokset tuli eikä nähtävästi mitään hälyttävää pitäisi olla <3 Varsinainen ultrakin nyt takana ja pikkuinen näytti olevan täysissä voimissaan! :) Kaikki on kuten pitää <3 Itkin kuitenkin kamalasti, kun piti mennä yksin, eikä puoliso saanut tulla mukaan :( Jännitti myöskin onko kaikki hyvin. Etenkin löytyykö edes syke ja onko kaikki niinkuin pitää, eikä ole mitään häikkää. Sitten itketti kun näki pikku tyypin <3 Voi sitä pientä suloista! Itkin myös, kun puoliso ei saanut kokea sitä kanssani. Itkin myös huojennuksesta, kun kaikki oli hyvin. Eli yhtä itkua koko käynti :D Itkin loppuillan myös onnesta <3 

Tuo sikiöseulonta vaihe labroineen oli itselle ainakin todella kuumottava. Nyt pystyy jo huokaisemaan helpotuksesta ja osaa jotenkin ajatella luottavaisemmin, että lokakuussa meillä on ihan oma muksu sylissä <3 Nyt olen sallinut itseni ihastella vauvajuttuja ihan täysillä :D Mahakin pullottaa turvotuksesta ja olen niin ylpeä siitä! Hänestä, minusta, meistä <3

Äitiyspakkauskin julkaistaan VIHDOINKIN!! Kiitos vinkistä, taisin sen täältä bongata :) En vain muista kuka.

Toivon niin todella, että kaikilla sujuisi raskaus hyvin ja vielä tämän vuoden puolella (tai ensi vuoden) ollaan kaikki jo äitejä! :)

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

380/1188 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin testit tuli ja nyt näytti raskaana 2-3. Viikko sitten raskaana 1-2. Eli ainakin hcg noussut. Tuntuu että oireet vaihtelee päivittäin. Välillä on niin tissit kipeät. Toinen päivä taas nivusiin sattuu niin että tuntuu että jalat sahataan irti. Välillä sattuu alaselkään/häntäluuhun ja välillä taas ei minnekkään. Verenvuotoa ei ole tullut enää mikä tuo helpotusta tähän odottamiseen.

Joo täytyy skarpata tota neuvolaan soittamista. Jotenki tuntuu ärsyttävältä vaivata heitä kun eivät he voi tehdä mitään tässä vaiheessa. Mietin että olen sellaisessa työssä että saatan tarvita sairaslomaa myöhemmin varsinkin jos pahoinvointi pahenee. Ootteko saanu sitä neuvolan kautta soittamalla vai ootteko käyny ihan paikan päällä? Tuntuu jotenkin hullulta että niillä ei oo mitään muuta kuin minun sana siitä että olen raskaana niin voiko ne sen perusteella sitten kirjoittaa sairaslomaa jos heräänki joku aamu vessanpöntöltä.

Ihania uutisia teijän ultrista! Tuo varmasti mielenrauhaa.