Oletko varautunut kuolemaan
Kommentit (24)
Minulla on 20 pulloa Jaloviinaa, jotka laitetaan arkkuun minun mukaani. Paristoradiokin on varattuna!
M 38
En. Ei perijöitä eikä perittävää. Raadon saa heittää vaikka roskiin, ei siinä vaiheessa paljon kiinnosta.
Säästöjä on sen verran, että minut saa hautaan nakattua. Lisäksi henkivakuutus, niin mies saisi asuntolainan maksettua pois ja vähän jäisi hummausrahaakin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan suunnitellut ikuista elämää.
Eternal life in Heaven with God Father and Jesus Christ. Amen.
Olen jossain määrin. Testamentti on tehty ja eri yhteyksissä olen esittänyt suureellisia hautajaistoiveita. Lapsi on jo aikuinen ja mieskin pärjää ilman minua paremmin kuin minä ilman miestä. Lapsi saa mukavan perinnön ja mies järjestäköön hautajaiset henkivakuutuksesta, jää siitä vielä hyvienkin kemujen jälkeen hänelle reilusti hupirahaa.
Juuri nyt minulla on elämä monella tapaa hyvää ja mukavaa, mutta ei minua myöskään kovasti haittaisi kuolla pois. En pidä kuolemaa pahana asiana sen kuolevan kannalta, toki omaiset jäävät suremaan. Mutta minulta jäävä perintö lohduttaa kyllä lasta surun keskellä :-D
En mieti moisia! En syntymäänikään pohtinut, saati sitä sekunnin hetkeä kun "maa maahan jää, mut henki taivahalle."
Totuttelen ajatukseen. Saatan autoa ajessa esim. miettiä, miten vastaantuleva rekka ajautuisikin mun kaistalle, enkä pystyisi väistämään, ja loppu olisi yllättävä, nopea ja brutaali. Päivällä töissä terveenä ja reippaana, illalla raatona.
Pidän tällaista mielikuvaharjoittelua tärkeänä, jotta tilanteen tullessa olen hitusen valmiimpi.
Vierailija kirjoitti:
En.Mulla on paljon päiväkirjoja sensuroitavana ositttain ennen sitä.
Onko myös tietokoneella tai puhelimessa arkaluonteista materiaalia?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan suunnitellut ikuista elämää.
Meillä on kaikilla ikuinen elämä kuoleman jälkeen.
Loppusijoituspaikkoja on tosin kaksi: Ylhäällä ja alhaalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 20 pulloa Jaloviinaa, jotka laitetaan arkkuun minun mukaani. Paristoradiokin on varattuna!
M 38
Mutta ne Jallupullot saat arkkuusi tyhjinä, kun hautajaisväki juo viinat niistä pois ensin.
Vierailija kirjoitti:
En mieti moisia! En syntymäänikään pohtinut, saati sitä sekunnin hetkeä kun "maa maahan jää, mut henki taivahalle."
öh, et tietenkään pohtinut syntymääsi, kun olit sikiö... sikiöt ei pohdi, koska älli ei riitä.
Mutta mikset pohdi kuolemaa, siihen lie syynä pelko.
En. Muut tehköön sitten mitä lystäävät, en välitä enää siinä vaiheessa 🤗
Olen. Teimme puolisoni kanssa jälkikäteen avioehtosopimuksen ja testemantin. Lisäksi olen koonnut molemmista yhteisen kansion jossa ovat kaikki jälkeen jääville tärkeät asiat, kuten taloudelliset tietomme, mitä pankkitilejä ja muita omistuksia, mitä säännöllisiä laskuja ja minne ne tulevat sekä ohjeet muutamista nettitunnuksista ja miten niiden kanssa tulee menetellä. Esimerkiksi facebook-tilin sulkeminen, Useimmat palvelut voivat vain hiipua pois käyttämättöminä, niitä en ole maininnut. Myös salasana siihen sähköpostiin jonne tulee laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.Mulla on paljon päiväkirjoja sensuroitavana ositttain ennen sitä.
Onko myös tietokoneella tai puhelimessa arkaluonteista materiaalia?
En ole tuo edellinen, mutta minulla ei ole puhelimessa mitään arkaluonteista. Tietokoneen arkaluonteiset jutut ovat VeraCrypt-salatulla usb-levyillä kahdennetulla 1/2 teran osiolla eikä niihin pääse kukaan käsiksi minun jälkeeni.
Juu,toki.Rahani riittää hautajaisiin ja jääkin vielä.Komiat pirskeet suopi sukukunta.Syyvään ja juuvaan,ihan minun muistoksi.Ne pirskeet muistetaan......