Lapsella ollut juuri oksennustauti, onko ok mennä vierailulle?
Lakannut oksentamasta eilen päivällä ja eilen ja tänään ollut ihan hyvävointinen. Ollaan sovittu hiihtolmalle eräälle ystäväpariskunnalle yökyläilemään meneminen tänään, onko ihan ok? En haluaisi millään perua, kun lapsi on tätä todella kovasti ja pitkään odottanut..
Kommentit (45)
Kuinka pitkä tartuttamisaika oksennustaudissa on?
Ollaan sovittu yökyläilyn yhteyteen muutakin tekemistä, johon on liput jo valmiina. Harmittaisi itseä niittenkin kannalta se turha rahanmeno, lapselle taas tuo yökyläily on tärkeämpi tässä. Harmittava tilanne
Ap
Ei ole ok. Vatsataudit ovat todella tarttuvia ja kuka tahansa oireettomistakin perheenjäsenistänne voi olla kantaja ja voi myös sairastua tuon vierailun aikana.
Ei todellakaan ole ok! Meille ei ole mitään asiaa vaikka olisi sairastanut vain flunssan edellisenä päivänä. Tiedätkö varmasti tarkkaan koko perheen lähipiirin, miltä tuntuisi jos veisit oksennustaudin syöpäsairaalle?
Minulle tuli eilen joku vatsapöpö, ja oksensin ennen lounasta. Olo oli jo tänään hyvä, mutta pomokin sanoi että pysy poissa, ettei vaan leviä. Putsasin itse vessan kahvat ja hanan yms, ettei tartu.
Tottakai on ok.
Itsekin rakastan olla oksennustaudissa koko loman ajan ja mikäs sen mukavampaa, kuin että koko perhe on yhtä aikaa lomalla oksentamssa.
Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Kerro sille ystävälle. Jos se on hänelle ok, niin sitten. Kertomatta ÄLÄ MENE!
Mä suuttuisin, jos jälkeenpäin selviäisi, että on just oltu sairaana ja sitten tultu kertomatta meille. Yökylään voi mennä toistekin.
Ymmärrän pointtisi, mutta kirjoitinkin, että itseäni harmittaa eniten lippujen menetys. Perheessä ei ole lapsia. Jos soitan ja kerron etukäteen, niin onkohan ketään, joka ei kieltäisi..?
Ap
Ei ole ok. Meille toi vieras vatsataudin, kertoi vasta kylässä, että eilen vielä oksenteli. Itse sairastin viikon, hyvä että suihkussa jaksoin enää seisaallaan käydä, kun voimat oli niin loppu. Vauva joutui sairaalaan kuivuttuaan pahasti.
Aika hyvä näin lomien aikaan, 2/5
Näin kävi itselleni juuri. Oma työ on vielä sellainen, että oma poissaolo vaikuttaa todella raskaasti moneen ihmiseen ja joudun tekemään hulluna ylitöitä monta viikkoa, että saan paikattua tilanteen. Että kiitti han helesti K ja M, niitä viikkoja en unohda.
Et ole tosissasi? Ainakin täällä päin on niin, että lapsen on oltava ripuloimatta ja oksentamatta ruokaa 48 tuntia ennen esim. kouluun tai päivähoitoon viemistä. Huom! ruoan pitää jo maistua ennen hoitoon viemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä suuttuisin, jos jälkeenpäin selviäisi, että on just oltu sairaana ja sitten tultu kertomatta meille. Yökylään voi mennä toistekin.
Ymmärrän pointtisi, mutta kirjoitinkin, että itseäni harmittaa eniten lippujen menetys. Perheessä ei ole lapsia. Jos soitan ja kerron etukäteen, niin onkohan ketään, joka ei kieltäisi..?
Ap
Oletko ihan tosissasi? Siinä tapauksessa siinä on sulle se vastaus.
Sua harmittaa lippujen menetys. Voi jumaliste.
Perusnoro tarttuu pinnoilta pari viikkoa joten en missään nimessä huolisi kylään ketään joka päivä aiemmin on oksentanut. Niin pistää vihaksi ne idiootit jotka tautia levittävät kun eivät tajua tai välitä.
Matkavakuutuksesta voi hakea korvausta sairauden takia peruuntuneesta matkasta ja siihen liittyvistä lipuista. Onko teillä matkavakuutus joka kattaa myös kotimaan matkat?
En ainakaan tykkäisi, jos joku tulisi meille tartuttamaan vatsataudin.
Mä en enää kutsu yhtä perhettä meille sen takia, että meni vuosia niin, että saatiin aina joku tauti, kun ne tulivat käymään. Olivat kovia sairastamaan, eivätkä koskaan kertoneet etukäteen, että lapsilla oli juuri ollut täitä/kihomatoja/influenssaa/streptokokkia/ripulia ja ties mitä. Perheen äitikin joskus tokaisi, että ihanaa tulla välillä huilaamaan, kun on koko viikko sairastettu.
En tajua tällaisia ihmisiä. Me pidetään näihin yhteyttä enää sähköisesti ja joulukortein. Meille ei tämä perhe ole todellakaan tervetullut.
Ei ole ok ja joillekin perussairastaminenkin voi olla hengenvaarallista eikä se miellyttävää ole kenellekään. Miksi siis riskeeraisi tartuttaa muita? En ymmärrä myöskään ihmisiä, jotka suuttuvat kun sanotaan että älä tule, jos on sairastanut vaikkapa mahatautia. Miksi ei voi olla levittämättä tautia? Sairastamisen ikäviä puolia on, että voi joutua luopumaan jostain kivoista jutuista, joista on sopinut. Se on elämää.
En tajua, miksi tällaisia kukaan edes nykyään kysyy, kun kaikille pitäisi olla selvää, miten taudit tarttuu. Alkaa niin ärsyttää. Ei todellakaan ole ok! Myöskään päiväkotiin tai kouluun ei ole ok mennä vielä tuossa vaiheessa.