Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatteko torissa tinkijöille?

Vierailija
09.05.2023 |

Tori piste fissä tulee usein viestejä, joissa lukee että haluan ostaa tämän hintaan x, joka on siis 10-50 prosenttia vähemmän kuin mitä olet kirjoittanut ilmoitukseen tavaran hinnaksi.

Viitsittekö vastata jotain näille tinkijöille?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuin muutamat torikaupat tehnyt ja olen hinnoitellut silleen ettei kukaan enää siitä ole kyllä iljennytkään enää tinkiä. Itse kerran kyllä jätin tarjouksen kun luki että myydään tarjousten perusteella, ja sain naureskelevan vastauksen takaisin tyyliin höhöö, aika paljon saisit kyl tuosta korottaa että tämän saat. Olin ihan silleen että eiköhän olisi jo sitten järkevämpää ilmoittaa vaikka edes joku pohjahinta kun sellainen selvästi mielessä kuitenkin on.

Vierailija
2/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aluksi vastailin mutta enää en ehdi enkä jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutokaupat on erikseen, eli en vastaa.

Vierailija
4/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tinkaajasta. Jotkut jätän huomiotta ja joillekin saatan vastata, että kokeilen ensin meneekö pyytämälläni hinnalla, tai että hinnassa on jo huomioitu kunto tms., en myy halvemmalla. Inhoan kyllä tinkijöitä ja mieluummin heitän tavaran ohikulkiessani Konttiin tai vastaavaan, kuin myyn pilkkahinnalla jollekin trokarille tai ammattitinkaajalle.

Vierailija
5/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.

Myyn sille jolta saan eniten rahaa. Joskus olen hinnoitellut tuotteen sopivasti, jolloin tinkivaraa ei ole, mutta joskus olen laittanut liikaa hintaa. Viikossa pitää mennä kaupaksi, sen pidempään en itse halua pitää tarjolla tavaroita siellä.

Vierailija
6/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuin muutamat torikaupat tehnyt ja olen hinnoitellut silleen ettei kukaan enää siitä ole kyllä iljennytkään enää tinkiä. Itse kerran kyllä jätin tarjouksen kun luki että myydään tarjousten perusteella, ja sain naureskelevan vastauksen takaisin tyyliin höhöö, aika paljon saisit kyl tuosta korottaa että tämän saat. Olin ihan silleen että eiköhän olisi jo sitten järkevämpää ilmoittaa vaikka edes joku pohjahinta kun sellainen selvästi mielessä kuitenkin on.

Mua ottaa päähän nää "tarjoa"-ihmiset.

Kysyt mielestäsi sopivaa hintaa ja vastaus on juurikin jotain "ähhähhää, no ei todellakaan lähde sillä, koita uudestaan".

Kysyt toista hintaa ja vastaus on "juu ei,lollolloo äksdee äksdee".

Kysyt että "no millä hinnalla lähtee?".

Vastaus on "en tiedä, tarjoa jotain" 🤦

Vierailija
7/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän se on joka ei puolta pyyntihinnasta tarjoa!

Vierailija
8/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa jos on ihan absurdi tinkaus. Jos tarjoaa 150€ tuotteesta 120€ vastaan, jos tarjoaa 0- 50€, en vastaa.

En vastaa myöskään  jos eka viesti on vain "ostan, anna osoite"...Näitä on viime aikoina tullut useita. Sitten kun et vastaa 5 min kuluessa tulee jo lisää...?? tai "tuleeko se osoite"...

Vierailija
9/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää älyvapaiden tinkaajien takia myydä torissa mitään. Tarpeeksi monta idioottia kun huutelee siihen satasen tavaraan jotain maksan kolmekymppiä jos postitat tai saat kakskymppiä, tuun tänään hakee - tyylistä niin ei mun aika ja hermot riitä.

Sama kun vuokrailmoituksiin yhteydenottajat, jotka luulevat olevansa jotain laupeudentekilöitä näillä "sulla oli tarjolla kiva asunto ja kivalla paikalla, maksan 25-30 % alle ilmoitetun vuokrahinnan ja ilman vuokravakuutta, pystyykö muuttamaan jo ennen kuun vaihdetta?" Juu ei.

Vierailija
10/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei kannattaisi ensin yrittää tinkiä, jos vaikuttaa siltä että tuote on roikkunut torissa jo jonkun aikaa/pitkään ja hinnassa on neuvoteltavaa. Itse olen saanut tuollaisissa tilanteissa tingittyä kymmeniä kertoja ja myyjät ovat varmasti olleet tyytyväisiä että pääsivät sentään lopulta eroon. Eri asia tietenkin silloin, jos hinta on valmiiksi kohtuullinen ja ilmoitus on tuore. Silloin suurin osa ymmärrettävästi odottaa, menisikö alkuperäisellä pyynnöllä.

Mutta itsekin myös myyjänä vain ilahdun jos tuotteeni lähtevöt mahdollisimman nopeasti ja helposti, siksi ne sinne on laitettu. En ymmärrä niitä myyjiä, jotka näkevät vaivan että laittavat tavaraa aivan liian kalliilla myyntiin ja sitten eivät suostu tinkimään yhtään, kun joku vihdoin puolen vuoden päästä huolisi. Ihan hirveästi näkee niitä ilmoituksia joissa käytettyä tavaraa myydään ehkä 10-20% halvemmalla kuin millä saa jo kaupasta uuden samanlaisen. Ei se ole kirpputorin idea ellei ole kyse todella suositusta tuotteesta.

Vierailija
11/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuote on ollut jo pidempään myynnissä niin olen valmis tinkimään hinnasta. Silloinhan olen hinnoitellut sen väärin jos kauppoja ei ole viikossa tai parissa syntynyt.

Mutta ne, jotka tinkaavat hintaa tuotteesta, joka on ollut 2h myynnissä, ovat törkeitä. Heille ilmoitan, että palataan asiaan 2vkon päästä.

Vierailija
12/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ottaa päähän nää "tarjoa"-ihmiset.

Kysyt mielestäsi sopivaa hintaa ja vastaus on juurikin jotain "ähhähhää, no ei todellakaan lähde sillä, koita uudestaan".

Kysyt toista hintaa ja vastaus on "juu ei,lollolloo äksdee äksdee".

Kysyt että "no millä hinnalla lähtee?".

Vastaus on "en tiedä, tarjoa jotain" 🤦

Haha, just näin, hyvin tiivistetty! Todella mautonta kaupankäyntiä tuollainen epämääräisyys ja kaikkien ajan tuhlaaminen. Tuollaisista ilmoituksista kun tulee helposti oletus että tavara on tyyliin tarpeettomana löhdösdä edulliseen hintaan ja herättää mahdollisesti kiinnostusta sellaisillekin jotka eivät ole kys tuotteen hintatasosta välttämättä perillä mutta innostuvat vaan heräteostoksena kokeilemaan jotain tarjousta. Jäi paha maku kyllä vähän kun oli heti eka torikokemus tuollainen, mutta onneksi sittemmin on ostot ja myynnit sujuneet moitteettomasti, ja pidänkin toria hyvänä ja ekologisena kauppapaikkana :)

Vierailija
13/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina nätisti esim "Kiitos tarjouksesta mutta noin halvalla en henno myydä"

Tämä yleensä johtaa vastatarjouksen ja pääsemme kompromissiin.

Aika harvoin tinkaajia on. Harrastan kyllä itsekin pientä hinnan tarkistusta kalliin tuotteen kohdalla.

Vierailija
14/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen suoritetaan paikan päällä. Jos kauppaa ei synny lähdetään kotiin vinkumatta, vaikka olisi vuokrattu peräkärry mukana.

Vierailija
15/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkiminen suoritetaan paikan päällä. Jos kauppaa ei synny lähdetään kotiin vinkumatta, vaikka olisi vuokrattu peräkärry mukana.

Täh? Ai sovit kaupoista ja noudosta, mutta sitten paikan päällä alatkin tinkimään?!? En kyllä myy sulle! :D

Vierailija
16/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tinkaa asiallisesti voin hieman antaa myöten. Tavaran kierrätys pienellä korvauksella on mun juttu. Mutta en edes vastaa näille ' maksan kympin' .

Näiden ääliöiden määrä on valitettavasti lisääntynyt.

Toisaalta edelleen iso osa on tosi kivoja ja ystävällisiä ja asiat sujuu hyvin ja mukavasti.

Joukkoon mahtuu aina niitä, jotka eivät ymmärrä tai joilla ei ole käytöstapoja.

Vierailija
17/17 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä se vasta idiootin ja itsekeskeisen kuvan ostajaehdokkaasta antaakin ja tuhlaa turhaan myyjän aikaa. Hinta käydään läpi viestinvaihdossa ennen noutoajankohdan sopimista, ei todellakaan paikan päällä aleta esittämään mitään oho, ei mulla ollutkaan kun 50 euroa mukana tästä 80 eurosta, mikä oli pesukoneen hinta. Se tuote ei silloin minulta myyjänä mihinkään liiku, ei kiinnosta hevonveetä kuinka pitkän matkan ostajaehdokas ajoi ja niin poispäin. Olisi todennäköisesti ollut muutakin käyttöä sille sovitulle noutoajankohdalle, eli tässä haaskattiin molempien aikaa aivan turhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän