Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

27-vuotias sairaan lapsen äiti vastaa hetkisen ajan kysymyksiinne.

Vierailija
25.06.2006 |

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ircissä enkä irc galleriassa.

Siis tuo 80+ % oli elinsiirtolääkärin arvio, joka osittain perustunee sille tilastolle että noin 10 vuotta sitten useampi lapsi kuoli elinsiirtoleikkauksen jälkeen, leikkaustapa on nyt eri ja siksi tuota komplikaatioita pitäisi olla vähemmän. Meille on kyllä myös sanottu, että lapsilla leikkaus on vaikeampi kuin aikuisilla ja sitä parempi, mitä vanhemmaksi ehtii ennen siirtoa.

Tiedän, että saa ajoissa koska pärjäisi varmaan ihan hyvin vielä vuoden omalla maksallaan ilman isoja komplikaatioita ja on ollut jo 4kk listalla. Siellä ei ole vuoronumeroita, vaan kaikki on samalla viivalla oli listattuna ollut sitten kuinka kauan tahansa. Valinta tehdään sen perusteella, kenelle maksa sopii ja kuka on leikkauskunnossa jne.

On minun lapseni. Kuva on varmaan vuoden vanha.

Näköjään tulee nikin kanssa, en jaksa kirjautua ulos :D

Vierailija
22/25 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä se tarkoittaa että on oltava aina tavoitettavissa ja valmiina lähtemään sairaalaan, sillä puhelu voi tulla koska tahansa. Siirto tehdään varmaan ap:n lapsellekin heti kun sopiva maksa löytyy, jonoa ei varsinaisesti ole, vaan listalta valitaan sopivin/ kiireellisin vastaanottaja luovutettavalle maksalle.

Vierailija:

Tuleeko lapsille sopivia maksoja usein? Tiedätkö millä paikalla olette " jonossa" ? Kuinka pian siirto tod. näk. on edessä?

T: ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ihmisen sielu sijaitsee hänen elimissään, vaan jossain muualla.

Lisäksi, meidän maassamme ei tehdä elävän luovuttajan maksansiirtoja, joten en voi itse luovuttaa lapselleni osaa omasta maksastani.

Ja mielummin haluan lapselleni jonkun kuolemassa olevan ihmisen maksan, kuin annan hänen kuolla kivuliaan kuoleman maksakirroosin tai sen aiheuttaman sisäisen verenvuodon vuoksi. Mielummin mitä otan vastaan sen mahdollisuuden, että lapsi jää henkiin.

Mulle se on vain sitä, että joku ihminen on ollut niin hyvä että on halunnut auttaa muita, kun ei enää itse voi elää. Ei muuta. Se joku ihminen nyt vaan sattuu sitten olemaan sellainen, jonka ansiosta mun lapsi saa mahdollisuuden elää aikuiseksi, hyvässä tapauksessa.

Ja mun omat elimet menevät myös niitä tarvitseville, sitten jos minä joskus olen sellaisessa tilanteessa.

Vierailija
24/25 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että asiat menisivät parempaan suuntaan!!

Elämä on epäreilua!

Vierailija
25/25 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaks kaivetaan esiin mun kuva, ja pohditaan että ei oo ihme, että noin hirveen näkösellä mammalla on sairas lapsi ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä