Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa rakentaa taloa mutta pieneen ja isompaan pintaremppaan/uusimiseen kyllä pystyn. Onko se kannattavaa treidausta?

Vierailija
25.02.2020 |

Ostaa kulahtanut huoneisto, asuessa rempata se kuin uudeksi ja vaihtaa heti kun voi seuraavaan.

Tiedän että rakentamalla monet tekevät hyvin voittoa mutta se ei ole nyt mahdollista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä asuntoja pitäisi olla enemmän,jotta se olisi sinulle tuottoisaa. Yhden kanssa läträäminen on aika lailla plusmiinusnolla. 

Vierailija
2/4 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä asuntoja pitäisi olla enemmän,jotta se olisi sinulle tuottoisaa. Yhden kanssa läträäminen on aika lailla plusmiinusnolla. 

Pienissä tuloissa pienikin tulonlisä on huomattava apu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan jotkut tekee. Jos haluat myyntivoiton verottomana, sinun pitää asua asunnossa kaksi vuotta.

Jos asunto-osaketta remontoit, ota huomioon että läheskään kaikkea et saa tehdä itse. Nykyään vaaditaan asbestikartoitus, jos esim kaakelit tai muovimatot puretaan. Jos asbestia löytyy, purkutyöt tulee kalliiksi ja ne tekee siihen erikoistunut firma. Luonnollisesti putkiin ja sähköihin ei saa koskea itse.

Itse saa maalata, tapetoida, tehdä ne uudet kaakelipinnat (mutta vesieristystä ei), laittaa parketin/laminaatin yms lattiapäällysteen, kasata ja asentaa keittiönkaapit. Näitäkin töitä valvoo isännöitsijä.

Vierailija
4/4 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa hesarissa tai iltasanomassa on joku, joka rikastuu tällä keinoilla parissa vuodessa.

Joka kuukausi satakunta tämmöistä yrittäjää menee konkurssiin.

Suositan kahta käytännön harjoitusta etuoven kanssa:

1 tarkista, mikä todellisuudessa on samalla sijainnilla myytyjen ”kulahtaneiden” ja pintarempattujen asuntojen hinnan ero. Laske pintaremontin hinta ja katso saatko myyntihinnan nousussa työpalkkasi takaisin. Muista verot.

2, laske, montako tarpeeksi kulahtanutta kämppää siellä on myytävän sellaisilta alueilta, joilla hinnanero pintarempattuun asuntoon on tarpeeksi suuri.

Tämä on hyvin, hyvin kilpailtu markkina, jossa marginaalit ovat surkeita, voittoa ei synny edes oman tuntipalkan vertaa ja sopivia remontoitavia asuntoja on vaikea edes löytää.

Mind you, niitä kyllä löytyy remontoimattomina, mitkä ei remontin jälkeenkään mene kaupaksi. Jos hyvä hinnannousu on luvassa, asunto ei tule remontoimattomsna myyntiin ollenkaan, koska myyjä remontoi itse.