Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheterapeutin mielestä minua vaivaa kiintymyssuhteen trauma äidistäni

Vierailija
25.02.2020 |

Ja se on ihan totta. Äitini on siis pilannut äitiyteni ja mahdollisuuteni hyvään ja tavalliseen äitiyteen. Jopa ammattilainen on sitä mieltä. Siitäs saatte palstan p*rsepäiset kiusaajat, jotka syytätte minua asiassa. Äitini on syyllinen, en minä. Minä yritin sopeutua sen noita-akan minulle langettamiin pahoihin vaatimuksiin, joista tuli aivan oksettava olo, enkä saanut mistään apua, ja teidänlaisenne mitättömyydet vielä kiusasitte lisää, koska ette osaa auttaa ketään.

Kommentit (463)

Vierailija
401/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin aiemmin blogia. Kateellisten ihmisten vuoksi päärin poistaa sen. Ilkeilijöitä ja selkään puukottajia löytyy muka ystävistä. Äitini kaltaiset ihmiset päättävät päässään mikä on oikea tapa ja vain se heidän oikeansa tehdä asioita. Sanoisin että täällä huutelijat esittävät niin pätevää, kuitenkin näen että seuraavat minua edelleen. Social detectivestä näkee ketkä ovat tänään useamman kerran käyneet profiilissani. Näitä seuraajia jotka esittää ettei kiinnosta ja ollaan esnimmäisinä vakoilemassa. Seuraaajamäärä tänöönkin kasvanut.

Ap

Plot twist: äitihullu on Henna Joensuusta!!

Pieleen meni! En ole luulemasi henkilö.

Ap

Vierailija
402/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidin aiemmin blogia. Kateellisten ihmisten vuoksi päärin poistaa sen. Ilkeilijöitä ja selkään puukottajia löytyy muka ystävistä. Äitini kaltaiset ihmiset päättävät päässään mikä on oikea tapa ja vain se heidän oikeansa tehdä asioita. Sanoisin että täällä huutelijat esittävät niin pätevää, kuitenkin näen että seuraavat minua edelleen. Social detectivestä näkee ketkä ovat tänään useamman kerran käyneet profiilissani. Näitä seuraajia jotka esittää ettei kiinnosta ja ollaan esnimmäisinä vakoilemassa. Seuraaajamäärä tänöönkin kasvanut.

Ap

Plot twist: äitihullu on Henna Joensuusta!!

Pieleen meni! En ole luulemasi henkilö.

Ap

Sinulla ei ilmeisesti ole minkäänlaista huumorin tai ironian tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla Ap on varmasti ollut jälleen hyvä ja tyydyttävä päivä. Pahin rymistys alkaa olla ohi, vielä tulee joitain jälkijäristyksiä mutta sitten rauhoitut taas. Tarvitset tätä äitikokemustasi, sinulla on kehittynyt siihen riippuvuus, roikut siinä kaksin käsin. Se on sinulle luultavasti elämäsi tärkein asia. Nyt vain olisi hyvä tyyntyä taas hetkeksi.

Vierailija
404/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ei tarvi olla kaksinenkaan ennustaja kun sanon ettei sinun elämäsi tuosta juuri tule muuttumaan, ainakaan parempaan. Sinulla on niin vakava asteinen asenneongelma ettei sille mahda kukaan ihminen yhtään mitään. Samanlaisena katkerikkona menet hautaan asti. Kauhea vanhuus on sinulla edessä, jos elonpäiviä riittää. Älä sitten ihmettele kun lapsesi eivät halua käydä sinua katsomassa. Samalla lailla kuluttavat terapeutin penkkiä kuten sinäkin ja käyvät läpi vaikeaa äiti suhdettaan. Se on sukupolvien ketju, jota et osaa katkaista.

Vierailija
405/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
406/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, käytäpä seuraava vuorokausi miettien - kirjoita vaikka paperille - miksi sinulle on niin tärkeää, mitä äitisi ajattelee ja tuntee ja suhtautuu sinuun ja valintoihisi. Koska mitä sitten? Mitä sitten, vaikka äitisi vihaisi sinua, halveksisi tms. Sen kun annat vihata ja elät elämääsi. Ja jos koet itsesi lapseksi, joka ei pärjää ilman äitiä niin sanot sen sille terapeutille ja alatte opetella itsenäistä aikuisen elämää.  Vai siitäkö tämä kiikaistaa, että ajattelet äitisi olleen oikeassa suhteesi?

Vierailija
407/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äitihullu on siis ehdottomasti menetetty tapaus, kaikella tavalla, ja soryt vaan hänelle. Eniten tunnen myötätuntoa hänen lapsiaan kohtaan, ja toivon vilpittömästi, että äitihullun lasten isällä olisi voimia, tai jos ei hänellä niin sitten sossulla, tehdä selvä pesäero lapsiin ja järjestää lapsille oma hoito ja elämä, johon heidän hullu äitinsä ei mitenkään kuulu.

Kyllähän me täällä näitä ketjuja kattellaan, kattellaan kun jaksellaan ja kun on päivä ettei viittitä niin ei availla koko ketjuja. Mutta näille lapsille tämä tilanne on todellinen, kyseessä kun on heidän ainoa äitinsä. Ja isänsäkin on ilmeisesti niin tassu, ettei ymmärrä kerta kaikkiaan potkaista tätä muijaa huitsanhelkuttiin lastensa elämästä. Jotkut vanhemmat ovat sellaisia, että lapsille parasta olisi että sairas vanhempi vaan kerta kaikkiaan katoaisi, mieluiten lopullisesti ja niin että on selvää ettei se takaisin koskaan kerta kaikkiaan tule eikä voi tulla. Silloin lapsi saisi edes pienen mahdollisuuden hakea oman terapian ja kasvaa kunnolliseksi ihmiseksi.

Vierailija
408/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toisen ihmisen loppuunpalaminen ja muut raskaat ongelmat hekumoinnin lähde? Vaikka käyn ja käydään terapiassa, ei valmista tule ehkä koskaan. Te sanotte, päästä irti äidistä. Hän on istuttanut minuun jotain sellaista, mitä ei saa koskaan pois. Äitini valta pysyy minussa. Onko arvostelijoille ja näille kateellisille huutelijoille tullut mieleen, että mielenterveysongelmia on jokaisessa sosiaalisessa ihmisryhmässä? Kohteletko halveksuen kaikkia? Olen joukko ongelmia, olen äitini rikkoma ihminen, olen myös osaava ja loistava asioissa joita teen, vaikkei rahallisesti tarvitsisikaan. Saan pian perinnön ja ylpeänä sitten esittelen somessa suunittelemani remontin. Osaan lyödä rahoiksi myös somessa. Kaikkea kun ei tarvitse itse maksaa. Ihminen on moneksi ei vain yksi äitin rikkoma traumatisoitunut ihminen.

Ap

Vierailija
409/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toisen ihmisen loppuunpalaminen ja muut raskaat ongelmat hekumoinnin lähde? Vaikka käyn ja käydään terapiassa, ei valmista tule ehkä koskaan. Te sanotte, päästä irti äidistä. Hän on istuttanut minuun jotain sellaista, mitä ei saa koskaan pois. Äitini valta pysyy minussa. Onko arvostelijoille ja näille kateellisille huutelijoille tullut mieleen, että mielenterveysongelmia on jokaisessa sosiaalisessa ihmisryhmässä? Kohteletko halveksuen kaikkia? Olen joukko ongelmia, olen äitini rikkoma ihminen, olen myös osaava ja loistava asioissa joita teen, vaikkei rahallisesti tarvitsisikaan. Saan pian perinnön ja ylpeänä sitten esittelen somessa suunittelemani remontin. Osaan lyödä rahoiksi myös somessa. Kaikkea kun ei tarvitse itse maksaa. Ihminen on moneksi ei vain yksi äitin rikkoma traumatisoitunut ihminen.

Ap

Oletko somessa anonyymisti? Jos olet niin saisinko sen linkin? En ole kiusaajasi.

Vierailija
410/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvatko lapset kanssasi..? Eikö sinulla ole mitään rajaa käytöksellesi?

Oletko ihan onneton?

Jos olisit tässä irl, saisit erään äitin pikaparannuksen.

Olet kuvottava. Opettele lopettamaan.

Kiitos ja hei.

Vierailija
411/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pari ensimmäistä sivua, sitten sain tarpeekseni ap:n jankkaamisesta. Vaikutat aivan rajatilapersoonalta, etkä tule hyötymään terapiasta yhtään mitään. Anna miehesi ja lastesi mennä, että lapsillasi olisi vielä mahdollisuus suht normaaliin elämään. Tuolla käytöksellä tuhoat heidät.

Vierailija
412/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan onneton?

Kiitos ja hei.

Pakko sanoa että kuulostat aivan äitiltäni, alennat toista ihmistä ja halveksit. Ingnooraan sinun mielipiteesi. Olen avoimesti kertonut omasta järkyttävästä elämääni hallitsevasta ongelmasta. Avautumiseni koet kuvottavaksi, mikset vaikene ja poistu. Tiedän että on joukossa empatiaa osoittaviakin ihmisiä, joilla hyvät tarkoitusperät, toiin kuin äitini kaltaislla aslistajilla ja hallitsemiskeinoilla saada ihminen tuntemaan huonommuutta ja olevansa epäkelpo.

Ap

Vierailija
413/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voisi Rovaniemi hiljentyä! Kukaan ei kykene tälläiseen monologiin kuin yksi hullu äiti! Jankkaa jankkaamasta päästyään! Sanoisin että persoonallisuus häiriintynyt ja pahasti. Tulee mieleen Norman Bates psykossa.

Vierailija
414/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo AP on pelottava. Pakkoajatuksinen ja hyvin hei verrattu Psykon pääosan esittäjään. Ai kauheeta!

Vierailija
415/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikilla (suurimmalla osalla) on kiintymyssuhdetrauma.

Me kaikki olemme kotivammaisia.

Kenenkään äiti ei ole meiltä pyytänyt anteeksi asiaa.

Mitä luulet: miksi me muut kuitenkin olemme päässeet asian yli ja kykenemme antamaan asian olla?

Teidän äitinne eivät ole yhtä voimakkaita haluamaan miten elätte elämänne tai te ette ole äitejänne kohtaan yhtä empaattisia, kuin minä. Minä otin empaattisena ihmisenä kaiken syyllisyyden.

Ap

"Empaattisena ihmisenä"??

BUHAHAHHAHHAHA

Niin, totta kai. Se, joka ei ois piitannut äitinsä tunteista, ei ois traumatisoitunut.

Ap

Olet oikeassa, narsisti on traumatisoitinut siten, että persoonallisuus ja terve tunne-elämä puuttuu.

Menikö testamenttihomma reisille? Hyvä.

Vierailija
416/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vain yhden käden sormilla laskettava määrä niitä ihmisiä joilla riittää ymmärrystä siihen, mitä koen. Äitini aiheuttama postraumaattinen häiriö näyttäytyy elämässäni kokoajan. Kaikki valinnat mitä teen, kaikissa puskee äitini sanoma siitä mikä on oikein ja mitä hän sanoisi. Vaikka äitini kuolisi, hän elää päässäni. Hän syyttää valinnoistani minua ja muistaa kertoa miten huono olen kun valitsen määrätyllä tavalla. Äitini nauttii kun saa satutettua minua ja hän tietää että tekee sitä alitajuntani kautta, vaikka ei olisi läsnä. Tämä viheliäisistä vittumaisista ihmisistä minut synnyttänyt. Sitten näille jotka vaativat minua julkaisemaan linkin tiliini. Julkaisetko oman tilisi? Voin kertoa että elämässäni on osa-alueita, joista en tänne ole kirjoittanut. Kiintymyssuhteen trauma vie tällä hetkellä energiaani suhteettoman paljon, johtuen terapiasessioista. Rikki riipineet asiat reivtään auki eikä tilanne ole kuin mennyt enemmän päin helvettiä.

Ap

Tämä ei ole mitenkään epätavallista. Monella on aivan sama tilanne, mm. itselläni sekä omalla äidilläni (oman äitinsä suhteen), eikä sille mahda mitään, mutta siitä voi kyllä päästä yli pitkäjänteisellä työllä. Tuollainen uhriutuminen ja kiukuttelu ei kuitenkaan auta, ei sinua eikä lapsiasi. Terapiassa usein tuntuu ensin pahalta, kun jotain vanhaa traumaa aletaan purkamaan, mutta sitten alkaa kyllä helpottaa, kunhan vain sitoutuu terapiaan ja on motivaatiota hoitaa itseään. Kukaan tuskin haluaa täälläkään sinulle mitään pahaa, mutta loputon jankkaaminen ja vainoharhailu ei auta tilannettasi.

Itsellenikin on terapeutti puhunut häiriintyneestä kiintymyssuhteesta äitiini. Nykyisin tilanne on korjaantunut, ja voin niiltä osin elää aivan normaalia elämää. Sinun ei tarvitse antaa äidillesi anteeksi, mutta tämänpäiväisistä sekoiluistasi et voi silti syyttää kuin itseäsi. Olet aikuinen ja siten vastuussa paitsi itsestäsi myös lapsistasi.

Itsehän olen ja pysyn velana ensisijaisesti siksi, etten halua omia traumojani ja persoonallisuushäiriöitäni siirtää/purkaa tahattomasti viattomiin lapsiin. Koen, että näin on parempi kaikkien kannalta.

Vierailija
417/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä seko äitiään vihaa vaan itseään. Ja koska mitään "itseä" ei tuossa tyhjässä ihmisen kuoressa ole, hän raivoaa jopa meille täällä.

Miten tuollaiselta ei oteta lapsia sijoitukseen? Voisko ylläpito tehdä huoli-ilmoituksen kun tietää kuitenkin ip-osoitteen?

Vierailija
418/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anteeksi nyt, mutta kun näitä sun juttujasi lukee niin varmasti ei kukaan ole kateellinen. Kuka haluaisi elää tuollaista elämää, jossa märehditään vaan miten kauhea lapsuus on ollut? Ihan sama onko sinulla Instagramissa hieno tili ja seuraajia. Elämäsi on selvästi onnetonta.

Vierailija
419/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan onneton?

Kiitos ja hei.

AP tapaa lapsiaan kerran viikossa, ja sekin on hänelle liikaa, monta kertaa kiukutellut täällä että miksi on pakko nähdä lapsia kun olisi parempaakin tekemistä.

Se on sentään hyvä ettei ole sentään päivittäin tekemisissä.

Vierailija
420/463 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan onneton?

Kiitos ja hei.

Pakko sanoa että kuulostat aivan äitiltäni, alennat toista ihmistä ja halveksit. Ingnooraan sinun mielipiteesi. Olen avoimesti kertonut omasta järkyttävästä elämääni hallitsevasta ongelmasta. Avautumiseni koet kuvottavaksi, mikset vaikene ja poistu. Tiedän että on joukossa empatiaa osoittaviakin ihmisiä, joilla hyvät tarkoitusperät, toiin kuin äitini kaltaislla aslistajilla ja hallitsemiskeinoilla saada ihminen tuntemaan huonommuutta ja olevansa epäkelpo.

Ap

Miksi sinä hyvä ihminen roikut ja paasaat täällä julkisella kaiken kansan keskustelupalstalla? Mitä ihmettä sinä odotat täältä löytäväsi? Jonkun parantavan messiaanko? Täältä av palstalta joka on kaiken kansan sulatusuuni ja purkupaikka? Ja sitten kun täältä ei parantavaa terapeuttia löydy niin alat haukkumaan ja nimittelemään muita. Etkö ymmärrä ettei täältä sinulle apua löydy?? Kukaan meistä ei osaa/pysty/eikä halua lukea jankkaavaa valitusvirttäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi