Perheterapeutin mielestä minua vaivaa kiintymyssuhteen trauma äidistäni
Ja se on ihan totta. Äitini on siis pilannut äitiyteni ja mahdollisuuteni hyvään ja tavalliseen äitiyteen. Jopa ammattilainen on sitä mieltä. Siitäs saatte palstan p*rsepäiset kiusaajat, jotka syytätte minua asiassa. Äitini on syyllinen, en minä. Minä yritin sopeutua sen noita-akan minulle langettamiin pahoihin vaatimuksiin, joista tuli aivan oksettava olo, enkä saanut mistään apua, ja teidänlaisenne mitättömyydet vielä kiusasitte lisää, koska ette osaa auttaa ketään.
Kommentit (463)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä ainakin oli fiksu, kun ei ryhtynyt tekemään kotitöitä äitini käskystä, vaikka äiti koitti masentaa häntä nauttimaan siitä ihmisenä, että elää pystyynkuolleen elämää :D
ApIsäsi oli lusmu, joka ei kantanut vastuutaan perheestään ja sinulle tietysti idoli, koska et itsekään pysty ottamaan vastuuta edes itsestäsi, saati perheestäsi.
Minusta sellainen ihminen, joka hankkii perheen, ei ole MITÄÄN sellaisen rinnalla, joka ei hanki. Ja äitini jätti isäni, isä ei ollut eron syy. Äiti oli eron syy. Äiti ei saanut isää siivoamaan ja olemaan onnellinen paskasta elämästä paskassa arjessa, siksi erosi.
Minusta perheen hankkiminen on todella tyhmien ihmisten asia. Itse tein sen virheen vain siksi, että äitini haukkui minua huonoksi ihmiseksi.
Ap
Äitisi kyllästyi lusmuun ja "yllättäen" se lusmu ei sinua viitsinyt eron jälkeen vaivoikseen ottaa - ja sinä olet tästä katkera äidillesi. :-)
Mies on muka masentunut. Pesee vasn kädet kotitöistä. Terapiassa syyttävä sormi näkyy. En kykene olemaan se perhe mitä odotetaan. Kuin dejavu omasn lapsuuteen kun olen lasten kanssa ja miehen kanssa. Vaatimuksia, vaikka mulla rintaa painaa miellyttämisen taakka. Muut haluaa js pitää miellyttää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaansaamisella elvistelevät ovat vain kateellisiaihmisille, joilla ei ole mitään tarvetta elää elämäänsä aikaansaamisen kautta, koska ovat saaneet kaiken valmiina, sen kuin vain nauttivat siitä! :D
ApEi minulle aikaansaaminen ole suorittamista. On ihan sairaan siistiä oppia uusi kieli, tehdä villapusero, siivota kaappi, oppia ammatti, perustaa firma, ottaa haltuun työtehtävä, rakentaa/sisustaa koti jne.
Minusta ihan tyhmää. Mun elämäni on ollut valmiina, mun ei tartte saavuttaa mitään, vaan nauttia vain. Sitä äitini ei sietänyt, vaan haukkui sellaisen halun. Sellaista haluava oli hänestä kaikkia muita huonompi ihminen.
Ap
No sen takia et saakaan itseäsi kuntoon ja jatkat elämääsi lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulle kyllä on monta kertaa asiallisestikin neuvottu että hakeudu terapeutille jotta saat apua. Silloinkin haukuit pystyyn täällä ihmisiä.
Ongelmasi on psyykkinen ja pään sisällä, kukaan ei voi sinua parantaa, mutta voi tukea siinä. Asioista yli pääseminen lähtee itsestä. Niin se menee. Jotkut hyväksyy menneisyyden ja sen että mennyttä ei voi muuttaa ja toiset, kuten sinä ap, jäävät vellomaan menneeseen voivottelemaan sitä ja tuhlaavat loputkin elämästä siihen. Keskity siihen mihin voit vaikuttaa ja mitä on vielä tehtävissä. Älä valuta loppua elämästä viemäristä alas vaan keskity parantamaan tulevaisuuttasi ilman että äitisi enää siellä vaikuttaisi.
Omat lapsesi ovat syyttömiä tilanteeseesi, älä heihin sitä omaa kärsimystäsi pura.
Mun lapset nimenomaan kärsii siitä, että mä kärsin äitini tekemisistä. Miten tyhmä pitää olla, ettet ymmärrä asiaa? Jos minä voin pahoin lasteni kanssa, niin en mä vaan voi olla heidän kanssaan, aika paskaa kirjoittaa, että älä PURA lapsiisi sitä. En mä mitään purakaan lapsiisi, mä voin pahoin heidän kanssaan, koska en pystynyt enempää sopeutumaan sellaiseen elämään, mitä paska perhe-elämä pahimmillaan on, kun kaikki menee päin paskaa ja lapset ovat hankalia ja kärsivät vihastasi ja phoinvoinnistasi! En vain PYSTYNYT sopeutumaan enää siihen horveyteen, mitä elämäperheessä lasten isän kanssa oli.
Ap
Jep, taas olen paska ihminen :)
Onneksi en ole sinun saappaissasi
Tuo rinnan musertava miellyttämisen taakka on kyllä mielenkiintoinen, koska ap ei osoita pienintäkään elettä miellyttääkseen muita. Siksi se kaikki onkin varmaan jämähtänyt sinne rintaan ja kohta räjähtää sepelvaltimo. Mitäs jos joskus miellyttäisit jotain niin ehkä pystyisit hengittämään vapaasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulle kyllä on monta kertaa asiallisestikin neuvottu että hakeudu terapeutille jotta saat apua. Silloinkin haukuit pystyyn täällä ihmisiä.
Ongelmasi on psyykkinen ja pään sisällä, kukaan ei voi sinua parantaa, mutta voi tukea siinä. Asioista yli pääseminen lähtee itsestä. Niin se menee. Jotkut hyväksyy menneisyyden ja sen että mennyttä ei voi muuttaa ja toiset, kuten sinä ap, jäävät vellomaan menneeseen voivottelemaan sitä ja tuhlaavat loputkin elämästä siihen. Keskity siihen mihin voit vaikuttaa ja mitä on vielä tehtävissä. Älä valuta loppua elämästä viemäristä alas vaan keskity parantamaan tulevaisuuttasi ilman että äitisi enää siellä vaikuttaisi.
Omat lapsesi ovat syyttömiä tilanteeseesi, älä heihin sitä omaa kärsimystäsi pura.
Mun lapset nimenomaan kärsii siitä, että mä kärsin äitini tekemisistä. Miten tyhmä pitää olla, ettet ymmärrä asiaa? Jos minä voin pahoin lasteni kanssa, niin en mä vaan voi olla heidän kanssaan, aika paskaa kirjoittaa, että älä PURA lapsiisi sitä. En mä mitään purakaan lapsiisi, mä voin pahoin heidän kanssaan, koska en pystynyt enempää sopeutumaan sellaiseen elämään, mitä paska perhe-elämä pahimmillaan on, kun kaikki menee päin paskaa ja lapset ovat hankalia ja kärsivät vihastasi ja phoinvoinnistasi! En vain PYSTYNYT sopeutumaan enää siihen horveyteen, mitä elämäperheessä lasten isän kanssa oli.
ApSun lapset kärsii sun tekemisistä, eivät äitisi. Sinä vastaat omista tekemisistäsi, ei äitisi.
Mutta en sopeutunut perhe-elämään ja eniten näkisin, että siihen ovat syynä äitini aiheuttamat traumat!!! En todellakaan se, joka olen ilman äitini häirintää. Se ihminen tuskin ois ehtinyt lapsia edes hankkimaan :D
En mä PURA lapsiini YHTÄÄN MITÄÄN! Kaikki johtuu siitä, miten pahoin mä voin!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJep, taas olen paska ihminen :)
Millälailla olet paska ihminen tuon korjoituksen perusteella? En sanonut mitään sellaista. Tajuat varmaan, että sinä kirjoitat MINUSTA paskaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaansaamisella elvistelevät ovat vain kateellisiaihmisille, joilla ei ole mitään tarvetta elää elämäänsä aikaansaamisen kautta, koska ovat saaneet kaiken valmiina, sen kuin vain nauttivat siitä! :D
ApEi minulle aikaansaaminen ole suorittamista. On ihan sairaan siistiä oppia uusi kieli, tehdä villapusero, siivota kaappi, oppia ammatti, perustaa firma, ottaa haltuun työtehtävä, rakentaa/sisustaa koti jne.
Minusta ihan tyhmää. Mun elämäni on ollut valmiina, mun ei tartte saavuttaa mitään, vaan nauttia vain. Sitä äitini ei sietänyt, vaan haukkui sellaisen halun. Sellaista haluava oli hänestä kaikkia muita huonompi ihminen.
ApNo sen takia et saakaan itseäsi kuntoon ja jatkat elämääsi lapsena.
Minkä takia? Tietenkään asiat valmiina saavan kohdalla oma kunto ei liity niihin asioihin mitenkään. Tai ainoastaan niin, että ne ovat hyviä asioita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millälailla olet paska ihminen tuon korjoituksen perusteella? En sanonut mitään sellaista. Tajuat varmaan, että sinä kirjoitat MINUSTA paskaa.
Ap
Mitäs paskaa muka kirjoitin? Tyhmäksi ainakin sanoit :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä ainakin oli fiksu, kun ei ryhtynyt tekemään kotitöitä äitini käskystä, vaikka äiti koitti masentaa häntä nauttimaan siitä ihmisenä, että elää pystyynkuolleen elämää :D
ApIsäsi oli lusmu, joka ei kantanut vastuutaan perheestään ja sinulle tietysti idoli, koska et itsekään pysty ottamaan vastuuta edes itsestäsi, saati perheestäsi.
Minusta sellainen ihminen, joka hankkii perheen, ei ole MITÄÄN sellaisen rinnalla, joka ei hanki. Ja äitini jätti isäni, isä ei ollut eron syy. Äiti oli eron syy. Äiti ei saanut isää siivoamaan ja olemaan onnellinen paskasta elämästä paskassa arjessa, siksi erosi.
Minusta perheen hankkiminen on todella tyhmien ihmisten asia. Itse tein sen virheen vain siksi, että äitini haukkui minua huonoksi ihmiseksi.
ApÄitisi kyllästyi lusmuun ja "yllättäen" se lusmu ei sinua viitsinyt eron jälkeen vaivoikseen ottaa - ja sinä olet tästä katkera äidillesi. :-)
En todellakaan ole. Miten olisin siitä äidilleni katkera? Olisihan äiti voinut olla TOSI KIVAKIN SILTI. Äiti ois ollut erittäin paska vaikka perhe ois pysynyt kasassakin.
Ap
Täällä haukutaan minua, vaikka äitini aiheuttama paha sattuu minuun. Kateellisuudella ei mitään rajaa. Haluatte pahaa ja arvostelette. Olette pahan ihmisen puolella, eli äitini. Kiintymyysuhde pilalla, repikää siitä. Tajuatteko edes mitä se tarkoittaa? Olen perehtynyt psykologiaan ja tiedän mistä kyse. MINÄ en ole ansainnut paskaanne!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitäs paskaa muka kirjoitin? Tyhmäksi ainakin sanoit :)
Koko tekstisi oli paskaa. Et osaa tukea minua, et ymmärrä minua et ymmärrä sitä, millaisia traumoja se aiheuttaa, jos vanhemman mielestä lapsi on kaikkia muita huonompi jos valitsee itse, miten haluaa elää, et tajua yhtään mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä haukutaan minua, vaikka äitini aiheuttama paha sattuu minuun. Kateellisuudella ei mitään rajaa. Haluatte pahaa ja arvostelette. Olette pahan ihmisen puolella, eli äitini. Kiintymyysuhde pilalla, repikää siitä. Tajuatteko edes mitä se tarkoittaa? Olen perehtynyt psykologiaan ja tiedän mistä kyse. MINÄ en ole ansainnut paskaanne!
Ap
Olet kyllä kaiken paskan ansainnut. Ilkeä ihminen.
Eikö mielenterveyshäiriöiset aina välillä aktivoidu juuri tuolla tavalla? Sitten kun saa kakottua ulos pahimmat niin rauhoittuu taas hetkeksi aikaa.
Miksi ylipäätään seuraatte MINUA? Mulla on Social detecteve ja näen ig , ketkä käy tutkii sivujani. Jäittepäs kiinni! Oletteko sivusta katsomassa että kärsisin? Toivon että kärsitte, sairastukaa ja voikaa huonosti!
Ap
Äitini mielestä vieläpä, jos hän on sanonut, että oon kaikkia muita huonompi, jos valitsen itse elää eri tavalla kuin hän haluaa, sillä mitä hän sanoi, ei pitäisi olla minulle mitään väliä! Itse on sanonut mulle NIIN, nyt kun aikuisena syytin häntä siitä, että on satuttanut tuolla minua ja vaikuttanut elämääni negatiivisesti, niin etten ole onnellinen. Eli hänen mielestään vanhemmalla on oikeus sanoa tuollaista katkeraa ja ilkeää paskaa lapselle, ja on lapsen omaa tyhmyyttä, jos ei halunnut sitten sitä, mitä ois muuten tehnyt!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään seuraatte MINUA? Mulla on Social detecteve ja näen ig , ketkä käy tutkii sivujani. Jäittepäs kiinni! Oletteko sivusta katsomassa että kärsisin? Toivon että kärsitte, sairastukaa ja voikaa huonosti!
Ap
Ooh, nyt sillä on jo harhojakin... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Äitini mielestä vieläpä, jos hän on sanonut, että oon kaikkia muita huonompi, jos valitsen itse elää eri tavalla kuin hän haluaa, sillä mitä hän sanoi, ei pitäisi olla minulle mitään väliä! Itse on sanonut mulle NIIN, nyt kun aikuisena syytin häntä siitä, että on satuttanut tuolla minua ja vaikuttanut elämääni negatiivisesti, niin etten ole onnellinen. Eli hänen mielestään vanhemmalla on oikeus sanoa tuollaista katkeraa ja ilkeää paskaa lapselle, ja on lapsen omaa tyhmyyttä, jos ei halunnut sitten sitä, mitä ois muuten tehnyt!
Ap
Ja siis hän myöntää,mettä hänellä on ollut sellainen mielipide, että on tapoja, joilla elävä on muita huonompi ihminen ja tapoja, joilla elävä, on muita perempi ihminen! Ja ettäjos olen niin tyhmä, että haluan elää sillä muita huonomalla tavalla, niin NYT ei pidä itkeä, jos olen elänyt sillä yavalla, jossa HÄNEN MIELESTÄÄN ollaan parempia ihmisiä, jos siitä ei nauti! Että se on muka omaa tyhmyyttä! Näin on anonut mulle!!!! Aivan kuin esim. jokainen vapaana maailmalla viilettävä lapseton ois jokin muita huonompi paska. Mutta se on ollut hänellä se asenne. Että sitten mäkin oisin sellainen muita huonompi paska ollut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa siis hän myöntää,mettä hänellä on ollut sellainen mielipide, että on tapoja, joilla elävä on muita huonompi ihminen ja tapoja, joilla elävä, on muita perempi ihminen! Ja ettäjos olen niin tyhmä, että haluan elää sillä muita huonomalla tavalla, niin NYT ei pidä itkeä, jos olen elänyt sillä yavalla, jossa HÄNEN MIELESTÄÄN ollaan parempia ihmisiä, jos siitä ei nauti! Että se on muka omaa tyhmyyttä! Näin on anonut mulle!!!! Aivan kuin esim. jokainen vapaana maailmalla viilettävä lapseton ois jokin muita huonompi paska. Mutta se on ollut hänellä se asenne. Että sitten mäkin oisin sellainen muita huonompi paska ollut.
Ap
Siis tuo on sellaista myrkkyä omalta vanhemmalta omalle lapselleen, että minua ois pitänyt jonkun auttaa. Mutta kukaan ei voinut käsittää, että äitini on niin hirveän ilkeä ja paha ja itse huonostivoiva ihminen.
Ap
Ap