Oletko hankkinut jo koronavaraa
Kommentit (36)
En ole hankkinut, enkä hanki. Turha ruveta hysteeriseksi.
Jos se iskee niin sit iskee. Loppupahan kärsimys täällä maan päällä.
Mikä on erillinen koronakotivara?
Kotivaraa on ja runsaasti, myös koronaa varten... ehkä.
Haettiin jo n. kuukausi sitten kaupasta isot satsit niitä ruokia, mitä muutenkin syödään. Kohta pitää kylläkin täydentää taas :D
Kotivaraa kyllä koronavaraa en, kotivara on olemassa ihan vain syötäväksi.
Olen hankkinut.
Tässä vaiheessa saa vielä hyvin kaupoista ja tungosta ei ole.
"ei vara venhettä kaada" suomalainen sananparsi.
Kotivaraa on ennestään. En ajattele varustautuvani erikseen Koronaa varten. Suomessa edelleen vain yksi tunnettu tapaus.
Joo, kyllähän minä elän kotivarallani yli 2kk poistumatta kotoani.
Hyvin säilyvää ruokaa, joka on itselle mielekästä syödä. Ei kannata ostaa mitään mitä ei myös tykkää syödä.
Hunaja ja kookosöljy kestää aika lailla ikuisesti, isot säkit heraproteiinia myös. Jos jotain vinkkiä pitää antaa.
En ole hankkinut kotivaraa koronaa varten, mutta kaapeissa on kyllä peruskotivara jonka varassa selviäisi varmaan parikin viikkoa, joskin tylsäksi se kävisi. Flunssakaudella pidän myös tavallista enemmän särkylääkettä kaapeissa siltä varalta että koko perhe kaatuu yhtä aikaa sänkyyn.
Aika jännä, että joitain ei tosiaan kiinnosta varautua. Menettekö mieluummin sitten viimetipassa kauppaan niin kuin Italiassa jotkut ovat joutuneet jonottaa kauppoihin, joissa hyllyt tyhjinä.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, että joitain ei tosiaan kiinnosta varautua. Menettekö mieluummin sitten viimetipassa kauppaan niin kuin Italiassa jotkut ovat joutuneet jonottaa kauppoihin, joissa hyllyt tyhjinä.
Niin ja siinä samassa nousee todennäköisyydet saada se korona, kun joutuu menemään useammin kauppoihin joissa potentiaalisesti on infektoituneita ihmisiä.
Isot kotivarat vähentää kaupassa käyntejä ja todennäkösiemmin ei sairastukaan.
Kyllä olen ostanut lihaa ja leipää pakkaseen, sekä jotain säilykkeitä, pastaa, kaurapuuroa jne. Ruoka ei lopu ihan heti, jos sellainen tilanne tulee, ettei kauppaan pääse. Ei minusta mitenkään hysteeristä, vaan järkevää varautumista. Tilanne voi olla myös joku muu kuin tämä korona, sitähän voi sattua vaikka mitä muutakin, ettei pääse kauppaan. Ei tarvitse heti vaivata muita, vaan pärjää omillaan hetken.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllähän minä elän kotivarallani yli 2kk poistumatta kotoani.
Hyvin säilyvää ruokaa, joka on itselle mielekästä syödä. Ei kannata ostaa mitään mitä ei myös tykkää syödä.
Hunaja ja kookosöljy kestää aika lailla ikuisesti, isot säkit heraproteiinia myös. Jos jotain vinkkiä pitää antaa.
Mä en tykkää hunajasta, kookosöljystä enkä heraproteiinista.
Eli ei ainakaan niitä.
Mulla on AINA kotivarana näitä:
Kasvimaitoja (UHT), murukahvia ja kaakaota.
Korppuja, keksejä, jauhoja, kaurahiutelaita, pellavansiemeniä, munia, linssejä, papuja, kuskusia,. pastaa, riisiä, nuudelipusseja... oliiviöljyä, merisuolaa, voita
Tonnikalapurkkeja, ananaspurkkeja, kuivattuja hedelmiä/marjoja...
Hankittu on. Vitamiinit, lääkkeet, maskit ja kaikki muutenkin. Kun korona lähtee päälle, en liiku mihinkään pariin viikkoon. Sairaalahan menee tukkoon samantien ja ei siellä ole paikkoja kaikille. Toivotaan nyt, että se ei leviäisi tänne seuraavan kuukauden kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta varautua koska tää on just samanlaista maailmanlopun maalailua kuin possunuhankin kanssa.
Mikä on todellinen tilanne? Kotivarasta jauhetaan nyt paljon, mutta onko todella ihmiset jo alkaneet hamstraamaan?