Oletko hankkinut jo koronavaraa
Nyt nähdään miten ihmiset ovat varustautuneet koronaa varten
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
En juo corona olutta.
Ihan uuden sitten keksit?
Vessapaperia oon hankkinut ylimääräistä varastoon. Sen ihmiset tuntuu maailmalla hamstraavan loppuun. Ruuasta kaupat tuskin tyhjenee ja jotain löytyy, jos ei oo nirso.
Jäättekö kotiin jos korona tulee Suomeen?
Minä teille koron avaran näytän.
- Riitta
Nyt olen ostanut noin 3 ostoskärryllistä kotivaraa
Mulla on aina kotona sen verran kuivakaapissa ja pakkasessa, etta parjataan pidempiakin aikoja (so. ainakin parisen viikkoa) ilman kaupassa kayntia.
Vierailija kirjoitti:
Marttaliitolta löytyy ohje kotivaraksi
Joo piilottakaa vettä. Ei ilmeiseti riitä, että on vettä, mutta kunnon martta myös jemmaa sen jonnekin.
Meilla ei ole vetta varastossa. Jos tilanne menee niin pahaksi etta vedenjakelu keskeytyy, haetaan varmaan laheisesta joesta vesi ja keitetaan se ennen kayttoa. Mutta tuskinpa tilanne niin karjistyy.
Vierailija kirjoitti:
Jäättekö kotiin jos korona tulee Suomeen?
En jää edes tähän maahan.
"Mulla on kaapissa pari coronaa jos ei juttu muuten lennä."
T: Sanni
Mies suhtautuu niin penseästi kun olen puhunut että jotain ostettaisiin jemmaan jos ja kun joutuisi vaikka eristyksiin kotiin. On meillä yksi papupurkki, vähän makaroonia ja Nalle-hiutaleita. Ylipäätään olen puhunut että kotona pitäisi olla pieni hätävara mitä tahansa tilannetta varten mutta pitää sitä haihatteluna ja saa jopa raivokohtauksen jos asiasta puhuu.
Meillä alkaa olemaan kotivara kunnossa. Kun on paljon lapsia niin ruokaa pitää olla aivan hirveän paljon kotivarana.
Vierailija kirjoitti:
Mies suhtautuu niin penseästi kun olen puhunut että jotain ostettaisiin jemmaan jos ja kun joutuisi vaikka eristyksiin kotiin. On meillä yksi papupurkki, vähän makaroonia ja Nalle-hiutaleita. Ylipäätään olen puhunut että kotona pitäisi olla pieni hätävara mitä tahansa tilannetta varten mutta pitää sitä haihatteluna ja saa jopa raivokohtauksen jos asiasta puhuu.
No mene sinä yksin ostamaan ruokaa kaappeihinne. Et tarvitse siihen miehesi lupaa.
Kotivaraa ei ole ollut vähään aikaan, joten päätin asian yhteydessä tsempata tässä. Ostin linssejä, näkkileipää, tomaattipyrettä ym.
Aina on sen verran ruokaa kaapeissa, että pärjään kuukauden verran, kitkutellen toisenkin. Koronaviruksen takia en usko kotivaraa tarvitsevani, mutta hyvä että koronavirus on herättänyt ihmiset vähän varautumaankin. Sähkökatkokset, lakot, oma sairastuminen tms. ovat tilanteita jolloin kauppaan ei välttämättä pääse ja silloin on kyllä aika ankeaa jos on tottunut ostamaan ruuat joka päivälle erikseen.