Hampaiden narskuttelusta!!
Olen huolissani 5v tyttäremme hampaiden narskuttelusta. Onko kenelläkään asiasta tietoa tai kokemusta?? Miten yleistä on lapsilla, pitäisikö asialle tehdä jotain?
Olen ollut aika lailla tietämätön tästä asiasta enkä osaa sanoa kauanko narskuttelua on kestänyt, havahduin asiaan kun olimme yökylässä viime yön ja nukuin tytön vieressä. Pari kertaa yössä heräsin siihen kun tyttö narskutti hampaita, kauhean kuuloista.
Kommentit (4)
Ei kai sille voi mitään tehdä jos unissaan hampaita narskuttaa? Oletko kysynyt hammaslääkäriltä? Tai googlettanut?
Hampaat ovat kuluneet aivan turhaan ja se on todella paha
Nyt minulla on ollut 10 vuotta kisko ja ajoittain käytän sitä. Kun töissä oli kova kiire ja elämässä muutenkin turhaa stressiä jouduin käyttämään kiskoa puoli vuotta joka yö. Pääsäryt katosivat ja hampaat saavat olla rauhassa nukkuessani.
Toivon suuresti, että minun oireeni olisi huomioitu jo kun olin nuori!
Ainut " lohtu" siis, että tytöllä on vielä maitohampaita kaikki. Pitääkin varata hammaslääkärille aika ja kysellä asiasta (siis muutenkin pitäis varata aika..)
Onko kenenkään muun lapsella tällaista?? AP
Hammaslääkärit tekevät sellaiset kiskot mitkä laitetaan nukkumaan mennessä suuhun ja ne estää narskutuksen.