VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Onko kellään tietoa noista todistusvalinnan varasijoista? Onko mahiksia Lappiin sijalta 9? Voiko vielä tippua moni pois?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että ne kenellä nyt on käynyt niin et on peruuntunut niin ovat päässeet sisälle ja ne kenellä ei niin ne eivät ole. Siis jos on hyväksytty muihin kohteisiin varalle tai sisään. Aika selvä juttu tää kyllä jo on😀
Olipa taas aika selvä juttu jo 😀😀😀
Alkaa kärsivällisyys loppua maisterihaun tulosten odottelussa 🤯
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! 😩
Vierailija kirjoitti:
Mihin hait ja paljonko sait pisteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin vakamaisteriin. Pisteitä ei maisterihaussa ole julkaistu vielä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, aivan😁 jkl LO maisteriin on tullut pisteet muttei vielä muita tietoja. Tulis jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, aivan😁 jkl LO maisteriin on tullut pisteet muttei vielä muita tietoja. Tulis jo.
No mutta teillä on sentään jo pisteet! Mulla jäi vakavasta tosi hyvä fiilis, mutta varmasti kaikilla kontrollikokeeseen otetuilla oli jo melko hyvät pisteet. 🤷🏼♀️😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla oli jo eilen näkyvissä jkl lo-maisterin pisteet, rajat ja että paikka oli tullut.
Mitä vastailitte siihen tunnetaito kysymykseen?☺️Sain aika huonot pisteet siitä, mutta vastaukseni olikin aika lyhyt, vaikka kuitenkin mielestäni hyvä. Niin mietin minkä tyyppistä siihen sitten haettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastailitte siihen tunnetaito kysymykseen?☺️Sain aika huonot pisteet siitä, mutta vastaukseni olikin aika lyhyt, vaikka kuitenkin mielestäni hyvä. Niin mietin minkä tyyppistä siihen sitten haettiin.
Millanen kysymys? En muista 🤔
Onko muuten Oulun lääkis ja insinääritieteet jo tulleet? Ne vaikuttaa isosti varasijasijoituksiin, koska sinne on tosi paljon hakijoita. Todennäköisesti myös vakava kokeeseen ja inssiin löytyy samoja hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten Oulun lääkis ja insinääritieteet jo tulleet? Ne vaikuttaa isosti varasijasijoituksiin, koska sinne on tosi paljon hakijoita. Todennäköisesti myös vakava kokeeseen ja inssiin löytyy samoja hakijoita.
Ei ole kumpikaan, mutta eihän varasijoissa vaikuta kuin vain sisälle päässeet. Iso osa otettiin jo todistuksella. Plus vakava ei juurikaan ole lääkärien ja insinöörien vara-ala. :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne varasijat liikkuu, näköjään vaan alaspäin ja itselläni putosi 2 pykälää varasijat huonommaksi? Kiva homma.
Tuon ei kyllä pitäisi olla mahdollista.
Mulle sanottiin neuvonnassa, että sellasessa tilanteessa, että todistushaun kiintiöstä ei enää löydy hakijoita, paikkoja tulee lisää valintakoekiintiöön.
Mulla lukee Opintopolussa, että sain 39 p ja en saaanut opiskelupaikkaa. Samalla rivillä lukee, että alin pisteraja sisäänpääsyyn oli 30.. Whaatt??!!
Olisiko syytä tehdä valitus: Olin pääsykokeessa, jossa kerrottiin siinä alussa, että kokeesta saa miinuspisteitä väärästä vastauksesta. Kokeessa ei kuitenkaan kerrottu paljonko niitä miinuksia saa.
Jäin jälkikäteen miettimään, että ne miinusten määrät olisi varmaan pitänyt kertoa. Ja jos se miinus oli 1p, niin se olisi ehkä ollut hyvä kertoa.
Toisen hakukohteen kokeessa kerrottiin osiokohtaisesti paljonko siitä saa miinuksia. Ne miinuspisteet vaihteli teemaosioittain.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee Opintopolussa, että sain 39 p ja en saaanut opiskelupaikkaa. Samalla rivillä lukee, että alin pisteraja sisäänpääsyyn oli 30.. Whaatt??!!
Joku kynnysehto jäänyt täyttymättä. Jos sovarista kyse, olet saanut jostain osa-alueesta liian vähän pisteitä.
Tää ei taida liittyä VAKAVAAN? Siinähän oli kyllä tehtävänannossa mainittu myös miinuspisteet.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei taida liittyä VAKAVAAN? Siinähän oli kyllä tehtävänannossa mainittu myös miinuspisteet.
Noperrrr piti vastata ylemmäs
No, onneksi mulle kuitenkin irtosi opiskelupaikka yleisen kasvatustieteen puolelta. Se olikin hakutoiveissa korkeammalla. :)