Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA-koe 2020

Moikka
24.02.2020 |

Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?

Kommentit (1179)

Vierailija
1081/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä oikein on? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä pisteitä. Omat pisteet oli enemmän kuin alin hyväksytty pistemäärä vakaan, mutta silti en saanut opiskelupaikkaa. Mitä ihmettä?

Sama juttu... mut sielä taitaa lukea et jokaisesta osa-alueesta pitää saada väh. 4 pistettä päästäkseen

No just. Sain hyvät pisteet kaikista muista paitsi yhdestä vähän alle 4. Enkä edes ymmärrä miks.

Mistä osiosta sait alle 4 pistettä?

Motivaatio. Oon jo vuosia ollut päiväkodissa lastenhoitajana ja todellakin ala on mun juttu ja haluan sitä opiskella. Miten niin mulla ei ole motivaatioo??

Minulla kanssa annettiin alle 4 pistettä, vuosia lastenhoitaja...

Lastenhoitajuus ei yksinään anna mitään valmiuksia yliopisto-opintoihin. Pitkä työkokemus saattaa jopa olla esteenä nykyvasunmukaisten uusien ajattelu- ja toimintamallien omaksumiselle (vakan laatu kun vaihtelee kentällä hälyttävän paljon). Toki alan tuntemisesta on hyötyäkin, mutta soveltuvuuskokeessa arvioidaan erityisesti valmiuksia yliopistossa opiskeluun ja tutkivaan sekä kehittyvään opettajuuteen.

Mä suosittelen perusopintojen tekemistä avoimessa kaikille niille, jotka eivät opiskelupaikkaa saaneet. Hyvin suoritetut perusopinnot auttavat valtavasti sekä soveltuvuuskokeissa pärjäämisessä että osoittavat motivaatiota ja sitoutuneisuutta. Ensi vuonna vaan uudestaan! 💪❤️

Näyttää hieman erikoiselta, jos useampi lastenhoitaja saa huonot pisteet motivaatiosta. Selkeää puhetta on ollut että lastenhoitajat saisivat pysyä lestissään. Pitkä työkokemus kertoo myös, että pystyy sitoutumaan kyseisen alan töihin ja haluaa oppia uutta ja kouluttautua pidemmälle.

Lastenhoitaja ja opettaja ovat kaksi täysin eri ammattia, vaikka molemmat ammattiryhmät työskentelevätkin samassa paikassa.

Eivät sairaalassa työskentelevät lähihoitajatkaan pääse yhtään muita helpommin lääkikseen.

No, onneksi mulle kuitenkin irtosi opiskelupaikka yleisen kasvatustieteen puolelta. Se olikin hakutoiveissa korkeammalla. :)

Vierailija
1082/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa noista todistusvalinnan varasijoista? Onko mahiksia Lappiin sijalta 9? Voiko vielä tippua moni pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että ne kenellä nyt on käynyt niin et on peruuntunut niin ovat päässeet sisälle ja ne kenellä ei niin ne eivät ole. Siis jos on hyväksytty muihin kohteisiin varalle tai sisään. Aika selvä juttu tää kyllä jo on😀

Olipa taas aika selvä juttu jo 😀😀😀

Vierailija
1084/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kärsivällisyys loppua maisterihaun tulosten odottelussa 🤯

Vierailija
1085/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! 😩

Vierailija
1086/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin hait ja paljonko sait pisteitä?

Vierailija
1087/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin vakamaisteriin. Pisteitä ei maisterihaussa ole julkaistu vielä 😅

Vierailija
1088/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, aivan😁 jkl LO maisteriin on tullut pisteet muttei vielä muita tietoja. Tulis jo.

Vierailija
1089/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, aivan😁 jkl LO maisteriin on tullut pisteet muttei vielä muita tietoja. Tulis jo.

No mutta teillä on sentään jo pisteet! Mulla jäi vakavasta tosi hyvä fiilis, mutta varmasti kaikilla kontrollikokeeseen otetuilla oli jo melko hyvät pisteet. 🤷🏼‍♀️😅

Vierailija
1090/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla oli jo eilen näkyvissä jkl lo-maisterin pisteet, rajat ja että paikka oli tullut.

Vierailija
1091/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastailitte siihen tunnetaito kysymykseen?☺️Sain aika huonot pisteet siitä, mutta vastaukseni olikin aika lyhyt, vaikka kuitenkin mielestäni hyvä. Niin mietin minkä tyyppistä siihen sitten haettiin.

Vierailija
1092/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastailitte siihen tunnetaito kysymykseen?☺️Sain aika huonot pisteet siitä, mutta vastaukseni olikin aika lyhyt, vaikka kuitenkin mielestäni hyvä. Niin mietin minkä tyyppistä siihen sitten haettiin.

Millanen kysymys? En muista 🤔

Vierailija
1093/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten Oulun lääkis ja insinääritieteet jo tulleet? Ne vaikuttaa isosti varasijasijoituksiin, koska sinne on tosi paljon hakijoita. Todennäköisesti myös vakava kokeeseen ja inssiin löytyy samoja hakijoita.

Vierailija
1094/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten Oulun lääkis ja insinääritieteet jo tulleet? Ne vaikuttaa isosti varasijasijoituksiin, koska sinne on tosi paljon hakijoita. Todennäköisesti myös vakava kokeeseen ja inssiin löytyy samoja hakijoita.

Ei ole kumpikaan, mutta eihän varasijoissa vaikuta kuin vain sisälle päässeet. Iso osa otettiin jo todistuksella. Plus vakava ei juurikaan ole lääkärien ja insinöörien vara-ala. :)

Vierailija
1095/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne varasijat liikkuu, näköjään vaan alaspäin ja itselläni putosi 2 pykälää varasijat huonommaksi? Kiva homma.

Tuon ei kyllä pitäisi olla mahdollista.

Mulle sanottiin neuvonnassa, että sellasessa tilanteessa, että todistushaun kiintiöstä ei enää löydy hakijoita, paikkoja tulee lisää valintakoekiintiöön.

Vierailija
1096/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee Opintopolussa, että sain 39 p ja en saaanut opiskelupaikkaa. Samalla rivillä lukee, että alin pisteraja sisäänpääsyyn oli 30.. Whaatt??!!

Vierailija
1097/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syytä tehdä valitus: Olin pääsykokeessa, jossa kerrottiin siinä alussa, että kokeesta saa miinuspisteitä väärästä vastauksesta. Kokeessa ei kuitenkaan kerrottu paljonko niitä miinuksia saa.

Jäin jälkikäteen miettimään, että ne miinusten määrät olisi varmaan pitänyt kertoa. Ja jos se miinus oli 1p, niin se olisi ehkä ollut hyvä kertoa.

Toisen hakukohteen kokeessa kerrottiin osiokohtaisesti paljonko siitä saa miinuksia. Ne miinuspisteet vaihteli teemaosioittain.

Vierailija
1098/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee Opintopolussa, että sain 39 p ja en saaanut opiskelupaikkaa. Samalla rivillä lukee, että alin pisteraja sisäänpääsyyn oli 30.. Whaatt??!!

Joku kynnysehto jäänyt täyttymättä. Jos sovarista kyse, olet saanut jostain osa-alueesta liian vähän pisteitä.

Vierailija
1099/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei taida liittyä VAKAVAAN? Siinähän oli kyllä tehtävänannossa mainittu myös miinuspisteet.

Vierailija
1100/1179 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei taida liittyä VAKAVAAN? Siinähän oli kyllä tehtävänannossa mainittu myös miinuspisteet.

Noperrrr piti vastata ylemmäs

Ketju on lukittu.