VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Vierailija kirjoitti:
Opintopolussa valintaperusteiden kohdalla kuitenkin lukee että "Valinnan ensimmäisen vaiheen (todistusvalinta ja koepistevalinta) tulokset julkaistaan hakijoille viimeistään 27.5.2020."
Joten luulis, että tänään tulee kummatkin
Sitä ei ole päivitetty. Noin olisi käynyt normaalintilanteessa, mutta ei tässä koronahässäkässä.
Vakavan oma sivu on päivitetty. Vain yksi paikka päivittää toisin kuin 50 eri koulutusohjelmaa Opintopolkuun.
Tuloksia ei ole luvattu tälle päivälle.
Mut hei kuinka vaikeaa on tarkastaa netissä tehty monivalinta :D luulis ny että ei kauheesti pitäis mennä aikaa, tahtovat tahallaan pitää jännityksessä
Miksi eivät voi julkaista edes oikeita vastauksia?
Mulla reaali L, äikkä M, pitkä matikka C ja pitkä enkku surkea B. Pisteitä en oo edes vaivautunu laskemaan koska epäilen onko edes mahiksia tuon Bn takia
On sinulla mahikset koska sinulla on pitkä matikka ja kuintenkin B kielestä josta saa vähän pisteitä! Minulla on psyka L, äikkä C, lyhyt matikka M ja kieltä ei ollenkaan, joten minun noin 57 pistettä ei riitä mitenkään. Toki riippuu varmasti myös mihin yliopistoihin olet hakenut :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla reaali L, äikkä M, pitkä matikka C ja pitkä enkku surkea B. Pisteitä en oo edes vaivautunu laskemaan koska epäilen onko edes mahiksia tuon Bn takia
Riippuu mistä reaalista (niistä saa eri määrän pisteitä per aine) ja siitä mihin olet hakenut. Pienemmille paikkakunnille etenkin vakaan pääsi viime vuonna Vakavan minimipisteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä reaalista (niistä saa eri määrän pisteitä per aine) ja siitä mihin olet hakenut. Pienemmille paikkakunnille etenkin vakaan pääsi viime vuonna Vakavan minimipisteillä.
Kirjotin psykologiasta L, toivottavasti sitä reaalissa arvostettaisiin jos niistä kerta saa eri määrän pisteitä. Hain siis Jyväskylään ja Joensuuhun. Ehkä menen sitten laskemaan ne pisteeni tai sitte vain odotan ja katotaan miten käy
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt se matikka kirjottaa :d sen takia ei juuri mahiksia todistusvalintaan
Sama täällä :d huonoiks jää todistuspisteet just sen matikan takia :( ja toi koe tuntu vaikeelta, pelkään et toivo menetetty
Onneks on kyllä muulla alalla jo opiskelupaikka tiedossa mut toki tää olis se mun ykköskohde
Vierailija kirjoitti:
On sinulla mahikset koska sinulla on pitkä matikka ja kuintenkin B kielestä josta saa vähän pisteitä! Minulla on psyka L, äikkä C, lyhyt matikka M ja kieltä ei ollenkaan, joten minun noin 57 pistettä ei riitä mitenkään. Toki riippuu varmasti myös mihin yliopistoihin olet hakenut :)
Ylioppilastutkintoon kuuluu vähintään neljä koetta. Ylioppilastutkinnossa suoritat äidinkielessä ja kirjallisuudessa järjestettävän kokeen sekä valintasi mukaan vähintään kolme koetta seuraavissa aineissa:
matematiikka
toinen kotimainen kieli
yksi vieras kieli
reaaliaineet.
Oletko saanut vapautuksen kielistä vai miten tällaiset paperit ovat mahdolliset?
Vierailija kirjoitti:
Siis englanti sulla on ollu silloin hylätty? Mene ihmeessä uusimaan tuo. Aivan kiva todistus olisi muuten!
Turun yliopisto julkaisi ainakin kasvatustieteiden tulokset tänään aamulla! Sisältää siis yleisen, aikuiskasvatuksen ja erityispedan, ei luokanopettajia. Ensikertalaisten raja 88.6 ja kaikkien 96.0
Vierailija kirjoitti:
Turun yliopisto julkaisi ainakin kasvatustieteiden tulokset tänään aamulla! Sisältää siis yleisen, aikuiskasvatuksen ja erityispedan, ei luokanopettajia. Ensikertalaisten raja 88.6 ja kaikkien 96.0
Oho. Aika kovat Helsinkiin verrattuna.
Montako aloituspaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Aika kovat Helsinkiin verrattuna.
Montako aloituspaikkaa?
Aloituspaikkoja on 45. Myös Tampereelle taisi olla samansuuntaiset rajat, ensikertalaisille noin 90 ja kaikille jotain 94-95, erikoisen alhaalla oli Helsingin ensikertalaisten pisteraja yleisen ja aikuiskasvatuksen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei meinaa tuloksia tulla
Perjantaihin asti aikaa.
Varmaankaan oikeita vastauksia ei voi julkaista, koska samoista kysymyksistä tulee tarkastuskierros.
Tämä siis sille kyselijälle, joka kaipaisi vakavan oikeita vastauksia.
Erikoista että yleinen todistusvalintojen julkaisupäivä on 27.5 mutta se ei koskekaan luokanopettajakoulutusta jos aikaa onkin perjantaihin asti.
Muutenkin kun kerrotte teidän todistuksesta, niin pelkät arvosant ei kerro niin paljon. Esim. jos on kirjoittanut terveystiedon ja saanut siitä jopa L, niin on menettänyt jo 10 pistettä, kun ei ole kirjoittanut fysiikkaa. Eri aineista saa muutenkin tosi eri määrän pisteitä. Eniten irti saa kertomalla pistemäärän.