VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Liikuntaan tuli eilen. Kaikkiin kolmeen liikunnan alaan vaadittiin yli 71,36/116p Vakava-kokeesta.
En päässyt toiseen vaiheeseen, vielä odotetaan luokanopettajan pisteitä. Liikunnalle vaadittiin yli 98/131p todistusvalinnassa, johon ei omat pisteet riittäneet, jospa siis riittäisi luokanopettajan toiseen vaiheeseen.
Mikä olisi ollut pisteraja jos 200 olisi kutsuttu liikuntapedan pääsykokeisiin?Nyt kutsutan 150.
Ainakin viime vuonna liikuntaan on valittu paremmin kirjoituksissa menestyneitä kuin kasvatustieteen koulutuksiin.
https://tilastoneuvos.vipunen.fi/2020/01/20/korkeakoulutukseen-paasseid…
Hyvät mahdollisuudet vielä saada kutsu!
Turun yliopiston sivuilla lukee, että kasvatustieteiden on julkaistu tänään. Siihen ei ole erikseen eritelty, mistä kasvatustieteistä on kyse. Itse en ole ainakaan lo turkuun saanut. Vaikka siinä ei lue, että se olisi yleisen, onko silti kyseessä vain yleisen tai jonkun muun tulokset, mutta ei ollenkaan lo?
Olen kirjoittanut E E M M M ja kiva todeta, että noilla papereilla voi heittää vain vesilintua.
Vaan neljä otetaan huomioon eli ei noita kaikkia viittä. Etkä voi valita parhaita arvosanoja. Esim. jos kaksi parasta on reaalia, niin vaan parempi niistä otetaan huomioon, ei molempia.
Huono(ko) kirjoitti:
Olen kirjoittanut E E M M M ja kiva todeta, että noilla papereilla voi heittää vain vesilintua.
Näin se oli ennenkin. Piti olla aika hyvät paperit, että niistä oli yhteispistekiintiössä hyötyä. Sitä ei vain huomannut silloin samalla tavalla, iso osa yliopistoon päässeistä ei kiinnitä huomiota kummassa kiintiössä pääsi.
Vierailija kirjoitti:
Mua epäilyttää että tuleeko tulokset sittenkään tänään...
Sama juttu... Ei kestäis en yhtään odotella! En kyllä usko että todistuspisteet mulla riittää :( mut jos koe olis jollain ihmeen kaupalla menny hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Mua epäilyttää että tuleeko tulokset sittenkään tänään...
Luultavasti ei.
"Tieto siitä, oletko tullut valituksi soveltuvuuskokeeseen, lähetetään sähköpostilla toukokuun loppuun mennessä."
Lähde:
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverko…
Opintopolussa valintaperusteiden kohdalla kuitenkin lukee että "Valinnan ensimmäisen vaiheen (todistusvalinta ja koepistevalinta) tulokset julkaistaan hakijoille viimeistään 27.5.2020."
Joten luulis, että tänään tulee kummatkin
Siis onko täällä nyt joku, joka osaa kertoa, mitä Turkuun julkistettiin?
Olisi pitänyt se matikka kirjottaa :d sen takia ei juuri mahiksia todistusvalintaan
Upsis, tänään ne tulee!