VAKAVA-koe 2020
Moi! Onko joku hakemassa uudistuneella VAKAVA-kokeella sisään Okl:ään? Mitä mietteitä tuleva koe herättää, nyt kun matskuja ei saa ennakkoon vaan vasta kokeessa? Meinaatteko valmistautua jotenkin?
Kommentit (1179)
Kuulin, että koetulokset on luvattu toukokuun loppuun (eli sunnuntaihin) mennessä.
Vierailija kirjoitti:
lauranen kirjoitti:
Tyhmä kysymys ehkä, mutta koskeeko todistusvalinta nyt siis vain ensikertalaisia vai kaikkia?? En löytänyt mistään tietoa ainakaan, että ois vaan enskertalaisille..
Itse olen käsittänyt, että koskisi ainoastaan ensikertalaisia
Siis tänä vuonnahan valitaan ainakin 80% opiskelijoista ensikertalaisista. Näin ainakin olin lukevinani kasvatustieteiden valinta yhteisön, sekä opintopolun sivuilta.
En kestä tätä jännitystä, tulispa tulokset tänään!
Tuliskohan todistusvalinta tänään
Tuleekohan viestiä sähköpostiin, kun tulokset ovat tulleet opintopolkuun?
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että vakava-kokeesta tulee, mutta ei todistusvalinnasta
Vierailija kirjoitti:
Jos pääset ylimpään paikkaan (tai olet hylätty tai peruttu ylemmissä, mutta se ei ole vielä mahdollista) saat
Ei tule.
Vain yleiseen tai muuhun sovelluskokeettomaan paikkaan hakevalle tulee tuloksia Opintopolkuun tässä vaiheessa. Yliopisto lähettää pisteet ja soveltuvuuskutsun (tai pahoittelun, että siihen ei päässyt) muille.
Lopullisesta paikasta (ylin toive tai muiden peruuntuminen ylempää) tulee viesti Opintopolusta tiettyinä kellonaikoina, joten ei se huomaamatta jää.
Yliopisto lähettää pisteet ja soveltuvuuskutsun (tai pahoittelun, että siihen ei päässyt) muille.
Milloin tämä tieto 2. vaiheen kokeeseen hyväksytyistä siis tulee?
jozx kirjoitti:
Yliopisto lähettää pisteet ja soveltuvuuskutsun (tai pahoittelun, että siihen ei päässyt) muille.
Milloin tämä tieto 2. vaiheen kokeeseen hyväksytyistä siis tulee?
Tämän viikon aikana. Ilmeisesti ei tänään eikä huomennakaan, paitsi jos pääsee todistuksella, koska todistusvalinnan pitää valmistua viimeistään huomenna.
Todella ahdistavaa tämä odotus. Kokeestakin on vaikea sanoa miten se meni.
Tieto soveltuvuuskokeeseen kutsuttaville lähetetään sähköpostitse viimeistään 27.5.2020 hakijan hakulomakkeellaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Saat kutsussa tarkemmat ohjeet soveltuvuuskokeen tekemisestä.
Tampere, luokanopettajakoulutus
Itse jännitän tyttäreni puolesta, kiduttavaa!
Yleisen todistusvalinta Helsinkiin tullut!
Vierailija kirjoitti:
Yleisen todistusvalinta Helsinkiin tullut!
Mikä yleinen
Minkälaiset pisterajat yleiselle ja aikuiskasvatukseen todistusvalinnassa? Jos nämä tullut tänään, luulisi tulevan muidenkin kasvatustieteiden! Toivotaan.
Voiko joku selventää mitä tyyppejä tuolta yleiseltä tulee? Missä ammatissa he voivat olla?
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku selventää mitä tyyppejä tuolta yleiseltä tulee? Missä ammatissa he voivat olla?
Esim. HR:ssä, valmennuksissa, oppi- ja koulutusmateriaaleissa, koulutussuunnitelijana suoraan omaan alaan liittyen, kaikessa yleisessä mitä voi tehdä millä vaan korkeakoulututkinnolla (ja sitähän on valtaosa akateemisista työpaikoista).
Minä menin sinne, koska minua kiinnostaa oppiminen ilmiönä, mutta ei opettaminen, etenkään pienten lasten.
Helsinkiin on tullu yleiseen ja aikuiskasvatukseen mut en ainakaan löytäny niitä pisterajoja mistään (en siis hakenu niihin vaan lo ja vakaan). Mutta siis voisiko joku joka on sinne hakenu niin kertoa alustavia pisterajoja? Ja miten luulette lo ja vakan olevan suhteessa niihin? Ainakin vakassa on alemmat pisterajat kun lo mutta osaatteko muut sanoa miten ne on suhteessa tohon yleiseen ja aikuiskasvatukseen?
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin on tullu yleiseen ja aikuiskasvatukseen mut en ainakaan löytäny niitä pisterajoja mistään (en siis hakenu niihin vaan lo ja vakaan). Mutta siis voisiko joku joka on sinne hakenu niin kertoa alustavia pisterajoja? Ja miten luulette lo ja vakan olevan suhteessa niihin? Ainakin vakassa on alemmat pisterajat kun lo mutta osaatteko muut sanoa miten ne on suhteessa tohon yleiseen ja aikuiskasvatukseen?
Koepisteissä korkeimmat oli aina erkkaan, sen jälkeen yleiseen, sitten LO ja viimeisenä vaka.
Uskon järjestyksen olevan sama edelleen. LO ja vaka pisteitä laskee reilusti se, että sovariin otetaan vähintään 2x aloituspaikkojen verran väkeä.
Aijaa! En tiennyt tätä! No eiköhän ne huomenna tule sitten :)