Influenssarokotteesta muita sairastuneita?
Onko täällä muille tullut rokotteesta pidempikestoista oireilua? Sain joitakin viikkoja sitten influenssarokotteen (tyhmä kun olin) ja nyt viikkoja ollut jo aivan puolikuntoinen. Nivelkipua, kuumeista oloa...
Kommentit (88)
Olkaa hyvät:
Increased Risk of Noninfluenza Respiratory Virus Infections Associated With Receipt of Inactivated Influenza Vaccine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useampikin tuttu on tullut rokotteesta kipeäksi.
Millä lailla se on todettu?
Vierailija kirjoitti:
En usko siihen väittämään, että olisi jo ollut tulossa muutenkin.
Uskon varassa siis mennään.
Vierailija kirjoitti:
Se ei selitä sitä, että sairastelee tavallista enemmän koko talven.
Joinakin talvina väistämättä sairastelee tavallista enemmän. Se vasta kummallista olisi jos joka vuosi olisi täsmälleen samat taudit.
Vierailija kirjoitti:
Enhkä influenssa on tautina sellainen, että s eon tarkoitettu sairastettavaksi, koska rokotteet ei niin hyvin toimi.
Millä lailla on todettu että rokotteet eivät toimi hyvin?
Pitääkö sulle rautalangasta vääntää?
a) useampikin tuttu on sairastunut juuri silloin kun on ottanut ko. rokotteen. Omituista sattumaa.
b) omaa järkeään ja havintokykyään saa käyttää.
c) miksipä sairastelee juuri sinä talvena kun ottaa rokotuksenkin ajoissa? Kummallinen ja toistuva yhteensattuma.
d) useat ihmiset sairastelevat rokotuksesta huolimatta
Yleensä rokotuksista pitäisi olla eksaktia näyttöä, että ne toimii. Monet muut rokotteet näyttävät toimivan. Suomessa ei juuri esiinny esim. poliota eikä jäykkäkouristusta.
Tutuistani ei sairastunut yksikään...mitäs nyt sitten? 🙄
Jos on fiksu ihminen, niin aivojen käyttö on ihan suotavaa... silloin ymmärtää, ettei ihan kaikkea nettisoopaa kannata uskoa, vaikka se olisi kirjoitettu ihan englanniksi 😁
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X17308666
"Association of spontaneous abortion with receipt of inactivated influenza vaccine containing H1N1pdm09 in 2010–11 and 2011–12"
Ymmärsinkö oikein tuon tutkimustuloksem: "influenssarokotteen saaneet lapset ovat saaneet suojan influenssaa vastaan, mutta heiltä saattaa puuttua sellainen väliaikainen immuniteetti, joka suojaisi muilta hengitystieinfektioita aiheuttavilta viruksilta?"
Varmaan koskee muitakin kuin lapsia?
Elän täysin eristyksissä maaseudulla. En ole tekemisissä ihmisten kanssa, saan ruoat kotiin. Ottanut rokotteen ja joka kerta sairastanut 2 vkoa heti putkeen. Tänä vuonna en ottanut, en sairastunut. Monilla sama juttu.
Olen perusterve nelikymppinen nainen. Minulle on ainakin 5 vuonna tullut influenssarokotteesta kovat oireet: kuume, tärinää, pahoinvointia ja totaalinen työkyvyttömyys kolmeksi päiväksi. Tiedän, että johtuu juuri rokotteesta, koska oireet toistuvat aina rokotteen jälkeen samanlaisina. Otan silti rokotteen, koska kolme päivää sairaana on pienempi paha kuin viikkoja influenssassa. Kun olen yrittänyt kertoa rajuista sivuvaikutuksista terveyskeskuksessa, minulle on lähinnä hymyilty huvittuneesti ja todettu, että "ei tästä ole tietojemme mukaan tullut mitään sivuvaikutuksia". No just, ei varmaan niin, kun ei kukaan merkitse mihinkään kun joku yrittää kertoa!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein tuon tutkimustuloksem: "influenssarokotteen saaneet lapset ovat saaneet suojan influenssaa vastaan, mutta heiltä saattaa puuttua sellainen väliaikainen immuniteetti, joka suojaisi muilta hengitystieinfektioita aiheuttavilta viruksilta?"
Varmaan koskee muitakin kuin lapsia?
Niin, luulisi että pätee myös muihin.
Tässä aiheesta vähän huumoria:
Samma här. En ole kymmeneen vuoteen ollut minkäänlaisessa flunssassa tai influenssassa, no kerran luulin sairastuneeni flunssaan, mutta kurkku olikin kipeytynyt kuorsaamisesta. Nuo vuotuiset influenssapiikit kierrän kaukaa, vaikka niitä työpaikan kautta joka syksy tuputetaan. Paras lääke ainakin omalla kohdallani oli tupakoinnin, alkoholinkäytön ja lihansyönnin lopettaminen. Sen myötä loppui sairastelutkin.