Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Beetasalpaaja tehokas masennuksesta johtuvaan hermostuneisuuteen ja levottomuuteen ????

Vierailija
24.02.2020 |

Onko kellään kokemusta auttaako??

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään pahaa ylivireystilaa ja pitkittynyttä stressiä. Siis vuosia. Vajaan vuoden söin isoa annosta cipra..jotain ja auttoi . Valitettavasti elämä kasasi eteen uuden kierroksen kohtuutonta stressiä ja koin varmaan jonkinasteisen loppuunpalamisen tms. Kroppa sekos fyysisesti ja jouduin sydänosastolle kun syke meni niin oudoksi. Verenpaineet pilvissä ja muutkin labrat sekaisin. Lopputulema, että masentunut keski-ikäinen nainen ja kouraan verenpainelääkkeet ja beetasalpaajat.

Vasta jälkikäteen tajusin, että ne beetasalpaajat varmaan pelasti mun elämänlaadun. Syke rauhoittui, sitä myöten ylivireys alkoi helpottaan. Sain nukuttua ja kun liiat kierrokset laski, alkoi ajatuskin kulkea.

Nyt on ihan hyvin kaikki. Tosin taistelen kerran vuodessa lääkärin kanssa kun haluan uusia reseptin. Ja siis päivittäin syön. Tappiin asti jos multa itseltäni kysytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön Sertralin 50mg pahaan masennukseen, ahdistukseen ja pakkoajatuksiin. Lääkäri sanoi että parissa viikossa pitäisi helpottaa. Nyt kolme viikkoa takana eikä tunnu auttavan.

Miksi et syö bentsoja ne auttavat 30 minuutissa.

Mistä niitä nykyään enää saa? Kadulta?

Onhan se surkeaa kun sosialismissa ei saa edes lääkkeitä valtion edustajan lupaa.

Maissa, joissa ihmiset ovat vapaita lääkkeet saa apteekista, ei siihen mitään lääkkeemäärääjää tarvita.

Jos tarvitsee neuvoja tai apua,

lääkäri suosittelee kyllä lääkettä, mutta ihminen päättää itse mitä ostaa.

Yksi tuhannesta syystä, että muutin Suomesta 17 vuotta sitten.

Vierailija
44/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön Sertralin 50mg pahaan masennukseen, ahdistukseen ja pakkoajatuksiin. Lääkäri sanoi että parissa viikossa pitäisi helpottaa. Nyt kolme viikkoa takana eikä tunnu auttavan.

Miksi et syö bentsoja ne auttavat 30 minuutissa.

Mistä niitä nykyään enää saa? Kadulta?

Onhan se surkeaa kun sosialismissa ei saa edes lääkkeitä valtion edustajan lupaa.

Maissa, joissa ihmiset ovat vapaita lääkkeet saa apteekista, ei siihen mitään lääkkeemäärääjää tarvita.

Jos tarvitsee neuvoja tai apua,

lääkäri suosittelee kyllä lääkettä, mutta ihminen päättää itse mitä ostaa.

Yksi tuhannesta syystä, että muutin Suomesta 17 vuotta sitten.

Tuo on sama kuin Neuvostoliitossa oli aikoinaan.

Nuo luulevat olevansa länsimaisessa demokratiassa, jossa kaikki kovin upeasti.

Tosiasia on kansa joka on valtion talutusnuorassa ja sen poliitikkoeliitin pelinappuloita, joille maksavat käsittämättömän veron kaikesta joka muualla on kansalaisoikeus.

Kukaan sivistysmaan kansalainen ei suostuisi nöyrtymään kerjuulle pyytämään lupaa palveluista, jotka on itse kustantanut.

M. 52

Singapore

Vierailija
45/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

bentsotkin muuttuu plaseboksi jos niitä päivittäin nappailee. 

propral hyvä lääke oikein käytettynä ja auttaa melkein jokaista,ellei ole sitte aivoissa ajatukset jumissa pahasti.

Vierailija
46/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja 42. Mustakin tuntuu että kun keho ei pysty rauhoittumaan niin en pysty itsekkään ja sit ajatukset juoksee ja juoksee kun on niin levoton olo ja sit se masentaa. Taidan kysyä jos gynekologi kirjoittaisi vai tarviiko mennä sydänlääkärille?? Luulen että stressi ja masennus nostanut kortisoli tasot liian korkealle ja tekee niin levottoman olon....

Vierailija
47/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla pahaa masennusta ja levottomuutta vai mikä olo pahin oireesi?

Vierailija
48/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan kesti että cipralex helpotti oloasi ??

Vierailija
49/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varsinaista syytä enää masennukseen. Nelisen kuukautta sitten meillä oli tulipalo ja pelästyin sitä todella ja olosta tuli todella epätodellinen ja masentunut. Yöunet katosivat ja oloni tuli todella levottomaksi. Nyt kaikki on ok mutta elimistö käy edelleen todella ylikierroksilla, sydän hakkaa ja kädet tärisee, pissattaa koko ajan. Tämä aiheuttaa älytöntä masennusta. Ajattelin että jos saisit fyysiset oireet pois niin ehkä mielikin sit rauhoittuisi. Siksi näistä beetasalpaajista kyselin.

Itse asiassa jossain on ehdotettu, että trauman kokeneiden olisi hyvä syödä HETI trauman jälkeen jonkin aikaa beetasalpaajaa ja näin estettäisiin PTSD, koska silloin juuri tuo mainitsemasi autonomisen hermoston ylivireystila ei jäisi päälle. Eli ihan järkevästi ajattelit! Olen tuo joka aiemmin ketjussa kirjoitti painajaisten ja masentuneisuuden liittymisestä ko. lääkeaineryhmään.

Vierailija
50/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on beetasalpaajat käytössä ja myös yleistynyt ahdistuneisuushäiriö (beetasalpaajat määrätty esiintymisjännitykseen)

Kokemuksesta voin sanoa, että beetasalpaaja auttaa siihen esiintymisjännitykseen ja poistaa hetkellisesti "ylikierroksilla" käymistä, mutta jos sulla on taipumusta ahdistukseen, niin ahdistus tulee kahta kovempana takaisin kun lääkkeen vaikutus lakkaa. En suosittelisi beetasalpaajaa mihinkään perus ahdistukseen tai masennukseen vaan ainoastaan esiintymisjännitykseen.

Vierailija
51/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 21 mihin tarkoitukseen syöt?

Rytmihäiriöihin ja verenpaineeseen ja otan sitä myös jännittäviin tilanteisiin. - 21

Vierailija
52/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa myös. En pysty esiintymään koska tällaiset tilanteet aiheuttavat ihan fyysistä pahoinvointia ja hirvittävää ahdistusta. Ainoa mikä tuossa mietityttää on se että mulla on todella matala verenpaine jo nyt joten pyörrynkö sitten jos nuo beetasalpaajat laskevat sitä entisestään. Onko tästä kokemusta kenelläkään?

Olen käyttäny neljännes tablettia 10mg:sta vastaavassa tarkoituksessa. Minulla myös alhainen verenpaine, mutta Propral ei laske verenpainettani juuri lainkaan, huom. käytämäni määrä on tosi pieni.

Mitään sivuvaikutuksia en ole saanut.

Vierailija
53/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

propral hyvä lääke oikein käytettynä ja auttaa melkein jokaista,ellei ole sitte aivoissa ajatukset jumissa pahasti.

Söin bentsoja yli 30 vuotta joka päivä, jäin eläkkeelle, en enää tarvinnut ja lopetin.

Hyviä ja turvallisia lääkkeitä, loppuun asti tehokkaita.

N. 62

Vierailija
54/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, mutta eihän ole mahdollista että ap:lla olisi masennuksen lisäksi kilpirauhasen liikatoimintaa? Tuo pissatus yhdistyneenä ahdistukseen ja sydämentykytyksiin vain kuulosti tutulta, kun itselläni oli joskus tyroksiiniannos liian korkea (jolloin tulee liikatoiminnan oireita). Osa ahdistuksesta ja univaikeuksistani selittyi sillä.

Vierailija
55/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söin bentsoja yli 30 vuotta joka päivä, jäin eläkkeelle, en enää tarvinnut ja lopetin.

Hyviä ja turvallisia lääkkeitä, loppuun asti tehokkaita.

N. 62

oisit syöny vaikka fluoritabletteja bentsoina loppuvuodet ja sanonut  ihan samaa.

ne ei tehoa  juuri yhtään  muutaman kk jälkeen, hyvä jos muutaman viikon, loppu on plaseboa jos toimii annosta nostamatta.

Vierailija
56/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beetasalpaajaa käytän itse esiintymistilanteissa ja muutenkin jos on jokin sosiaalinen tilanne. Tasaa pulssia, ehkäisee punastumista, kädet eivät tärise. Sinänsä vaikuttaa fyysisesti, mutta psyykkinenkin vaikutus on merkittävä koska ahdistuksen keholliset oireet ovat yhteydessä mielen kanssa. Ei tarvitse jo etukäteen pelätä punastumista tms, kun beetasalpaajan kanssa sitä ei tapahdu.

Nukahtamisen avuksi olen joskus ottanut, jos syke ollut stressistä hyvin korkealla, mutta nukahtamislääkehän tuo ei varsinaisesti ole.

Vierailija
57/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot on mitattu. Enemmän pidän tuota pissahädän tunnetta psyykkisenä kun ahdistaa. Inhottaa vaan kun en saa nukuttua ilman imovanea kun pissahätä pyörii yöt päivät päässä vaikkei todellisuudessa ole edes hätä...

Vierailija
58/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on jonkin sortin pakkoajatus mikä ei anna rauhaa...

Vierailija
59/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
60/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa Propral ahdistukseen ja jännitykseen.

Ennen nukkumaanmenoa otan Ketipinoria. Se on mulle määrätty unta-antamaan.