Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Beetasalpaaja tehokas masennuksesta johtuvaan hermostuneisuuteen ja levottomuuteen ????

Vierailija
24.02.2020 |

Onko kellään kokemusta auttaako??

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siitä tullut mitään pahoja sivuvaikutuksia? Helpottaako nukahtamista ?

Ei minusta helpota nukahtamista, tai ehkä helpottaisi siinä tapauksessa jos on häiritseviä rytmihäiriöitä unta odotellessa. Mutta beetasalpaaja aiheuttaa käsien ja jalkojen palelua, ja kylmät jalat taas haittaavat unen saantia. Kannattaa ainakin laittaa villasukat jalkaan. Oletko kokeillut melatoniinia?

Mulla myös jalat ja sormet aina kylmät ja ulkoilu kylmässä ilmassa on kamalaa, kun ei mitkään vaatteet pidä lämpöisenä. Myös valkosormisuutta on tullut muutaman viime vuoden aikana. Olen käyttänyt beetasalpaajaa parikymmentä vuotta. En silti luovu siitä, koska ilmankaan en pärjää.

Vierailija
22/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rauhoitun ehkä liikaakin kun harvemmin kuin kerran vuodessa otan 1-2 tabua. Minut rauhoittaa ihan totaalisesti. Olenkin miettinyt johtuuko siitä, että minulla on aina ollut melko korkea pulssi.

Se ei rauhoita kuin pulssia.

Muut kokemuksesi johtuvat siitä, että olet tyhmä. Uskot mitä sinulle kerrotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön Sertralin 50mg pahaan masennukseen, ahdistukseen ja pakkoajatuksiin. Lääkäri sanoi että parissa viikossa pitäisi helpottaa. Nyt kolme viikkoa takana eikä tunnu auttavan.

Vierailija
24/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 21 mihin tarkoitukseen syöt?

Vierailija
25/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ja turvallisin ahdistukseen on bentsodiatsepiinit.

Niitä myyvät apteekista, luulen ja ovat halpoja.

Vierailija
26/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön Sertralin 50mg pahaan masennukseen, ahdistukseen ja pakkoajatuksiin. Lääkäri sanoi että parissa viikossa pitäisi helpottaa. Nyt kolme viikkoa takana eikä tunnu auttavan.

Miksi et syö bentsoja ne auttavat 30 minuutissa.

Vierailija
27/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin jää pahasti koukkuun ja annostusta on lisättävä vähän väliä..

Vierailija
28/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit neuvoo usein väärin. Lääkkeen täysi teho voi tulla vasta 3kk:n käytön jälkeen tuon tyyppisissä lääkkeissä.

Vierailija
29/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin jää pahasti koukkuun ja annostusta on lisättävä vähän väliä..

Olen syönyt vahvoja bentsoja (Xanoreita) 2-3 vuorokaudessa vuosikaudet. En ole kokenut mitään tarvetta nostaa annostusta.

Vierailija
30/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkumaanmennessä käyn ihan ylikierroksilla ja ajatukset ei anna rauhaa. Imovanella rauhoitun ja sit jossain vaiheessa nukahdan. Aattelin jos beetasalpaaja rauhoittaisi ja näin helpottaisi oloani.

No ei rauhoita!

Sitä varten on ihan omat lääkkeet, bentsodiatsepiinit.

Vierailija
31/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse rauhoitun ehkä liikaakin kun harvemmin kuin kerran vuodessa otan 1-2 tabua. Minut rauhoittaa ihan totaalisesti. Olenkin miettinyt johtuuko siitä, että minulla on aina ollut melko korkea pulssi.

Se ei rauhoita kuin pulssia.

Muut kokemuksesi johtuvat siitä, että olet tyhmä. Uskot mitä sinulle kerrotaan.

Itse asiassa en ole tyhmä vaan ihan omakohtaisesti kokenut. Tuo vaikutushan tiedetään beetasalpaajalla olevan ja tosiaan pulssin rauhoittuminen rauhoittaa koko mielen. Ainakin omalla kohdallani.

En tosin välttämättä suosittele masennuksesta johtuvaan ahdistukseen eli juuri tähän tapaukseen. Tai edes välttämättä unen saantiinkaan.

https://anna.fi/hyvinvointi/laakkeista-apua-esiintymisjannitykseen-asia…

Vierailija
32/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mahdollista beetasalpaajien sivuvaikutusta ovat painajaiset ja masentuneisuus. Nämä käyvät ilmi mm. pakkausselosteista. Itsellä oli jonkin aikaa tarve ottaa beetasalpaajaa ennen nukkumaanmenoa ja varsinkin aluksi aiheutti painajaistyyppisiä unia.

Vierailija
33/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt yli 20 vuotta Diapam keskimäärin 20 mg päivässä ja en ole nostanut annosta koskaan.

Viimevuosina olen pitänyt kuukauden taukoja silloin tällöin.

Vierailija
34/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsoja ei määrätä kovin yleisesti nykyisin, koska lääkärit pelkäävät ilmeisesti yliannostuksia tai sekakäyttöä alkoholin kanssa.

Oikein käytettynä ovat erittäin hyviä lääkkeitä.

Vierailija
35/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yli 40-v.? IS kertoi jokin päivä sitten, että tällaiset oireet johtuvat usein varhaisista vaihdevuosioireista, ja lehden keskustelussa monet kertoivat estrogeenin olevan oireisiin paras. Monet kertoivat turhaan syöneensä masennus- tai rauhoittavialääkkeitä.

Vierailija
36/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varsinaista syytä enää masennukseen. Nelisen kuukautta sitten meillä oli tulipalo ja pelästyin sitä todella ja olosta tuli todella epätodellinen ja masentunut. Yöunet katosivat ja oloni tuli todella levottomaksi. Nyt kaikki on ok mutta elimistö käy edelleen todella ylikierroksilla, sydän hakkaa ja kädet tärisee, pissattaa koko ajan. Tämä aiheuttaa älytöntä masennusta. Ajattelin että jos saisit fyysiset oireet pois niin ehkä mielikin sit rauhoittuisi. Siksi näistä beetasalpaajista kyselin.

Vierailija
37/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen yli 40 ja hormonien kanssa On ollut aina ongelmia. Tuo tulipalo oli laukaiseva tekijä tälle ololleni. Sitä ennen olo oli suht ok. Oli kyllä stressiä ja lieviä univaikeuksia sitä ennen. Tällä viikolla olen menossa gynekologille. Täytyy jutella asiasta ja ehkä hän voisi myös kirjoittaa mulle beetasalpaajia vai kirjoittaakohan niitä semmoiset lääkärit ??

Vierailija
38/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi vielä käyttää sitä. Otetaan eka sydänfilmi voinko ottaa sitä ollenkaan.

Vierailija
39/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et syö bentsoja ne auttavat 30 minuutissa.

Mistä niitä nykyään enää saa? Kadulta?

Vierailija
40/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli karmee pudotus. En mitään jaksanu. Verenpaineeseen. Nyt candesartan kolme vuotta.

Mutta olenkin niitä jotka saa tasavarmaa kaikki sivarit.