Nyt keksin, miksen halua lapsia: en halua äidiksi mutta isyys kyllä kelpaisi!
Miten hitossa en ole tajunnut tätä aiemmin. Vanhemmuus alkaa kuulostaa todella houkuttelevalta, kun alkaa miettiä isyyttä omalle kohdalle (raskautta ja synnytystä lukuunottamatta):
- parin ensimmäistä viikkoa seurustelen vauvan ja puolison kanssa kotona ja ihailen pientä ihmistä
- jätän hyvillä mielin vauvan puolison hoitoon ja jatkan uraani kuin mitään ei olisi tapahtunut
- herään kerran yössä ruokkimaan vauvaa pullosta mutta kyllähän se imetys on ykkösjuttu, joten ei koske minua
-juoksen joskus vaunulenkkejä iltapäivisin
- lauantaisin sanon lempeästi puolisolle, että nuku sinä vain, minulla on homma hanskassa. Hyppyytän ja hoidan vauvaa yhden päivän viikossa.
- kun lapsi kasvaa, haen sen joskus päiväkodista kun ehdin mutta minulla on tärkeä ura ja pitkät päivät, joten pääosin en
-pidän kesäaikaan pari kuukautta isyysvapaata taaperon kanssa
-kun lapsi on vähän isompi, käyn sen kanssa joskus pyöräilemässä ja pelailemassa, kehotan harjaamaan hampaat ja syömään vihannekset
-kysyn koululaisilta onko läksyt tehty ja istun kentän reunalla katsomassa pallopeliä
-en koskaan huuda lapselle vaan olisin reilu ja turvallinen isä
Tällainen vanhemmuus kuulostaisi todella mieluisalta, ja kaikilta tutuilta sataisi ylistystä, miten mahtavan osallistuva isä olen.
Mistä voin ilmoittautua isäksi?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ruoho on aina vihreämpää. Tosiasiassa suurin osa naisista rakastaa olla lapsilleen se tärkein vanhempi eikä edes pystyisi toimimaan tuolla tavalla. Kaappitransmiehet ovat sitten asia erikseen.
Aijaa. Mä olen sitten kaappitransmies ja tunnen muitakin. Ihan hyvin olisin pärjännyt ilman sitä vitullista työkuormaa, joka äidin niskoille kaatui. Oli siinä rakkauskin tosi kovilla, miestä kohtaan. Lapsiluku jäi yhteen, nykytiedoilla jäisi nollaan.
Aikuisen äiti
Aika pinnallista soopaa. Päätät vaan toimia toisin omassa parisuhteessasi, niin siinähän sitten toimitte.
Itse en lisäänny, koska elämä on pohjimmiltaan kärsimystä, enkä halua tuomita ketään 80 vuodeksi tähän helvettiin.
Täällä toisinpäin. Itse olen kateellinen äidin roolista. Jos voisin niin jäisin kotiin vauvan kanssa, mutta pakko painaa töitä. Isyysloma käytetty kokonaan, mutta vielä olisi intoa, mutta puoliso patistaa töihin.
Ei tulisi itselle mieleenkään tehdä pitkiä työpäiviä säännöllisesti. Elämässä on muutakin. Harrastuksiakaan ei jaksa jatkuvasti.
No mutta, suomessa lisääntyminen 100% täysin vapaaehtoinen ja oma arvovalinta. Puolisonkin saa valita ihan itse. Miksi näitä aloituksia 10 / päivä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla siinä on mvalitettavasti ne paskaduunit ensimmäiset vuodet, mutta kyllä semi isyyteen voi vaihtaa kun lapsi on vanhempi.
Mutta ei tarvitsisi olla, asiat voi oikeasti jakaa heti alusta asti. Kaikkihan eivät toki halua jakaa vanhemmuutta, mutta mitään syytä siihen ei ole, että naisen olisi muka pakko ottaa vetovastuu ekoiksi vuosiksi.
Niin, tunnetusti yhteiskunnan asenteet ja pinttyneet sukupuoliroolit eivät vaikuta yhdenkään pariskunnan elämään mitenkään. Kaikki tekevät valintansa ilman mitään ulkopuolisia vaikutteita.
Vierailija kirjoitti:
No mutta, suomessa lisääntyminen 100% täysin vapaaehtoinen ja oma arvovalinta. Puolisonkin saa valita ihan itse. Miksi näitä aloituksia 10 / päivä??
Jaa vapaaehtoinen? Miksi sitten lehtiotsikot kirkuvat kuukaudesta toiseen syntyvyyden laskun kauheudesta? Ja nimenomaan syntyvyyden, että syyllinenkin saadaan määriteltyä (synnyttäjä eli nainen).
Eli käyt töissä kymmenen tuntia päivässä työmatkoineen, kuuntelet kotona nalkutusta ja sillä aikaa äityli makaa kotona av-palstalla. Ja sotkee, ja sinun tehtäväsi on siivota. Ja kuunnella lisää nalkutusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla siinä on mvalitettavasti ne paskaduunit ensimmäiset vuodet, mutta kyllä semi isyyteen voi vaihtaa kun lapsi on vanhempi.
Mutta ei tarvitsisi olla, asiat voi oikeasti jakaa heti alusta asti. Kaikkihan eivät toki halua jakaa vanhemmuutta, mutta mitään syytä siihen ei ole, että naisen olisi muka pakko ottaa vetovastuu ekoiksi vuosiksi.
Niin, tunnetusti yhteiskunnan asenteet ja pinttyneet sukupuoliroolit eivät vaikuta yhdenkään pariskunnan elämään mitenkään. Kaikki tekevät valintansa ilman mitään ulkopuolisia vaikutteita.
Tämä oli kaiketi huonoa sarkasmia? Jos on itse tullut siihen tulokseen, että normista poikkeava malli sopii itselle, mikä todella estää sinua toimimasta niiden omien arvojesi mukaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Unohdit nämä:
Maksat käytännössä perheen kaikki kulut
Siivoat aina koska vaimosi on niin uupunut
Menetät erossa puolet ominaisuudestasi ja lasten näkemisessä olet täysin eksän armoilla
Kyllä ne on äidit, jotka kulut maksaa. Äitien vastuulla on ruuat, lasten vaatteet, hygieniatuotteet, harrastukset ja bensat niihin kuskaamiseen yms. Isä maksaa ehkä kerran kolmeen vuoteen uuden polkupyörän kirppikseltä, välillä jonkun pitsan ja luistimet. Välillä voi maksaa päivähoitomaksun.
Erossa isä jää asumaan siihen taloon, kun äidillä ei ole siihen varaa, koska rahat menee lapsiin. Äiti muuttaa lasten kanssa kaksioon. Isä kitisee, kun pitää alkaa lopultakin osallistua lastensa kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli kaiketi huonoa sarkasmia? Jos on itse tullut siihen tulokseen, että normista poikkeava malli sopii itselle, mikä todella estää sinua toimimasta niiden omien arvojesi mukaisesti?
Jos sinun pitää erikseen kysyä oliko tuo sarkasmia, vika ei ole sarkasmissa vaan ymmärryksessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit nämä:
Menetät erossa puolet ominaisuudestasi ja lasten näkemisessä olet täysin eksän armoilla
Kyllä ne on äidit, jotka kulut maksaa. Äitien vastuulla on ruuat, lasten vaatteet, hygieniatuotteet, harrastukset ja bensat niihin kuskaamiseen yms. Isä maksaa ehkä kerran kolmeen vuoteen uuden polkupyörän kirppikseltä, välillä jonkun pitsan ja luistimet. Välillä voi maksaa päivähoitomaksun.
Erossa isä jää asumaan siihen taloon, kun äidillä ei ole siihen varaa, koska rahat menee lapsiin. Äiti muuttaa lasten kanssa kaksioon. Isä kitisee, kun pitää alkaa lopultakin osallistua lastensa kuluihin.
Niin, äiti saa isältä rahaa jolla maksaa noi kulut. :D
Kuulosti hyvältä, ap :D Minä ajattelen samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit nämä:
Tajuatko sinä, että Suomessa naiset käyvät töissä?
No enpä tiedä. Aika vastenmieliseltä kuulostaa tuo elämä. Ennemmin vaikka istun yksin pimeässä hiljaa kuin lähtisin vaunulenkeille, hrrrrr.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit nämä:
Tajuatko sinä, että Suomessa naiset käyvät töissä?
Älä yritä selittää tuollaiselle. Nämä on varmaan niitä jotka on ottanut jonkun tuontivaimon tai sponsori rahalla käyvän naisen. Eron jälkeen kiukuttaa, kun nainen (yllätys!) olikin rahalla käyvä :)
No onhan se ikävää, kun ei arvosta puolisonsa työtä ja uraa siten, että olisi välillä itse kipeiden lasten kanssa kotona. Kun harva työpaikkahan sellainen on, ettei voisi olla pois, jos lapsi on kipeä. Itseasiassa yksikään työpaikka Suomessa ei ole sellainen.
Ja usein nämä äidit eivät ole kovin tyytyväisiä tilanteeseen. Eihän se sitten mitään, jos on ok molemmille.