Prepaid-numeroa ei varmaan voi säilyttää?
Minulla on prepaid-liittymä ja haluaisin vaihtaa operaattoria, koska nykyisen kanssa on koko ajan jotain ongelmia.
Minulla on tämä numero todella monessa paikassa, kymmenissä eri paikoissa ja se on helppo muistaa ja ollut minulla pitkään, joten haluaisin säilyttää sen.
Ongelmaksi muodostuu se, etten halua "kunnon" liittymää, vaan prepaidin. Minun olisi todella tyhmää ottaa "oikea" liittymä, koska en tarvitse puhelimeeni nettiä ja muutenkin käytän puhelinta todella vähän. Kuukauden aikana soitan reippaasti alle 20min ja viestejä laitan varmaan hiukan reilu 20kpl. Olisi siis sulaa hulluutta maksaa joka kuukausi liittymästä, jota en oikeastaan käytä, eli maksaa tyhjästä.
Prepaidit ostetaan kioskilta (ainakin olen omani ostanut, en tiedä onko käytäntö muuttunut), joten ainakin oman ajatukseni mukaan silloin vanhan numeron säästäminen on mahdotonta.
Jos kuitenkin pystyy säilyttämään tämän numeron ja hankkimaan uuden prepaid-liittymän toiselta operaattorilta, ehkä jotenkin siirtämään numeron heille, otan vinkit vastaan.
Kommentit (47)
Tavallaan ymmärrän AP:ta, jos ei tosiaan käytä nettiä. Sen sijaan, jos käyttää puhelimen nettiä, laskutusliittymä tulee huomattavasti halvemmaksi. Noin muuten en kyllä aikuisena kehtaisi käyttää prepaid-liittymää, jos olisin edes jotenkin yhteiskunnassa kiinni. Jos sim-kortti hajoaa tai puhelin hukkuu tai varastetaan, sinne meni numerosi ikuisesti. Toki osan prepaideista voi rekisteröidäkin ja palauttaa, mutta itse tosiaan olen sen verran snobi, että haluan erottua sillanalusjengistä.
Ostat uuden prepaidin, ja käännät vanhasta kaikki puhelut uuteen numeroon ja roikotat sitä vanhaa muutaman kuukauden piironkin laatikossa.
Tai laitat vanhaan vaastaajaviestin joka kertoo uutesi.
Missä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Ostat uuden prepaidin, ja käännät vanhasta kaikki puhelut uuteen numeroon ja roikotat sitä vanhaa muutaman kuukauden piironkin laatikossa.
Tai laitat vanhaan vaastaajaviestin joka kertoo uutesi.
Missä ongelma.
Jäin miettimään mikä äidinkielesi ja koulutustaustasi mahtaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleenkään, että kortti voisi olla rikki. Ehjältä se näyttää, mutta voihan se toki olla rikki jostain sisältä.
Epäilen silti operaattoria, koska miehellä oli samoja ongelmia, kun meillä oli sama operaattori ja ongelmat loppuivat heti, kun viahtoi operaattoria.
Tiedän kyllä, että monet rikolliset ym. käyttävät prepaidia, muttei minulla ole koskaan ollut ongelmia sen takia, että minulla on ollut prepaid. Aina olen ongelmitta saanut asunnon ja työpaikan jne. Minulla ei koskaan ole ollut ongelmia vuokranantajien kanssa ja he ovatkin aina suositelleet minua uudelle vuokranantaja-ehdokkaalle.
En vain käytä paljoa puhelinta, joten haluaisin maksaa vain siitä, mitä käytän. Pakko kai se sitten on ostaa uusi ja toivoa, että muistan ilmoittaa uuden numeron kaikkialle.
Kai sinulla on kuitenkin käyttöä ihan oikealle liittymälle, kun olet numeronkin ilmoittanut kaikkialle! Eivätkö he sitten koskaan sinulle soita? Pidä kirjaa tulevista puheluista ja jos joku kaikkialta ei ole soittanut muutamaan kuukauteen, niin luultavasti se hän ole tärkeä ihminen säilyttää puhelimessasi.
Sitten voitkin jo ottaa toisen operaattorin prepaidin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miten numerosta näkyy, että se on prepaid-liittymä? "Alkunumerosta" (esim. 041) se ei voi näkyä, mutta miten se näkyy siis siitä varsinaisesta numerosta???
Joitain todella harvinaisia poikkeuksia on (hyvin vanha liittymä) mutta pääsääntöisesti 041-, 044- ja 046-alkuiset ovat prepaideja, ja todella monella vuokranantajalla on periaate, ettei edes vastaa hakemukseen, jos hakijalla on näin alkava numero, ellei hakija esitä jo alkuun luottotietotodistustaan.
Kaikki 044-alkuiset ei oo prepaideja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miten numerosta näkyy, että se on prepaid-liittymä? "Alkunumerosta" (esim. 041) se ei voi näkyä, mutta miten se näkyy siis siitä varsinaisesta numerosta???
Joitain todella harvinaisia poikkeuksia on (hyvin vanha liittymä) mutta pääsääntöisesti 041-, 044- ja 046-alkuiset ovat prepaideja, ja todella monella vuokranantajalla on periaate, ettei edes vastaa hakemukseen, jos hakijalla on näin alkava numero, ellei hakija esitä jo alkuun luottotietotodistustaan.
Kaikki 044-alkuiset ei oo prepaideja.
Mulla omn 044-eikä se ole prepaid.
Mulla oli vuosikausia prepaid,juurikin syystä,etten halunnut maksaa tyhjästä. EN koskaan soita kenellekään ja prepaid riitti jos piti soittaa ja varata aika tms.
Sitten löysin DNA ja sain semmoisen liittymän kuin halusin,maksan netistä x euroa kk ja vain soitetuista puheluista. Halpa.
Öö, vaikka normaalit ihmiset?
Kuka on niin vanhanaikainen, että käyttää whatsappia? Numero siihenkin tarvitaan.