Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prepaid-numeroa ei varmaan voi säilyttää?

Vierailija
23.02.2020 |

Minulla on prepaid-liittymä ja haluaisin vaihtaa operaattoria, koska nykyisen kanssa on koko ajan jotain ongelmia.

Minulla on tämä numero todella monessa paikassa, kymmenissä eri paikoissa ja se on helppo muistaa ja ollut minulla pitkään, joten haluaisin säilyttää sen.

Ongelmaksi muodostuu se, etten halua "kunnon" liittymää, vaan prepaidin. Minun olisi todella tyhmää ottaa "oikea" liittymä, koska en tarvitse puhelimeeni nettiä ja muutenkin käytän puhelinta todella vähän. Kuukauden aikana soitan reippaasti alle 20min ja viestejä laitan varmaan hiukan reilu 20kpl. Olisi siis sulaa hulluutta maksaa joka kuukausi liittymästä, jota en oikeastaan käytä, eli maksaa tyhjästä.

Prepaidit ostetaan kioskilta (ainakin olen omani ostanut, en tiedä onko käytäntö muuttunut), joten ainakin oman ajatukseni mukaan silloin vanhan numeron säästäminen on mahdotonta.

Jos kuitenkin pystyy säilyttämään tämän numeron ja hankkimaan uuden prepaid-liittymän toiselta operaattorilta, ehkä jotenkin siirtämään numeron heille, otan vinkit vastaan.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean liittymän saa ilman nettiäkin.....

Vierailija
2/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota oikea liittymä ilman nettiä ja puhelut ja viestit käytön mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut "oikeaa" liittymää, saako sellaisen siis ilman jotain perusmaksua ja laskutetaan vain soitetut puhelut ja lähetetyt viestit? Sitten voisin sellaisen ottaakin.

Ap

Vierailija
4/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telia Dot

Vierailija
5/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita operaattorille ongelmista. 

Prepaid on paras, jos et halua maksaa turhasta, etkä käytä paljoa puhelinta.

"Tavalliset" liittymät on rahastusta, terveisin Elisan asiakas jonka liittymiin on tungettu kaiken maailman nettiä väkisin ja hinta noussut jo 3,9 -> 13,9.

Kohta haistatan Elsalle pitkät ja otan prepaidit tai vaihdan vidduillessani operaattoria vaikka Moi Moi:hin.

Vierailija
6/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä pystyi, olikohan DNA:n prepaid joka muutettiin Powerissa tai Gigantissa "oikeaksi liittymäksi" viime syksynä, kun ostettiin uusi puhelin lapselle. Viikon verran numero oli pois käytöstä, sitten alkoi toimia. Sen sijaan Soneran vanha prepaid ei ollut mahdollista siirtää. Kannattaa mennä käymään myymälässä.

Vierailija
7/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita operaattorille ongelmista. 

Prepaid on paras, jos et halua maksaa turhasta, etkä käytä paljoa puhelinta.

"Tavalliset" liittymät on rahastusta, terveisin Elisan asiakas jonka liittymiin on tungettu kaiken maailman nettiä väkisin ja hinta noussut jo 3,9 -> 13,9.

Kohta haistatan Elsalle pitkät ja otan prepaidit tai vaihdan vidduillessani operaattoria vaikka Moi Moi:hin.

Anopilla on liittymä DNA:lta, ihan ilman nettiä.

Vierailija
8/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

prepaid liittymää ei voi siirtää eri operaattorille. Prepaid liittymän saa muutettua normaaliksi liittymäksi, jonka jälkeen operaattoria voi vaihtaa säilyttäen saman numeron. Silloin se ei tosin enää ole prepaid liittymä. Joten ei onnistu.

Minkätyyppisiä ongelmia sinulla mahtaa olla sen operaattorin kanssa?

Vierailija
9/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa ilmoittanut operaattorille ongelmista, mutta heidän mielestään ongelmia ei ole, kun "täällä ei kyllä näy, että siellä päin olisi mitään ongelmaa". 

Voisin ottaa oikean liittymän, jos siinä ei olisi perusmaksua, monissa liittymissä kun on jokin kuukausittainen perusmaksu ja siihen päälle sitten puhelut ja viestit. Koska minulla voi olla kuukausia, etten laita yhtäkään viestiä tai soita minnekään, niin en halua maksaa sitä perusmaksua, jos tulee tällainen kuukausi, koska en halua maksaa tyhjästä.

Ap

Vierailija
10/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepaidnuneroa ei saa siirrettyä. Mutta muuten vastaus voisi olla saunalahden latausliittymä.

Vierailija
11/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitäkin, jos vaihtaisin ensin samalle operaattorille tämän oikeaksi liittymäksi ja säilyttäisin numeroni ja sitten vaihtaisin operaattoria, silloin käsittääkseni voi myös säilyttää numeron, mutta menee aika säätämiseksi ja tuosta varmaankin aiheutuu kuluja. 

Puhelut pätkivät, viestit lähtevät ja tulevat minulle jopa tuntien viiveellä, minuun ei saa yhteyttä vaikka on täydet tolpat, en välillä pysty soittamaan kellekään jne. Miehelläni ei ole mitään ongelmaa, hänellä on toinen operaattori.

Olen miettinyt, jos vika onkin puhelimessani ja testasin tätä vaihtamalla oman SIM-korttini tilalle mieheni SIM-kortin ja ongelmat hävisivät, joten ongelma lienee operaattorissa. Miehelläni oli aiemmin samoja ongelmia, kun hänellä oli tämä sama operaattori.

Ap

Vierailija
12/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina eri prepaidin kioskilta ja ilmoitan tärkeille ihmisille numeron. Ja en ole rikollinen. Pidän puhelinta vain siksi jos tulee hätätilanne, tarvitsee apua. Inhoan syvästi puhelimessa oloa.

Vierailija
13/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitäkin, jos vaihtaisin ensin samalle operaattorille tämän oikeaksi liittymäksi ja säilyttäisin numeroni ja sitten vaihtaisin operaattoria, silloin käsittääkseni voi myös säilyttää numeron, mutta menee aika säätämiseksi ja tuosta varmaankin aiheutuu kuluja. 

Puhelut pätkivät, viestit lähtevät ja tulevat minulle jopa tuntien viiveellä, minuun ei saa yhteyttä vaikka on täydet tolpat, en välillä pysty soittamaan kellekään jne. Miehelläni ei ole mitään ongelmaa, hänellä on toinen operaattori.

Olen miettinyt, jos vika onkin puhelimessani ja testasin tätä vaihtamalla oman SIM-korttini tilalle mieheni SIM-kortin ja ongelmat hävisivät, joten ongelma lienee operaattorissa. Miehelläni oli aiemmin samoja ongelmia, kun hänellä oli tämä sama operaattori.

Ap

Osta kioskilta prepaid. Heitä sim - kortti roskiin ja osta uusi prepaid kun tarvitset. Jos haluat muistaa puhelinnumerosi, voit ladata lisää puheaikaa kun sitä tarvitset. Itse en edes tiedä omaa puhelinnumeroani.

Vierailija
14/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monta kertaa ilmoittanut operaattorille ongelmista, mutta heidän mielestään ongelmia ei ole, kun "täällä ei kyllä näy, että siellä päin olisi mitään ongelmaa". 

Voisin ottaa oikean liittymän, jos siinä ei olisi perusmaksua, monissa liittymissä kun on jokin kuukausittainen perusmaksu ja siihen päälle sitten puhelut ja viestit. Koska minulla voi olla kuukausia, etten laita yhtäkään viestiä tai soita minnekään, niin en halua maksaa sitä perusmaksua, jos tulee tällainen kuukausi, koska en halua maksaa tyhjästä.

Ap

Niin ilmaiseksi ajattelit liittymän saada? Tottakai perusmaksu pitää maksaa, ei ne verkot kuitenkaan ilmaiseksi toimi.

Vierailija
15/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaan maksaisit sen vitosen kuussa jostain perusliittymästä. Noilla spekseillä kuukausiveloitukset alle kympin/kk.

Vierailija
16/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minulla on ollut prepaid, koska siinä maksan vain siitä, mitä käytän. En todellakaan halua maksaa ilmasta, jos en ollenkaan soita tai laita viestejä. 

Ap

Vierailija
17/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin ilmaiseksi ajattelit liittymän saada? Tottakai perusmaksu pitää maksaa, ei ne verkot kuitenkaan ilmaiseksi toimi.

Ei prepaidissakaan mitään perusmaksua ole. Lataat kympin, ja voit käyttää sen kympin ihan vapaasti vuoden aikana ilman mitään perusmaksuja tai latausmaksuja.

Vierailija
18/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat vain uuden prepaid-liittymän. Mitä väliä sillä on, että numero vaihtuu? Ilmoita uusi numero kaikille niille, jotka sitä tarvitsevat.

Vierailija
19/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat vain uuden prepaid-liittymän. Mitä väliä sillä on, että numero vaihtuu? Ilmoita uusi numero kaikille niille, jotka sitä tarvitsevat.

Näin tekisin, mutta pelkään että unohdan ilmoittaa sen johonkin tärkeään paikkaan, kun numeroni on tosiaan monessa paikassa. 

Ap

Vierailija
20/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla että se sim-kortti on rikki.

Juuri siitä ilosta se muutama euro/kk kannattaa perusmaksua maksaa, että saman numeron saa tarvittaessa uudelle kortille.

Nyt jos tarvitset uuden kortin, pitää ostaa kokonaaan uusi prepaid-numero, ja et saa ladattua saldoakaan siirrettyä uudelle numerolle.

Muutenkin prepaid-numerot on yleensä käytössä luottotiedottomilla/rikollisilla (/ehkä joskus lapsilla) mikä vaikeuttaa elämää jos hakee esimerkiksi töitä/asuntoa, laitetaan heti hylätään-pinoon.