Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prepaid-numeroa ei varmaan voi säilyttää?

Vierailija
23.02.2020 |

Minulla on prepaid-liittymä ja haluaisin vaihtaa operaattoria, koska nykyisen kanssa on koko ajan jotain ongelmia.

Minulla on tämä numero todella monessa paikassa, kymmenissä eri paikoissa ja se on helppo muistaa ja ollut minulla pitkään, joten haluaisin säilyttää sen.

Ongelmaksi muodostuu se, etten halua "kunnon" liittymää, vaan prepaidin. Minun olisi todella tyhmää ottaa "oikea" liittymä, koska en tarvitse puhelimeeni nettiä ja muutenkin käytän puhelinta todella vähän. Kuukauden aikana soitan reippaasti alle 20min ja viestejä laitan varmaan hiukan reilu 20kpl. Olisi siis sulaa hulluutta maksaa joka kuukausi liittymästä, jota en oikeastaan käytä, eli maksaa tyhjästä.

Prepaidit ostetaan kioskilta (ainakin olen omani ostanut, en tiedä onko käytäntö muuttunut), joten ainakin oman ajatukseni mukaan silloin vanhan numeron säästäminen on mahdotonta.

Jos kuitenkin pystyy säilyttämään tämän numeron ja hankkimaan uuden prepaid-liittymän toiselta operaattorilta, ehkä jotenkin siirtämään numeron heille, otan vinkit vastaan.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla että se sim-kortti on rikki.

Juuri siitä ilosta se muutama euro/kk kannattaa perusmaksua maksaa, että saman numeron saa tarvittaessa uudelle kortille.

Nyt jos tarvitset uuden kortin, pitää ostaa kokonaaan uusi prepaid-numero, ja et saa ladattua saldoakaan siirrettyä uudelle numerolle.

Muutenkin prepaid-numerot on yleensä käytössä luottotiedottomilla/rikollisilla (/ehkä joskus lapsilla) mikä vaikeuttaa elämää jos hakee esimerkiksi töitä/asuntoa, laitetaan heti hylätään-pinoon.

Mulla on prepaid-liittymä ja en todellakaan ole luottotiedoton. Näkyykö se muka numerossa, mikä puh.nro on prepaid-numero?? Itse en vaan käytä puhelinta paljon, joten prepaid-liittymä on huoleton.

Vierailija
22/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikean liittymän saa ilman nettiäkin.....

kyse ei ole juurikaan siitä vaan ettei hän tarvitse edes puhelintakaan niin paljoa että kannattaa ottaa liittymää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleenkään, että kortti voisi olla rikki. Ehjältä se näyttää, mutta voihan se toki olla rikki jostain sisältä.

Epäilen silti operaattoria, koska miehellä oli samoja ongelmia, kun meillä oli sama operaattori ja ongelmat loppuivat heti, kun viahtoi operaattoria.

Tiedän kyllä, että monet rikolliset ym. käyttävät prepaidia, muttei minulla ole koskaan ollut ongelmia sen takia, että minulla on ollut prepaid. Aina olen ongelmitta saanut asunnon ja työpaikan jne. Minulla ei koskaan ole ollut ongelmia vuokranantajien kanssa ja he ovatkin aina suositelleet minua uudelle vuokranantaja-ehdokkaalle.

En vain käytä paljoa puhelinta, joten haluaisin maksaa vain siitä, mitä käytän. Pakko kai se sitten on ostaa uusi ja toivoa, että muistan ilmoittaa uuden numeron kaikkialle.

Ap

Vierailija
24/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollut "oikeaa" liittymää, saako sellaisen siis ilman jotain perusmaksua ja laskutetaan vain soitetut puhelut ja lähetetyt viestit? Sitten voisin sellaisen ottaakin.

Ap

Mulla oli samantapainen "pulma" ja otin sitten "oikean" puhelinnumeron,mulla on DNA mut en muista nimeä,kympin kk,se on netistä,ja jos soitan niin ne siihen päälle. Viimeksi oli 13 euroa! lasku. Tykkäsin käyttää prepaidia,mutta haluan sen netin,se ole pääasia,mutta nostivat hinnan niin siksi vaihdoin "oikeaan" liittymään.Kokeile DNA. kysy saako pitää vanhan numeron,muistaakseni sekin käy, Kysymyspalstalla ainakin vastattiin näin kun joku sitä kysyi:

"Hei Rauno! Sinun tarvitsee ensin rekisteröidä liittymä DNA Minun palveluni -sivustolla: https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#

Rekisteröinnin jälkeen voit tilata liittymän normaalisti ja valitset haluavasi säilyttää vanhan numeron

DNA Iiro palveluneuvoja" Jos ei sulla oo nettiä,mene kirjastoon,siellä neuvotaan tai sitte DNA liikkeesee.

26 Mar 2018 Ilmoita asiaton sisältö

Vierailija
25/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat vain uuden prepaid-liittymän. Mitä väliä sillä on, että numero vaihtuu? Ilmoita uusi numero kaikille niille, jotka sitä tarvitsevat.

Näin tekisin, mutta pelkään että unohdan ilmoittaa sen johonkin tärkeään paikkaan, kun numeroni on tosiaan monessa paikassa. 

Ap

Kuten mikä tärkeä paikka? Soita ja ilmoita kyseisiin paikkoihin.

Vierailija
26/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin nyt toiselle operaattorille viestiä vielä, että onko mahdollista. Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista!

Ap

Vierailija
27/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat vain uuden prepaid-liittymän. Mitä väliä sillä on, että numero vaihtuu? Ilmoita uusi numero kaikille niille, jotka sitä tarvitsevat.

Näin tekisin, mutta pelkään että unohdan ilmoittaa sen johonkin tärkeään paikkaan, kun numeroni on tosiaan monessa paikassa. 

Ap

Kaikki virastot, laskuttajat jne. Pelkään, että unohdan ilmoittaa sen jonnekin.

Ap

Vierailija
28/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina eri prepaidin kioskilta ja ilmoitan tärkeille ihmisille numeron. Ja en ole rikollinen. Pidän puhelinta vain siksi jos tulee hätätilanne, tarvitsee apua. Inhoan syvästi puhelimessa oloa.

Tuohan on ihan tyhmää! Sä voit ladata operaattorilta siihen numeroon vaikka vaan vitosen jos et soittel,sitten kun se loppuu niin uus vitonen. Niin mä oon tehny,en juuri soittele. oisko vuodessa 25euroa puhelut maksimissaan. Käytän siinä whatsappia joka ei maksa mitään,en lähettele viestejäkään joten se vitonen riittää kauan.

Vierailija
29/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, ei kai niitä kovin paljon ole sellaisia numeroita, joita sinulla ei ole talletettuna puhelimeesi. Jos nyt ajatellaan, niin ehkä esim.:

verotoimisto?

kirjasto?: ainakin pk-seudun kirjaston nettisivulla numeron voi itse vaihtaa

asunnon vuokranantaja?

En usko, että lista on kovin pitkä. Ja suurin osa numeroista sinulla on varmaan puhelimessa talletettuna. Jos ostat uuden prepaid-liittymän, voit laittaa vanhasta puhelimestasi tiedon monelle tekstiviestillä, mikä sinun uusi nro on. Ja vasta sen jälkeen vaihdat puhelimeesi uuden sim-kortin.

Vierailija
30/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku laskuttaja soittaisi sinulle? Jos tilaat jotain niin laskuhan sieltä tulee jossakin muodossa, mutta ei soittamalla.

Vierailija
31/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

murffiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina eri prepaidin kioskilta ja ilmoitan tärkeille ihmisille numeron. Ja en ole rikollinen. Pidän puhelinta vain siksi jos tulee hätätilanne, tarvitsee apua. Inhoan syvästi puhelimessa oloa.

Tuohan on ihan tyhmää! Sä voit ladata operaattorilta siihen numeroon vaikka vaan vitosen jos et soittel,sitten kun se loppuu niin uus vitonen. Niin mä oon tehny,en juuri soittele. oisko vuodessa 25euroa puhelut maksimissaan. Käytän siinä whatsappia joka ei maksa mitään,en lähettele viestejäkään joten se vitonen riittää kauan.

Pieni tarkentava kysymys: tarkoittaako tämä, että asunnossasi on langaton netti? Silloin voit helposti käyttää WhatsAppia. Mutta jos ei ole, kyllähän netin käyttö maksaa jotakin?

Vierailija
32/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

murffiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puh. lasku on periaatteessa voinut olla n. 10 euroa tänä vuonna, on voinut olla enemmän tai vähemmän. Ystävät soittaa mulle. En käytä whatsappia, mulla ei ole älypuhelinta enkä aio ikinä hankkia sellaista. Ostan kortin jos satun tarvitsemaan, heitän entisen roskiin. En periaatteessakaan omista nettipankkia ym. jne.

Mikä teitä riivaa? Mikä ongelma tässä nyt on kun en tajua?

Vierailija
33/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, ei kai niitä kovin paljon ole sellaisia numeroita, joita sinulla ei ole talletettuna puhelimeesi. Jos nyt ajatellaan, niin ehkä esim.:

verotoimisto?

asunnon vuokranantaja?

En usko, että lista on kovin pitkä. Ja suurin osa numeroista sinulla on varmaan puhelimessa talletettuna. Jos ostat uuden prepaid-liittymän, voit laittaa vanhasta puhelimestasi tiedon monelle tekstiviestillä, mikä sinun uusi nro on. Ja vasta sen jälkeen vaihdat puhelimeesi uuden sim-kortin.

En tosiaankaan säilyttele ihmisten numeroita sen kummemmin, heitän kortin roskiin ja sillä siisti. Riittää että muutamat ystävät tietävät numeroni. Kuka on niin vanhanaikainen että puhuu enää puhelimessa?

Vierailija
34/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki virastot, laskuttajat jne. Pelkään, että unohdan ilmoittaa sen jonnekin.

Ap

Laskut tulevat varmasti postissa. Jos kukaan muu ei sua muista, niin yksi muistaa: laskuttaja.

Mitkä ihmeen virastot haluavat pitää suhun yhteyttä, onpa erikoista.

Vierailija
35/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo prepaid on kätevä toisena puhelimena. Harvoin tarvitsen nettiä puhelimeen, niin ostan silloin sen kuukauden paketin suoraan netistä, jos lähden matkalle tai kesällä mökillä ei ole muuta nettiä. Siis puhelinkäytössä on peruspuhelin, mikä on muutenkin kätevä pitää mukana.

Vierailija
36/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla että se sim-kortti on rikki.

Juuri siitä ilosta se muutama euro/kk kannattaa perusmaksua maksaa, että saman numeron saa tarvittaessa uudelle kortille.

Nyt jos tarvitset uuden kortin, pitää ostaa kokonaaan uusi prepaid-numero, ja et saa ladattua saldoakaan siirrettyä uudelle numerolle.

Muutenkin prepaid-numerot on yleensä käytössä luottotiedottomilla/rikollisilla (/ehkä joskus lapsilla) mikä vaikeuttaa elämää jos hakee esimerkiksi töitä/asuntoa, laitetaan heti hylätään-pinoon.

Mulla on prepaid-liittymä ja en todellakaan ole luottotiedoton. Näkyykö se muka numerossa, mikä puh.nro on prepaid-numero?? Itse en vaan käytä puhelinta paljon, joten prepaid-liittymä on huoleton.

Kyllä, se näkyy numerosta onko se prepaid vai ei.

Ja ei tietenkään _kaikki_ ole luottotiedottomia, mutta prosentuaalisesti iso osa on. Rikollisilla on omat syynsä käyttää prepaideja, ja luottotiedoton ei yleensä muuta liittymää saa, ainakaan jos on velkaa operaattoreille, kuten esim. moni huumeidenkäyttäjä ym. on.

Vierailija
37/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

verotoimisto?

asunnon vuokranantaja?

En tosiaankaan säilyttele ihmisten numeroita sen kummemmin, heitän kortin roskiin ja sillä siisti. Riittää että muutamat ystävät tietävät numeroni. Kuka on niin vanhanaikainen että puhuu enää puhelimessa?

No, kylläpäs sinä olet moderni! Miksi muuten haluat, että muutamat ystävät tietävät numerosi?

Vierailija
38/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, miten numerosta näkyy, että se on prepaid-liittymä? "Alkunumerosta" (esim. 041) se ei voi näkyä, mutta miten se näkyy siis siitä varsinaisesta numerosta???

Vierailija
39/47 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa, miten numerosta näkyy, että se on prepaid-liittymä? "Alkunumerosta" (esim. 041) se ei voi näkyä, mutta miten se näkyy siis siitä varsinaisesta numerosta???

Ei se mitenkään näy, joku vaan trollailee tai höpisee omiaan. Itselläni myös ollut prepaid-liittymä jo pitkään, hyvin on toiminut eikä kellään todellakaan ole mitään hajua, että se on prepaid. Käytän kodin wifin kautta WhatsAppia ja selaan nettiä, soittelen tai lähetän tekstareita tuskin koskaan. Parikymppiä saldoa riittää suunnilleen vuodeksi soittoihin ja kodin ulkopuoliseen netin käyttöön. Mieheni liittymä taas vertailun vuoksi maksaa parikymppiä kuussa. Todellakin säästän rahaa prepaid-liittymää käyttämällä. Ainoa harmi on se, että liittymä menee umpeen ja uusi täytyy ostaa joten menee juurikin puhelinnumero vaihtoon. Mutta kokemukseni mukaan monilla tutuilla vaihtuu siltikin useammin numero kun vaihtavat liittymää eivätkä jostain syystä halua vanhaa numeroa pitää, joten eipä se suuri ongelma ole.

Vierailija
40/47 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain todella harvinaisia poikkeuksia on (hyvin vanha liittymä) mutta pääsääntöisesti 041-, 044- ja 046-alkuiset ovat prepaideja, ja todella monella vuokranantajalla on periaate, ettei edes vastaa hakemukseen, jos hakijalla on näin alkava numero, ellei hakija esitä jo alkuun luottotietotodistustaan.