Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä minun pitäisi aina pyytää häntä jos haluan että hän tekee jotain.

Vierailija
23.02.2020 |

Esim jos haluan että hän imuroi, lähtee lasten kanssa jonnekin, herää aamulla pienimmän kanssa jne. Ja minua siis ärsyttää tosi paljon se, että pitää aina pyytää. Miehen mielestä minulla on ongelma, kun voisin yksinkertaisesti vaan pyytää häneltä asioita (mitä siis toki teenkin jatkuvasti, mutta en jaksaisi enää). Mielipiteitä tai ajatuksia? Miten teillä nämä tällaiset jutut toimii? Yksinkertaisia juttuja, mutta silti niistä tulee riitaa, koska minua ärsyttää se että joudun jatkuvasti jotain pyytämään.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
102/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa lukea koko ketjua, mutta mitä jos ap lopetat vaan sen miehen puolesta tekemisen, mutta et myöskään pyydä häntä osallistumaan. Käyt kaupassa ja ostat vaan itsellesi (ja lapsille jos sellaisia on) ruokaa, ja kokkaatkin vain sen verran kerralla, että yli ei jää yhtään miehelle. Et pese miehen pyykkejä. Tiskaat vain omat astiat heti käytän jälkeen, jne. Siinä voi mies sitten ihmetellä, että miten asiat ei tapahdukaan itsestään entiseen malliin, ja saattaisi tästä oppineena jopa alkaa itse tekemään asialle jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse diagnosoimaton ADD (tai sitä läheltä liippaava). Välttelen kaikkea epäkiinnostavaa parhaani mukaan ja kotityöt jos jotkin ovat epäkiinnostavia. Siirrän epäkiinnostavien tehtävien tekoa niin kauan kuin on mahdollista, mutta asioiden siirtely aiheuttaa myös mielenterveysongelmia, sillä tekemättömät tehtävät vaivaavat niin pitkään kunnes ne on tehty.

Tekemättömien tehtävien siirtämisestä tulleet mielenterveysoireet taas saattavat lähes jopa lamauttaa minut, sillä en pysty "laiskottelemaan rennosti", vaikka sohvalla makaamiseni saattaa joidenkin mielestä siltä vaikuttaakin.

Meillä on aika sama juttu, että parempi puoliskoni tekee valtaosan kotitöistä ja minä välttelen niitä parhaani mukaan. Hän joutuu usein pyytämään, jos haluaa minun osallistuvan mihinkään epäkiinnostavaan, mutta pyytäminenkään ei läheskään aina takaa sitä, että siltikään tekisin pyydettyä epäkiinnostavaa tehtävää. Hän hoitaa käytännössä koko talouden pyörittämisen ja tekee vielä ruoatkin minulle saamattomalle ADDille ja on tehnyt jo yli 15 vuoden ajan.

Varmaan yli 95% kohtaamistani asioista on epäkiinnostavia ja kärsinkin usein masennus- ja ahdistusoireista, vaikka ymmärränkin jo tänä päivänä mistä on kyse. Olen niin pitkään ehdollistunut oireille, ettei minusta taida enää kunnon kalua tulla, ainakaan ilman lääkitystä. Olen toki kiitollinen, että minulla on "äiti" puolisonani, sillä yksin en ehkä enää pärjäisi kovinkaan hyvin.

Haluaisin toki olla normaalimpi.

ADD35

Vierailija
104/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi myös sekä työpaikoilla että kimppakämpissä esiintyy säännöllisesti niitä, jotka eivät syystä tai toisesta pysty hoitamaan sovittuja vastuitaan ja joiden kanssa ollaan sitten samaan tapaan neuvottomia kuin ap.

Paitsi että ei esiinny, koska uhkana on häätö tai työpaikan menetys. Yhteisesti sovitut ja kaikille esillä olevat säännöt toimivat perheessäkin samaan tapaan. Ryhmäpaine on tehokas keino luomaan kurinalaisuutta ihan missä ympäristössä vain.

Sinun viestisi ja alapeukuttajien määrä täällä vain selvästi näyttää kuinka moni kotiäideistä ovat jo joko luovuttaneet asian suhteen, haluavat jatkaa nalkutusta jatkossakin tai jääräpäisesti inttävät että oma tapa on se paras tapa vaikka selvästi tulee sitten ongelmia muiden perheenjäseneiden kanssa.

Meidän perheessä ei noita ongelmia ole eikä tule, eli toisin sanoen meidän perheen järjestelyt ovat paremmin hanskassa kuin sinun tai muiden alapeukuttajien. Se tekee minusta automaattisesti paremman vanhemman ja teistä huonomman.

Vierailija
105/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi myös sekä työpaikoilla että kimppakämpissä esiintyy säännöllisesti niitä, jotka eivät syystä tai toisesta pysty hoitamaan sovittuja vastuitaan ja joiden kanssa ollaan sitten samaan tapaan neuvottomia kuin ap.

Paitsi että ei esiinny, koska uhkana on häätö tai työpaikan menetys. Yhteisesti sovitut ja kaikille esillä olevat säännöt toimivat perheessäkin samaan tapaan. Ryhmäpaine on tehokas keino luomaan kurinalaisuutta ihan missä ympäristössä vain.

Sinun viestisi ja alapeukuttajien määrä täällä vain selvästi näyttää kuinka moni kotiäideistä ovat jo joko luovuttaneet asian suhteen, haluavat jatkaa nalkutusta jatkossakin tai jääräpäisesti inttävät että oma tapa on se paras tapa vaikka selvästi tulee sitten ongelmia muiden perheenjäseneiden kanssa.

Meidän perheessä ei noita ongelmia ole eikä tule, eli toisin sanoen meidän perheen järjestelyt ovat paremmin hanskassa kuin sinun tai muiden alapeukuttajien. Se tekee minusta automaattisesti paremman vanhemman ja teistä huonomman.

Höpsistä! Joka työpaikalla jossa olen ollut on ollut sellaisia jotka teettävät jatkuvasti työtänsä muilla (hoitoala). Mutta jos ei aivan vakavia laiminlyöntejä tapahdu, niin ei takuulla irtisanota kun on muutenkin pulaa työntekijöistä.

Miehet muuten suhteessa tosi suurella prosentilla edustettuina näissä laiskottelijoissa, ottaen huomioon että ovat vähemmistöswä muuten. Mutta todella ahkeriakin miehiä olen tavannut tällä alalla, enkä halua missään nimessä mollata kaikkia miehiä tällä kommentilla.

Mutta ei tosiaan siitä että aina yrittää oikoa ja teettää töitään muilla saa kyllä mitään potkuja. Suomessahan on muutenkin todella vaikea irtisanoa ketään. Joka tapauksessa ei nyt ihan mene läpi tämä väittämäsi.

Vierailija
106/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse diagnosoimaton ADD (tai sitä läheltä liippaava). Välttelen kaikkea epäkiinnostavaa parhaani mukaan ja kotityöt jos jotkin ovat epäkiinnostavia. Siirrän epäkiinnostavien tehtävien tekoa niin kauan kuin on mahdollista, mutta asioiden siirtely aiheuttaa myös mielenterveysongelmia, sillä tekemättömät tehtävät vaivaavat niin pitkään kunnes ne on tehty.

Tekemättömien tehtävien siirtämisestä tulleet mielenterveysoireet taas saattavat lähes jopa lamauttaa minut, sillä en pysty "laiskottelemaan rennosti", vaikka sohvalla makaamiseni saattaa joidenkin mielestä siltä vaikuttaakin.

Meillä on aika sama juttu, että parempi puoliskoni tekee valtaosan kotitöistä ja minä välttelen niitä parhaani mukaan. Hän joutuu usein pyytämään, jos haluaa minun osallistuvan mihinkään epäkiinnostavaan, mutta pyytäminenkään ei läheskään aina takaa sitä, että siltikään tekisin pyydettyä epäkiinnostavaa tehtävää. Hän hoitaa käytännössä koko talouden pyörittämisen ja tekee vielä ruoatkin minulle saamattomalle ADDille ja on tehnyt jo yli 15 vuoden ajan.

Varmaan yli 95% kohtaamistani asioista on epäkiinnostavia ja kärsinkin usein masennus- ja ahdistusoireista, vaikka ymmärränkin jo tänä päivänä mistä on kyse. Olen niin pitkään ehdollistunut oireille, ettei minusta taida enää kunnon kalua tulla, ainakaan ilman lääkitystä. Olen toki kiitollinen, että minulla on "äiti" puolisonani, sillä yksin en ehkä enää pärjäisi kovinkaan hyvin.

ADD35

Ja mitä hyvää ”äitisi” saa sinulta?

Vierailija
107/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADD35

Minäkin olen ADD, vieläpä erityisen voimakas on tämä piirre minulla.

Älä pliis pilaa kaikkien meidän mainetta lykkäämällä ADD:n vaikutuksen muiden niskoille. Ihan samalla tavalla mekin ollaan vastuussa aikuisten asioista, vaikka olisikin meille paljon vaikeampaa.

ADD:ta on mahdollista hoitaa ja sinun on mahdollista nähdä enemmän vaivaa itsesi kuntouttamiseksi. Helppoa ja nopeaa se ei ole. Toivon, että olet jo tällä tiellä, mutta viestistäsi ei tälläistä kuvaa saanut.

Laita nyt alkuun vaikka puhelimeen muistutuksia erilaista kotitöistä, joita voisit hoitaa. Voi vaikka suunnitella muistutukset yhdessä "äitisi" kanssa ja lähteä helposta tasosta.

Se ei haittaa, jos ei aina kaikki onnistu ADD:n takia, mutta yrittää pitää koko ajan ja ihan helvetin paljon!

Vierailija
108/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin niin absurdia. Ex-vaimo valitti ihan samoista asioista mulle koko ajan. Erottiin joku 10 vuotta sitten ja lapset on nyt teini-ikäisiä. Vuoroviikoin äidillään ja mulla. Kuulemma äidillään on kaikkia älyttömiä vuorolistoja ja ihmeellisyyksiä, kun taas meillä ei ole mitään. Valittaa ja nalkuttaa kuulemma siellä koko ajan. Vieläkin vissiin pakkaa koulureppuja ja soittelee perään. Jotain mitä en ole ikinä tehnyt. Ja ei ole lapset myöhästynyt tai jättänyt tekemättä mitään.

Meillä ei mitään vuoroja eikä mitään järjestelmällistä tarkkoja aikatauluja ja muuta. Silti kaikki hoituu enkä näe että tässä pitäisi painostaa ketään tekemään mitään. Jos häiritsee, niin teen sitten itse. Jos lapsia häiritsee joku niin saa tehdä. En muista milloin viimeksi olisin suuttunut lapsille mistään. Täytyy olla monta monta vuotta aikaa. Kun taas äidillään se on viikottaista huutamista. En voi tajuta.

Voihan sen elämän tehdä itselleen ja muille vaikeaksi jos haluaa.

Vierailija
109/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet valmiiksi jääkaapin oveen viikko aikataulun, milloin on mitäkin ja tähtitarralla merkkaat, kun velvollisuus on tehty.

Miksi apn eli naisen pitää sekin tehdä?

Miehet on aivan käsittåmättömän avuttomia.

Vierailija
110/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
111/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras iskä kirjoitti:

Tää on jotenkin niin absurdia. Ex-vaimo valitti ihan samoista asioista mulle koko ajan. Erottiin joku 10 vuotta sitten ja lapset on nyt teini-ikäisiä. Vuoroviikoin äidillään ja mulla. Kuulemma äidillään on kaikkia älyttömiä vuorolistoja ja ihmeellisyyksiä, kun taas meillä ei ole mitään. Valittaa ja nalkuttaa kuulemma siellä koko ajan. Vieläkin vissiin pakkaa koulureppuja ja soittelee perään. Jotain mitä en ole ikinä tehnyt. Ja ei ole lapset myöhästynyt tai jättänyt tekemättä mitään.

Meillä ei mitään vuoroja eikä mitään järjestelmällistä tarkkoja aikatauluja ja muuta. Silti kaikki hoituu enkä näe että tässä pitäisi painostaa ketään tekemään mitään. Jos häiritsee, niin teen sitten itse. Jos lapsia häiritsee joku niin saa tehdä. En muista milloin viimeksi olisin suuttunut lapsille mistään. Täytyy olla monta monta vuotta aikaa. Kun taas äidillään se on viikottaista huutamista. En voi tajuta.

Eli vaimo kasvattaa ja sinä pullistelet tuloksilla?

Vierailija
112/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paras iskä kirjoitti:

Eli vaimo kasvattaa ja sinä pullistelet tuloksilla?

Huudatko ja raivoatko sinäkin lapsillesi?

Mitenkäs palstamammat taas määrittelikään sen henkisen väkivallan? 

-eri 

Vierailija
113/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töissä henkilökunnan taukohuoneen tiskit ja yleinen siisteys kuuluu työntekijöiden vastuulle, niin jokaisessa työpaikassa käy niin, että osa ei saa omia astioitaan koneeseen tai vanhoja eväitään pois jääkaapista. Osa tekee nuo, mutta ei ikinä täytä tai tyhjennä konetta. Osa joutuu sitten pyyhkimään tasot ja siivoamaan jääkaapinkin. Lopulta on listat, joissa hommat on jaettu, mutta silti osa luistelee vieläkin sovituista hommista. Tuskin he parisuhteessakaan tekevät kotona mitään.

Vierailija
114/130 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosissaan alkanut miettimään, hakeudutteko aina näihin typeriin suhteisiin sen takia, että saisitte valittaa jostain?

Vierailija
115/130 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tähän yksinkertainen ratkaisu: Rupesin kysymään mieheltä, että pitäisikö meidän mennä tänään kaupaan, pitäisikö vessa pestä jne...Sitten yhdessä pohditiin ja tultiin johonkin johtopäätökseen ja toimittiin yhdessä.

Toimii, enkä enää ole se käskyttäjä tai pyytäjä.

Vierailija
116/130 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet valmiiksi jääkaapin oveen viikko aikataulun, milloin on mitäkin ja tähtitarralla merkkaat, kun velvollisuus on tehty.

Miksi apn eli naisen pitää sekin tehdä?

Miehet on aivan käsittåmättömän avuttomia.

Ei kun se johtuu pirttihirmun vallanhimosta. Kaikki pitää päsmäröidä. Miehen ehdotukset ja ratkaisut hylätään periaatteen vuoksi. Hän ei tiedä oikeaa tapaa ja aikaa. Juuri siksi näihin tilanteisiin aina ja uudestaan päädytään.

Vierailija
117/130 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin, ja jos pyytää, niin mitään ei tapahdu.

Vastaus: olisiko se nyt pitänyt tehdä:O

Vierailija
118/130 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vuosi 2020 ja meillä on tasa-arvoinen yhteiskunta. Miten tämä voi tulla yllätyksenä kenellekään? Saitte mitä tilasitte. Nauttikaa.

Vierailija
119/130 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tähän yksinkertainen ratkaisu: Rupesin kysymään mieheltä, että pitäisikö meidän mennä tänään kaupaan, pitäisikö vessa pestä jne...Sitten yhdessä pohditiin ja tultiin johonkin johtopäätökseen ja toimittiin yhdessä.

Toimii, enkä enää ole se käskyttäjä tai pyytäjä.

Minä taas ilmoitan ”minä haluan, että tänään siivotaan”. Mies kun on itse sanonut, että hänelle pitää selkeästi kertoa toiveensa, ettei hänen tarvitse arvailla.

En pyydä mitään, enkä käskytä. Sitten vain odotan, miten mies ehdottaa siivottavan.

(Tällaisia ei kannata haluta työpäivän jälkeen).

N51

Vierailija
120/130 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhteessa ei jokin asia miellytä, niin kannattaisi keskustella parisuhteen toisen osapuolen kanssa. Ellei asia muuta mielestäsi paremmaksi, joko sopeudut tai lopetat parisuhteen. Valittamalla asiat harvoin paranevat ja itseä vain ketuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme