Miksi ikisinkkunaisia aina haukutaan nirsoiksi?
Olen yli 30v nainen. Hoikka, urheilullinen, ahkera. Ehkä naama ei ole kaunein mahdollinen mutta minkäs teet.
Olen elämäni aikana antanut pakit yhdelle miehelle joka painoi lähemmäs 200kg ja käyttäytyi ahdistavasti.
Tässä 10v sisään olen luopunut monista kriteereistäni ja pari vuotta sitten olin valmis asettumaan aloilleni miehen kanssa joka ei halunnut lapsia (itse haluaisin), ei harrastanut liikuntaa eikä halua tehdä töitä (oli siis rehdisti elämäntapatyötön). No minut dumpattiin tästäkin suhteesta.
En enää tiedä mitä tehdä ja mistä joustaa. Pakko on vaan hyväksyä ikisinkkuus ja se että ikinä en saanut edes mahdollisuutta omaan perheeseen, tai puolisoon. En vaan jaksaisi lukea nettipalstoilta miten ikisinkkunaiset ovat prinsessaharhaisia ja nirsoja.
Kommentit (79)
Itse olen saanut kuulla olevani ”ärsyttävä miesten kiusaaja”, koska en halua heistä viikonloppukivaa saati sitten parisuhdetta:D
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut kuulla olevani ”ärsyttävä miesten kiusaaja”, koska en halua heistä viikonloppukivaa saati sitten parisuhdetta:D
No olet kyllä törkimys.
Minäkään en saa miestä suhteeseen. Minusta kyllä kiinnostutaan mutta asiat eivät vain etene suhteeksi. Olen kyllä ilmaissut kiinnostukseni mutta miehet vaan perääntyvät. En ole saanut edes mitään selvää syytä heiltä. Tilanne jatkuu aina vaan kummallisena kissahiirileikkinä. Eli mies ensin torjuu ja sitten parin kuukauden päästä haluaakin minut ja jos minä haluan vielä miehen niin se loppuu taas siihen. Jos en halua niin mies jatkaa valloittamistaan ja jättää kun alan taas lämmetä. Näin käynyt muutaman kanssa!
En myöskään ole flirttaileva. Olen melko ujo ja pärjään erittäin hyvin yksin. En ole mustasukkainen. Haluaisin kyllä suhteen ja hemmotella omaa kultaa. Minulta mies saisi kuninkaan kohtelua, luotettavan kumppanin ja himokkaan rakastajan mutta kun ei vaan kukaan halua minua.
Miksi ap ei mene Tinderiin ja valitse sieltä? Kukaan mies ei voi sinua siellä ahdistella tai lähetellä ihme viestsejä sillä vain niiden kanssa keskustellaan joista molemmat tykkäävät.
Ihan varmasti noilla sun spekseillä löytyy seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap ei meine Tinderiin ja valitse sieltä? Kukaan mies ei voi sinua siellä ahdistella tai lähetellä ihme viestsejä sillä vain niiden kanssa keskustellaan joista molemmat tykkäävät.
Ennemmin nettideitteihin. Ainakin itse tuntemistani miehistä ainoastaan seksiseuran etsijät käyttävät Tinderiä, tai no saattavat toki olla avoimia ajatukselle parisuhteestakin, mutta seksiä etsivät ensisijaisesti ja parisuhdetta vasta sen jälkeen. Se koko sovellus on rakennettu tätä varten.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään "hsuluta" nirdoikei. Älä siis taas kerran yritä uhriutua. Ikisinkkunaisia kutsutaan nirsoiksi, koska he ovat sitä. Yleensä toki ovat luonteeltaan muita syyllistäviä, omahyväisiä ja muutenkin luotaantyöntäviä, joten ei se sinkkuus pelkästään nirsoudesta johdu.
Minä olin nirso kumppanin suhteen. Ja sitten kun viimein tapasin ihmisen, joka minulle kelpasi, ja jolle minä kelpasin, olemme kumpikin olleet erittäin hyvillämme siitä, että olimme nirsoja. Se nimittäin kannatti.
Suosittelen kaikkia olemaan nirsoja kumppania valitessaan, niin ei tule niin herkästi tehneeksi huonoa valintaa.
Joo-oh, en tiedä miksei löydy....
Eikä haukuta vaan yleensä he itse toitottavat olevansa nirsoja/vaativia/kukaan ei kelpaa hihihi, vaikka oikeasti ovat vaan itse vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap ei mene Tinderiin ja valitse sieltä? Kukaan mies ei voi sinua siellä ahdistella tai lähetellä ihme viestsejä sillä vain niiden kanssa keskustellaan joista molemmat tykkäävät.
Eikös tinderistä kuulu lähteä ulos ja treffeille? Tuskin se suhde siellä apissa rakennetaan. Eli miten aloittajan ongelma ratkeaa?
Ootko niitä joiden elämän tarkoitus on saada mätsejä?
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en saa miestä suhteeseen. Minusta kyllä kiinnostutaan mutta asiat eivät vain etene suhteeksi. Olen kyllä ilmaissut kiinnostukseni mutta miehet vaan perääntyvät. En ole saanut edes mitään selvää syytä heiltä. Tilanne jatkuu aina vaan kummallisena kissahiirileikkinä. Eli mies ensin torjuu ja sitten parin kuukauden päästä haluaakin minut ja jos minä haluan vielä miehen niin se loppuu taas siihen. Jos en halua niin mies jatkaa valloittamistaan ja jättää kun alan taas lämmetä. Näin käynyt muutaman kanssa!
En myöskään ole flirttaileva. Olen melko ujo ja pärjään erittäin hyvin yksin. En ole mustasukkainen. Haluaisin kyllä suhteen ja hemmotella omaa kultaa. Minulta mies saisi kuninkaan kohtelua, luotettavan kumppanin ja himokkaan rakastajan mutta kun ei vaan kukaan halua minua.
Mä en kans tajua tota kylmä-kuumailua. Itsellä aina ihan sama tilanne eli kun kiinnostun takas niin miehen fiilis lopahtaa. Ja sitä tilannetta voidaan veivata edestakaisin vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kyllä hemmetin hyvältä, vaikken minä tarvitse kyllä kuninkaan kohtelua.
Ap kuulostaa myös kiinnostavalta.
Vierailija kirjoitti:
Eikä haukuta vaan yleensä he itse toitottavat olevansa nirsoja/vaativia/kukaan ei kelpaa hihihi, vaikka oikeasti ovat vaan itse vaikeita.
Tiedostan olevani ihan hitsin vaikea tapaus. Eikös tällöin olekin vaan hyvä, että nirsoilee ja antaa pakit automaattisesti. Säästää miestä koettelemukselta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään "hsuluta" nirdoikei. Älä siis taas kerran yritä uhriutua. Ikisinkkunaisia kutsutaan nirsoiksi, koska he ovat sitä. Yleensä toki ovat luonteeltaan muita syyllistäviä, omahyväisiä ja muutenkin luotaantyöntäviä, joten ei se sinkkuus pelkästään nirsoudesta johdu.
Oletettavasti olet siis ikisinkku.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin kuullut tämän kommentin varmaan satoja kertoja. Olen 37v. nainen enkä ole onnistunut löytämään parisuhdetta kertaakaan elämäni aikana. Toki en ihastu koko ajan, mutta aina kun olen ollut kiinnostunut, olen jonkinlaisen aloitteen tehnyt. Jutellut, pyytänyt jonnekin, ehdottanut jotain, kertonut kiinnostuksestani... Tilanteesta riippuen vähän eri tavoilla. Vastaus on aina ollut että kiva kiitos mutta ollaan kavereita. Miehet ovat olleet todella erilaisia niin ulkonäöltään, luonteiltaan kuin ammateiltaan/elämäntyyleiltäänkin.
Ulkoisesta olemuksestani en mitään niin suurta vikaa löydä että se selittäisi tämän. Olen paremminkin paremman näköinen nyt kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Käytän esim. kukkamekkoja, nilkkureita, villatakkeja. Hiukset on usein kiharrettu, pituus pitkä polkka. Kynnet aina hoidettu, minulla on kauniit kädet ja jalat. Käyn suihkussa ja pesen hiukset joka päivä, uskoisin tuoksuvani ihan hyvältä (tai en ainakaan pahalta).
Olen introvertti mutten ujo. Aika puhelias, tutustun mielelläni uusiin ihmisiin. Ehkä suurin syy sitten on että en flirttaile avoimesti/seksuaalisesti? En halua luvata miehelle liikoja, koska tarvitsisin pitkähkön tutustumisajan potentiaaliseen kumppaniin. Koen siis että en uskalla vihjailla ja keimailla, kun treffit eivät kuitenkaan pääty sänkyyn. Siksikö kukaan ei halua tavata minua uudestaan? Hetikö pitäisi kikatella käsivarressa hiussuortuvaa näpelöiden?
En tiedä. Mutten myöskään jaksa enää. Hyväksyin pari vuotta sitten sen että jään yksin. Ja kun lopetin itse seuran hakemisen, juttuseuraa on ollut tasan 0 kpl. Olen täysin näkymätön kaikille miehille.
Onneksi olkoon, olet päässyt siihen, mihin suurin osa naisista pyrkii: eli olemaan näkymätön miehille.
Tämänhän piti olla vapautunut, loistava olotila: miehet eivät katsele, eivät lähesty, eivät tule juttelemaan, eivät lähettele törkeitä viestejä, eivät ahdistele, eivät koskettele.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän minä en ikinä ole päässyt/ koittanut/ osunut tutustumaan tällaiseen naiseen?
Omat parisuhteeni on tosiaan näin jälkikäteen katsoen olleet naisten kanssa, joilla ei olisi kauheasti "varaa" olla ikäviä parisuhteessa ja joiden olisi luullut arvostavan parisuhdetta sen mukaisesti ( kuten itse olen arvostanut kun olen ymmärtänyt omat rajoitteeni näissä hommissa). Näin ei kuitenkaan ole ollut näiden naisten kohdalla, vaan suhteet on katkaistu melko kevytmielisesti. Ainoa nainenkin jonka kanssa olen asunut yhdessä, muutti suoraan meidän kämpästä toisen miehen luo.
Sitten tässä ketjussa on naisia, jotka tuntuisivat oikeasti arvostavan parisuhdetta jos sellaisen löytäisivät sopivan miehen kanssa. Kuitenkaan itse en ole tällaiseen naiseen ikinä tutustunut.
Ja miksiköhän ite en ole ikinä törmännyt kaltaiseesi mieheen :( samaistuin täysin täällä parin naisen kokemukseen. Ite olen kans 36v ja kuulen usein muilta kommentteja että miten joku sinunlainen voi olla edes sinkku. Niin.. Siihen kun tietäisin vastauksen. Olen töissä käyvä, en tupakoi (ikinä ees maistanut), juon alkoholia vähän, pidän itsestä huolta, meikkaan ja laitan hiukset joka päivä ja olen hoikka. En siis usko olevani ulkoisesti mitenkään vastenmielinen. Paljon alle kolmekymppisenä en varsinaisesti edes haaveillut parisuhteesta, koska koin etten tunne edes siinä vaiheessa itseä niin hyvin, että tietäis minkälaista puolisoa etsiä. No nyt yli kolmenkymmenen sitä jo tietää minkälaiset ihmiset on omaa tyyppiä, mutta valitettavasti tähän mennessä ne kaikki on jo pariutuneet. Juna meni jo. Ja mitä nirsouteen tulee, niin samaa ihmettelen ku joku edeltäväkin, et miten voi puhua nirsoudesta jos ei ole ollu ees ketään kenet torjua. Ei yhtään ketään. Tai no yks. Taannoin tutustuin työkaveriini ja synkkasi heti, kipinä oli molemmin puolista - kunnes paljastu että miehellähän oli jo nainen. Että se siitä sitten..
Tälla tavalla kun keskustelee anonyymisti niin kaikkien on helppo surkutella sinkkuuttaan.
Mutta jos kaikki nämä ketjun henkilöt olisivat ainoat henkilöt tinderissä niin luultavasti pareja ei syntyisi.
Pariutuminen voi olla melkoinen kuplailmiö. On helppo kuvitella anonyymisti kelpuuttavansa toisen mutta ulkonäkö on useimmiten esteenä.
Niin, sepä se.. Ns paperilla voi kuulostaa hyvältä mut todellisuudessa se 'jokin' mikä saa kiinnostuun parisuhteesta, ei vain kaveruudesta, voi kuitenkin puuttua
Miksiköhän minä en ikinä ole päässyt/ koittanut/ osunut tutustumaan tällaiseen naiseen?
Omat parisuhteeni on tosiaan näin jälkikäteen katsoen olleet naisten kanssa, joilla ei olisi kauheasti "varaa" olla ikäviä parisuhteessa ja joiden olisi luullut arvostavan parisuhdetta sen mukaisesti ( kuten itse olen arvostanut kun olen ymmärtänyt omat rajoitteeni näissä hommissa). Näin ei kuitenkaan ole ollut näiden naisten kohdalla, vaan suhteet on katkaistu melko kevytmielisesti. Ainoa nainenkin jonka kanssa olen asunut yhdessä, muutti suoraan meidän kämpästä toisen miehen luo.
Sitten tässä ketjussa on naisia, jotka tuntuisivat oikeasti arvostavan parisuhdetta jos sellaisen löytäisivät sopivan miehen kanssa. Kuitenkaan itse en ole tällaiseen naiseen ikinä tutustunut.