Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutettu työtön - älä mene huonoihin hommiin

Vierailija
22.02.2020 |

Ei kannata tehdä samaa virhettä kuin itse tein. Olin ollut vasta kolme kuukautta työttömänä. Valmistuin maisteriksi hyvin paperein ja ollut ulkomailla erittäin hyvässä harjoittelussa. Jotenkin ajattelin, että nytpä vaan haluan tehdä töitä ja koulutusta vastaamattomiin pätkätöihin sitten jäin. Välillä tuli parempaakin, mutta en ollenkaan niin pitkälle ponnistanut kuin olisin voinut. Jotenkin häpesinkin hyvää koulutusta. Kallis kuuden vuoden koulutus valui hukkaan. Nyt olen äitiyslomalla ja siirryin työttömyystuelle. Valmistumisesta on jo kahdeksan vuotta ja ammattitaito omalla alalla kehittymätön. Nyt suunnittelen uutta koulutusta, ja hakeudun jo opiskeluaikana OMAN alan töihin.

Älkää olko liian kilttejä vaan itsekkäästi miettikää mitä haluatte tehdä ja menkää sitä kohti!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullahan on tämä erittäin vaativa ja arvostettu tutkinto vuodelta miekka ja kirves.

Sen jälkeen en ole tehnyt päivääkään töitä. Ei nimittäin löytynyt arvolleni sopivaa.

Otatteko töihin?

Tuommoinen asennehan kuulostaa joltain Uuno Turhapuron repliikiltä  vuoden 1975 elokuvasta "PROFESSORI D.G - UUNO TURHAPURO". 

Vierailija
62/66 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on ensisijaisesti velvollisuus elättää itse itsensä. Tämä ajatus siitä, että ellei löydä hyväpalkkaista "ansaitsemaansa" työtä, niin ihminen voi jäädä ronskisti työttömäksi, on järjetön. Maailma on täynnä korkeasti koulutettuja ihmisiä, jotka tekevät alemman koulutuksen työtä. Itsekin olen tehnyt.

Töiden ohessa opiskelin uuden ammatin, jossa oli hyvä työllisyystilanne, nykyisin olen oman alan töissä. Itsensä elättäminen on velvollisuus, ei mikään valintakysymys. Lopettaisin tukien maksamisen näiltä tahallaan työttömiltä heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta on helvetin tyhmää opiskella ensin 6 vuotta, ottaa opintovelkaa ja sen jälkeen todeta, että alemmalla koulutuksella olisi ehtinyt olla työelämässä ja asuntolainan omistaja."

Opiskelut on nykyään riski.

Työttömät keski-ikäiset maisterit kortistossa kyttää sijaisuuksia ja  katsoo kaihoten miten jotkut makkaratehtaalle liukuhihnatyölle aikoinaan menneet ikätoverit nauttii velattomista taloistaan ja autoistaan -- liuta lapsia oman pihan paljussa polskimassa. Eläkepäiviä odotellen, koska sitä eläkettähän on työvuosilta kertynyt.

Vierailija
64/66 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pääsisi edes niihin hanttihommiin. 

Mun kaveri on tästä hyvä esimerkki. Joutui lähtemään ulkomaille päästäkseen tekemään edes niitä hanttihommia. Siellä kuulemma pääsi ihan vaan sillä jos osoitit olevasi halukas tekemään käytännössä mitä vaan sikäläisiltä nettisivustolta sattui löytymään töinä. Opiskeli kuulemma siinä ohessa baarimikon tutkinnon niin pääsi sitten tekemään näitäkin hommia. Valitettavasti paloi loppuun ja tämäkin onneksi ilmeni vasta Suomeen palattuaan, eikä tuolla kaukana jossain missä terveydenhuolto voi olla vähän miten sattuu.

Vierailija
65/66 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kokemus on että parhaimmat mahdollisuudet mulla on ollu just niitä koulutusta vastaaviin hommiin. Mihinkään muualle en ole päässyt edes haastatteluun, en edes kaupan kassalle.

Keep dreaming...

Vierailija
66/66 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätkää jo, ei jokainen löydä koulutustaan vastaavaa työtä. Etenkään, jos valitsee alan huonosti. Suomessa sentään koulutus ei maksa ja opintojen ajaksi saa opintotukea. Muualla opinnot ja elatuksen joutuu maksamaan itse (perhe) ja silti ei kaikki löydä koulutustaan vastaavaa työtä.

Muualla ei ole mitään ikuista työttömyyskorvausta ja muita tukia, jonka varassa voi odotella kotona sitä unelmatyöpaikkaa. On otettava vastaan sitä työtä, mitä löytyy.

Suomen sosiaaliturva on luonut passiivisia ja heikkoja ihmisiä, jotka eivät ota vastuuta omasta elämästään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi