Terapeutti ei osannut hoitaa masennustani
Se nyt ei ole mikään uutinen, iso osa heistä ei osaa yhtään mitään. Siis muuta kuin sössöttää empattisemmin, kuin äitisi. Mun entinen terapeutti ylsi juuri sille tasolle. Hän ei tajunnut mun masennukseni syitä (en itsekään, siksihän tarvitsinkin apua ja ammattilaista), eli hän ei tajunnut, että mun masennukseni syy oli se, että äitini yritti koko ajan sopeuttaa mua elämään kauheaa elämää, sellaista, mitä en halunnut elää. Ja äitini oli iskostanut minun päähäni, että jos en eläisi sellaista elämää ja jos en HALUAISI elää sellaista elämää, niin olen huono ihminen!
Mutta mun terapeutti ei tajunnut tätä. Hän ei tajunnut sitäkään, että minua ois pitänyt irrottaa äitini vallasta ja sellaisesta valheesta, että olen huono ihminen, jos en sopeudu sellaiseen, mitä äitini haluaa minulle.
Niinpä terapeutti päätyi terapoimaan minua niin, että hän sopeutti minua siihen samaan paskaan, jonka takia olin jo masentunut, toki sopeutti siihen empaattisemmin. Mutta edelleen ohjasi minua ihan sellaiseen suuntaan, joka ei ollut oma valintani ja minua! Ei ollut omaani! Koska terapeutti ei tajunnut, miten autetaan alistetun lapsen ja ihmisen omaa ääntä kuuluviin. Se terppa ei siis välittänyt minusta ihmisenä, hän välitti minusta ainoastaan yhtenä parannettuna lukuna opintotilastoihin tai muuhun vastaavaan paskaan.
Masennus siitä ei todellakaan parantunut, kun ei osannut hoitaa masennukseni juurisyytä, eli sopeuttamista pakolla asioihin, jotka olivat minusta kamalia tai vääriä. Siis ihan palkkatöihin meno ja ihmissuhteissa sellainen kiltteys jne.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Sanot monta kertaa, että sinut on lapsuudessa pakotettu sopeutumaan asioihin joista tulee paha olo.
Koetko, että joudut edelleen sopeutumaan asioihin, joista tulee paha olo? Mitä ne asiat ovat? Jos elämäsi menisi tästä hetkestä eteenpäin juuri kuten toivot, miten se menisi? Mitä tapahtuisi tulevan kuukauden tai tulevan vuoden tai kymmenen vuoden aikana?
Kyllä. Haluaisin olla perheetön. Se ei ole mahdollista. En siis halua lla joku, joka on jättänyt perheensä, toivottavasti se on aika selvää? Mutta perheeni on asia, jonka valitsin koittaessani sopeutua kaikkeen pahaa oloa tuottavaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapian tarkoitus on saada apua omiin ajatuksiin, silloin pitää olla avoin toisenlaiseen näkökulmaan. Terapia ei voi sinua auttaa, koska sinne et halua nähdä toisenlaista ratkaisua ongelmaan.
AP, sinulla on taas ollut hankala viikonloppu harhojen kanssa, ota ne lääkkeet. Vain kemiallinen apu voi sinua auttaa.
Ei sen tarkoitus ole vain tuollainen, se voi olla se, jos ihminen ei osaa itse hoitaa asioitaan, mutta OIKEASTI terapian tavoite on korjata asiakkaalle annetut virheelliset uskomukset enemmän asiakaaan omaa hyvää ja parasta palveleviin.
ApEi vaan parantaa toimintakykyä.
Se ei paranna toimintakykyä, jos opastetaan sopeutumaan pahaa oloa tuottaviin asioihin!
ApTottakai parantaa. Meidän kaikkien on osattava huolehtia asiioisra, maksettava laskut, siivottava sotkut. Näihin elämänhallunnan asioihin tarvitaan toimintakykyä ja se tarkoittaa sopeutumista.
Voi kuule, omaisuuden hoito ei ole koskaan tuottanut mulle pahaa oloa!
Ap
Niinpä! Sillon kun pätäkkää on, niin mukavaa puuhaa se.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roomalaisetkin sanoivat, että Jeesus tekee väärin, mutta hän ei uskonut heitä.
Zinc
Hänellä oli TUKI.
ApHohhoohoh Hihiihihi ..
Ei ollut _yhtään_ mitään tukea.
Zinc
Olihan hänellä. Tukija. Mitä hätää siinä ois ollut? Seurasi tukijaansa.
ApNo mikä hätä sulla sitten on ?
Zinc
No siinä on just se tuen puute.
Ap
Ei kukaan voi pakottaa hankkimaan lapsia. Se on ihan oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot monta kertaa, että sinut on lapsuudessa pakotettu sopeutumaan asioihin joista tulee paha olo.
Koetko, että joudut edelleen sopeutumaan asioihin, joista tulee paha olo? Mitä ne asiat ovat? Jos elämäsi menisi tästä hetkestä eteenpäin juuri kuten toivot, miten se menisi? Mitä tapahtuisi tulevan kuukauden tai tulevan vuoden tai kymmenen vuoden aikana?
Kyllä. Haluaisin olla perheetön. Se ei ole mahdollista. En siis halua lla joku, joka on jättänyt perheensä, toivottavasti se on aika selvää? Mutta perheeni on asia, jonka valitsin koittaessani sopeutua kaikkeen pahaa oloa tuottavaan.
Ap
Ja siitä on jatkettava missä ollaan. Se kun ei siitä muutu miksikään, vaikka toivoisi mitä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roomalaisetkin sanoivat, että Jeesus tekee väärin, mutta hän ei uskonut heitä.
Zinc
Hänellä oli TUKI.
ApHohhoohoh Hihiihihi ..
Ei ollut _yhtään_ mitään tukea.
Zinc
Olihan hänellä. Tukija. Mitä hätää siinä ois ollut? Seurasi tukijaansa.
ApNo mikä hätä sulla sitten on ?
Zinc
No siinä on just se tuen puute.
Ap
Et sinä sitä mihinkän tarvitse. Teet kuten itse tahdot, kuten Jeesuskin teki, vaikka Roomalaiset halusivat hänen olevan kiltti poika, eikä potkivan kauppiaiden pöytiä nurin.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy ap ymmärtää ettei ole mitään keinoa muuttaa mennyttä! Ei mitään! Se mikä on ollut, on ollut. Teit ihan mitä hyvänsä! Näin ollen sinulla ei todellakaan ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä menneisyytesi, ja se ettet voi sitä muuttaa. Eli sopeutua. Jos et tähän pysty, mikään ei muutu jatkossakaan.
En aio sopeutua siihen. En sipeudu yhtään mihinkään, mikä aiheuttaa mulle paskan olon, okei? Sopeudu sä sellaiseen vaan, et kykene ikinä poistamaan paskaa elämästäsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten omat lapsesi? Ei näytä lupaavalta. Kannustat varmaan heitä jatkamaan elämistä sossutuilla? Ei opiskelua eikä töitä.
Toki annat rahaa, että he saavat tehdä mitä huvittaa! Ja maksat terapiat!
Ei rarvitse sopeutua yhteiskuntaan.
Joskun sitten saavat sen parisataatuhatta äidinperintöä per nokka!
En halua heidän sopeutuvan mihinkään, mikä tuottaa pahaa oloa! Sellainen on täysin selvää. Siitä sitten etenee kykyjensä mukaan. Jos ei etene, niin silloin kannattaa ennemmin päättää elämänsä, kuin siirtyä pahaa oloa tuottavien asioiden pariin. Mutta heidän ei tarvitse, koska kukaan ei tule vaatimaan heitä sellaisiin ryhtymään.
ApSelvä juttu. Peruskoulusta suoraan kortistoon.
Mitä sitten? Oletteko te niin köyhiä, että se olisi pelottavaa? Huuu.... on turvallista syödä paskaa, koska se on sulle ainaski tuttua.....
Ap
Aika harva sitä lapselleen toivoo. Köyhyyttä, näköalaytomuutta, kurjuutta.
Eikä etenkään varakkaat ihmiset toivo. Arvot eivät ole sossutuilla eläminen.
Toivon eniten, että lapseni saavat mieleisen ammatin ja pystyvät kantamaan elämäsyään vastuun.
Kauhea ajatus olisi, että teini jäisi kotiin ilman mitään mahdollisuuksia elämässään. Mahdollisuus ei ole kymmienien vuosien päässä oleva perintö. Eikä myöskään äidin rahalla elely.
Siin omisi todellakin hukkaan heitetty elämä. Tältä äitisi sinut pelasti. Kuten minä pelastan omani.
Sinun lapsillasi ei äitiä ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy ap ymmärtää ettei ole mitään keinoa muuttaa mennyttä! Ei mitään! Se mikä on ollut, on ollut. Teit ihan mitä hyvänsä! Näin ollen sinulla ei todellakaan ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä menneisyytesi, ja se ettet voi sitä muuttaa. Eli sopeutua. Jos et tähän pysty, mikään ei muutu jatkossakaan.
En aio sopeutua siihen. En sipeudu yhtään mihinkään, mikä aiheuttaa mulle paskan olon, okei? Sopeudu sä sellaiseen vaan, et kykene ikinä poistamaan paskaa elämästäsi.
Ap
Olet joutunut suur-kärsimyksen kouriin.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten omat lapsesi? Ei näytä lupaavalta. Kannustat varmaan heitä jatkamaan elämistä sossutuilla? Ei opiskelua eikä töitä.
En halua heidän sopeutuvan mihinkään, mikä tuottaa pahaa oloa! Sellainen on täysin selvää. Siitä sitten etenee kykyjensä mukaan. Jos ei etene, niin silloin kannattaa ennemmin päättää elämänsä, kuin siirtyä pahaa oloa tuottavien asioiden pariin. Mutta heidän ei tarvitse, koska kukaan ei tule vaatimaan heitä sellaisiin ryhtymään.
ApJoskus epämukavuusalueelle siirtyminen kasvattaa ja voi oppia asioita, jotka muuten olisivat jääneet oppimatta.
Zinc
Voi myös täysin romahtaa, et ymmärrä asiasta hevonpaskaakaan, koska et ole se kiltti ihminen, joka on ajatellut äitinsä tunteita ja jota toisaalta olisi peloteltu äitisi taholta uhkailuin lähes hengil.tä.
ApÄläpäs kirjoittele minusta yhtään mitään mitä et tiedä.
Zinc
No et selkeästi olet, jos sinusta tämä hoituisi epämukavuusalueella! Saatanan kusip.ää.
Ap
Nyt taidan muistaa miten se huoneenmaalausriita meni. Ap halusi teininä maalata huoneensa seinät mustiksi. Äiti vastusti. Tämä on muuten täysin normaalia käytöstä äidiltä, taas kerran. Nyt 30 vuotta myöhemmin ap haluaa edelleenkin elää siinä samassa riidassa. Hän vaati terapeuttia puolelleen taisteluun ja vaatii äitiään tukemaan itseään koska hän ei voi parantua jollei äiti hyväksy hänen seinävärivalintaansa. Terapeutti yritti sitten herätellä että mitäpä jos elämäsi ja paranemiseksi ei olisikaan siitä kiinni hyväksyykö äiti seinien värivalinnat vaan että äidin mielipide siitä olisi aikuiselle ap:lle yhdentekevä. Ap päättäisi itse mitkä värit häntä miellyttävät täysin ilman äidin panosta ja hyväksyntää asiaan. Mikä sitten on ap:n mielestä osoitus ammattitaidottomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap[/Et nyt vastannut kysymykseen tulevaisuudesta vaan kerrot mitä olisit toivonut menneisyydessä tapahtuneen. Menneisyyttä ei voi muuttaa. Miten toivoisit elämäsi menevän tästä hetkestä eteenpäin, jos se menisi juuri kuten haluat?
Voisiko olla kyse siitä, että sinun pitäisi tavata lapset tänään, se jännittää sinua, ja pakenet tänne nettiin vatvomaan menneitä?
Niin kauan, kunnes suostut menemään eteenpäin, tulet kärsimään.
Kärsi kunnolla. Kärsi hyvin!
Zinc
Nyt ystävä, pitää ruveta tekemään lähtöä. Lupasin mennä kaupungille kaverin kanssa Capuccinolle. Ettenpä myöhästy.
Heipat vaan
Vierailija kirjoitti:
Että nyt mulla ei ois ainakaan lapsia, ja siis itsetuntoa pitää vahvistaa, ja se vahvistunee mielestäni sillä, että joku vihdoinkin tukee minua, kun en halua sopeutua asioihin, joita vihaan. Eli terapeutti. Ja antaa tukea tehdä ja epäonnistua ja onnistua asioissa, jotka olisivat minusta kivoja ja joita haluan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJoskus epämukavuusalueelle siirtyminen kasvattaa ja voi oppia asioita, jotka muuten olisivat jääneet oppimatta.
Zinc
Voi myös täysin romahtaa, et ymmärrä asiasta hevonpaskaakaan, koska et ole se kiltti ihminen, joka on ajatellut äitinsä tunteita ja jota toisaalta olisi peloteltu äitisi taholta uhkailuin lähes hengil.tä.
Zinc
No et selkeästi olet, jos sinusta tämä hoituisi epämukavuusalueella! Saatanan kusip.ää.
Ap
Voisit joskus kokeilla epämukavuutta elämässäsi.
Zinc
Se voisi yllättää sinut!
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla kyse siitä, että sinun pitäisi tavata lapset tänään, se jännittää sinua, ja pakenet tänne nettiin vatvomaan menneitä?
Ei täysin, se voi voimistaa sitä, mutta tämän laukaisi se, että läskin AA rupesi viivyttelemään asuntojen saamistani. Niiden piti tulla minulle 1.3. ja kun ne ois pelastettu pesästä läskin otteesta, niin voisin hienontaa sen osituksessa. Eli osoittaa, että mitään se ihminen ei isäni omaisuudesta enää saa. Hermostuin tästä siirrosta koska jos joudun tappelemaan asioista, joissa ei ole mitään tapeltavaa se on nöyryyttävää. Eli jos siis läskin AA haluaa tehdä hallaa ja kiusaa, koska se voi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että nyt mulla ei ois ainakaan lapsia, ja siis itsetuntoa pitää vahvistaa, ja se vahvistunee mielestäni sillä, että joku vihdoinkin tukee minua, kun en halua sopeutua asioihin, joita vihaan. Eli terapeutti. Ja antaa tukea tehdä ja epäonnistua ja onnistua asioissa, jotka olisivat minusta kivoja ja joita haluan.
Ap
Eihän se ikävä kyllä niin käy.
Sinun täytyy _itse_ tehdä asioita mistä pidät.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Zinc
ApVoisit joskus kokeilla epämukavuutta elämässäsi.
Zinc
Se voisi yllättää sinut!
Se on kuule ollut sitä epämukavuutta ihan koko ajan, että sopeutuu asioihin, joista tulee paha olla, niin että en vattu todellakaan tee. En edes usko, että mun tarttee. Mitä epämukavaa on rohkeudessa? Mutta sanoin, etten tee sellaista, missä voisin romahtaa. Se liittyy ennemmin typeryyteen, tyhmä voi romahtaa. Rohkea ei, jos tietää, mitä tekee.
Ap
Niin, että otin kantaa tähän:
"Paskaa työtä ei vaihdeta mihinkään joka ei pahaa oloa tuottaisi, koska sen rakentaminen olisi ollut elämänimittainen projekti."