Kahvi kusettaa, paskattaa, hermostuttaa, tärisyttää ja aiheuttaa unettomuutta. Miksi kukaan juo kahvia?
Kommentit (29)
Ei minulle tule mitään noista ap:n mainitsemista oireista. Juon 1-3 mukia kahvia päivässä.
Viime vuonna kokeilin jättää kahvin pois, koska epäilin sen aiheuttavan närästystä. En huomannut mitään vaikutusta useamman viikon aikana joten aloin taas juoda kahvia. Sen on hyvää! (Närästys hävisi itsestään, oli ehkä stressiä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamukahvi piristää. Tutkittu juttu. Blokkaa uneliaisuutta aiheuttavia reseptoreita.
Mutta oletko kuullut siitä, että nämä "uneliaisuutta aiheuttavat reseptorit" lisääntyvät hallitsemattomasti, jos niitä blokataan kemiallisesti?
Aivot pyrkivät balanssiin ja jos adenosiini ei kykene kofeiinin takia sitoutumaan adenosiinireseptoriin, valmistaa aivot lisää adenosiinireseptoreita, jolloin sinusta tulee kroonisesti unelias. Tästä myös johtuu kofeiinin viekkarit - reseptoreita on liikaa eikä niitä enää blokata kemiallisesti - olet tolkuttoman väsynyt.
Jaha, alapeukkuja. Siispä annan lähteen tälle:
Okei, siis tuo on 30 vuotta vanha koe - rotilla. Vetämiäsi johtopäätöksiä se ei kyllä mitenkään todista.
Kahvilla on terveysvaikutuksia.
"Over the last several decades, coffee has been among the most heavily studied dietary components. And the news is mostly good. Moderate coffee consumption (three to four cups per day) has been linked with longer lifespan. In fact, a November 2015 study in Circulation found that coffee consumption was associated with an 8% to 15% reduction in the risk of death (with larger reductions among those with higher coffee consumption). Other studies have found that coffee drinkers may have a reduced risk of cardiovascular disease (including heart attack, heart failure, and stroke), type 2 diabetes, Parkinson’s disease, uterine and liver cancer, cirrhosis, gout."
https://www.health.harvard.edu/blog/the-latest-scoop-on-the-health-bene…
Joillekin kahvi ei sovi. Harmi heille. Itse rakastan kahvia, eikä sen juomisesta todellakaan mitään haittaa ole kunhan ei litrakaupalla tankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamukahvi piristää. Tutkittu juttu. Blokkaa uneliaisuutta aiheuttavia reseptoreita.
Mutta oletko kuullut siitä, että nämä "uneliaisuutta aiheuttavat reseptorit" lisääntyvät hallitsemattomasti, jos niitä blokataan kemiallisesti?
Aivot pyrkivät balanssiin ja jos adenosiini ei kykene kofeiinin takia sitoutumaan adenosiinireseptoriin, valmistaa aivot lisää adenosiinireseptoreita, jolloin sinusta tulee kroonisesti unelias. Tästä myös johtuu kofeiinin viekkarit - reseptoreita on liikaa eikä niitä enää blokata kemiallisesti - olet tolkuttoman väsynyt.
Jaha, alapeukkuja. Siispä annan lähteen tälle:
1991 eli aika vanha tutkimus. Onko tuoreempaa? Osaatko vertaisarvioida artikkelin ja johtopäätöksen millä ammattiosaamisella? Mikä on kirjoittaneen tutkijan tieteellinen vakuuttavuus, on sulle varmaan tuttu nimi kun noin reippaasti linkkaat juuri hänen tutkimuksensa.
Pubmed on ainakin tietokantana sen verran valtava, että en itse uskaltaisi sieltä linkata mitään tuosta vaan... Siellähän on ihan laidasta laitaan kaikenlaista tutkimusta eikä ainakaan mun oma asiantuntemus riitä arvioimaan sen kaiken relevanttiutta.
"Miksi kukaan juo kahvia? " opettele ensin suomen kieli. Valita sitten.
Mua salaiset päiväkahvit alkaa aina panettaan. Olen 100% luotettava, ei-vapaa yrittäjä.
Myös elämä kusettaa, paskattaa, hermostuttaa, tärisyttää ja aiheuttaa unettomuutta.
Kahvi maistuu ihanalta ja siinä on tunnelmaa. Ihanaa kun on aikaa kahvipannun äärellä ja juoda rauhassa pitkään.
Tupakan korvike. Kahvi on kuin nestemäistä tupakkaa.