Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvi kusettaa, paskattaa, hermostuttaa, tärisyttää ja aiheuttaa unettomuutta. Miksi kukaan juo kahvia?

Vierailija
22.02.2020 |

???

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Olen lopettanut kolmesti ja taas aloitin uudelleen...

Vierailija
2/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua se piristää aamuisin ja saa vatsan toimimaan, lisäksi maistuu hyvältä. Juon aamu- ja iltapäiväkahvit, iltaisin en ellen jostain syystä halua valvoa (tosin ei sillä aina tällaista vaikutusta mulle ole).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset eivät ole niin herkkiä kahvin vaikuttaville aineille.

Vierailija
4/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu itsestäsi vaan. Minä nautin kahvistani ilman mitään mainitsemiasi oireita.

Vierailija
5/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Olen lopettanut kolmesti ja taas aloitin uudelleen...

Tästä voi syyttää dopamiini d2 - ja adenosiini A1A -reseptoreita.

Vierailija
6/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huudan julkisesti kovaan ääneeen kahvi kupposen juotua nyt mä oon tikissä.

Vierailija
7/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvi piristää. Tutkittu juttu. Blokkaa uneliaisuutta aiheuttavia reseptoreita.

Vierailija
8/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamukahvi piristää. Tutkittu juttu. Blokkaa uneliaisuutta aiheuttavia reseptoreita.

Mutta oletko kuullut siitä, että nämä "uneliaisuutta aiheuttavat reseptorit" lisääntyvät hallitsemattomasti, jos niitä blokataan kemiallisesti?

Aivot pyrkivät balanssiin ja jos adenosiini ei kykene kofeiinin takia sitoutumaan adenosiinireseptoriin, valmistaa aivot lisää adenosiinireseptoreita, jolloin sinusta tulee kroonisesti unelias. Tästä myös johtuu kofeiinin viekkarit - reseptoreita on liikaa eikä niitä enää blokata kemiallisesti - olet tolkuttoman väsynyt.

Vierailija
9/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ilman olen ummessa ja puoliunessa kaiken aikaa. Siksi juon kahvia. Onneksi se on sentään hyvää.

Vierailija
10/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee pinaatista huono olo. Ratkaisuksi olen keksinyt, että en sitä syö. Toisille se kuulemma sopii ja jotkut jopa pitävät siitä. Pitäkööt pinaattinsa!

Vierailija
11/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se maistuu taivaallisen ihanalle. Minulle on vain plussaa että se pistää suolentoiminnan liikkeelle, eipähän ole ummetusta.

Noita muita oireita ei tule ellei juo älyttömästi kahvia. 1-2 kuppia päivässä on hyvä määrä. Olen lapsesta asti nukahtanut lähes heti kun pää osuu tyynyyn joten ei kahvi ole siihenkään vaikuttanut. Yritän tosin olla juomatta kahvia 4h ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
12/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kaksi ensimmäistä on totta. Sen lisäksi kahvilla on lukuisia terveysvaikutuksia.

Vierailija
13/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan oma ongelma, joka ei ole monellekaan tuttua.

Vierailija
14/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletko kuullut siitä, että nämä "uneliaisuutta aiheuttavat reseptorit" lisääntyvät hallitsemattomasti, jos niitä blokataan kemiallisesti?

Aivot pyrkivät balanssiin ja jos adenosiini ei kykene kofeiinin takia sitoutumaan adenosiinireseptoriin, valmistaa aivot lisää adenosiinireseptoreita, jolloin sinusta tulee kroonisesti unelias. Tästä myös johtuu kofeiinin viekkarit - reseptoreita on liikaa eikä niitä enää blokata kemiallisesti - olet tolkuttoman väsynyt.

Jaha, alapeukkuja. Siispä annan lähteen tälle:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/1846425/

Vierailija
15/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa

Vierailija
16/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut kahvin vaikuttavan kehossani mitenkään. Ja olen välillä ollut kokonaan ilman, völillä juonut vain aamuisin ja välillä milloin tahansa. En huomaa vaikutusta edes vireyteen.

Juon sitä koska se maistuu hyvältä ja se on helppo tapa olla sosiaalinen (vrt. kahvilla käynti, työpaikan kahvitauko).

Vierailija
17/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska riippuvuus

Vierailija
18/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle se voi aiheuttaa noita asioita ,mutta eipä minulle mitään ongelmia. Sinulla on siis erilaiset geenit nääs.

Vierailija
19/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sen pikku pärtsän takia. Siitä olosta pitää oppia nauttimaan. Sehän on hyvä että aamulla kakka luiskahtaa helpommin pyllystä. Amfetamiini on laitonta niin joutuu juomaan tuota kahvia ja kyllä sekin tekee hyvää.

Kannattaa tanssia rytmi musiikin tahtiin kun juo kahvia. Moni teistä istuu paikallaan niin se kahvi ei pääse liikkumaan kehossa. Tanssita sitä kahvia kehossa, tuota köyhän miehen amfetamiinia.

Musiikkia tanssia varten

Vierailija
20/29 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha, alapeukkuja. Siispä annan lähteen tälle:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/1846425/

Minä kärsin edelleen unettomuudesta, vaikka olen vähentänyt reippaasti kahvin juontia. Pahimmillaan meni 6-8 kuppia päivässä (kuppi = 1,5 dl). Nyt 2-3 kuppia. Lisäksi univaje tuntuu muuten kuin väsymyksenä. Olo on kuitenkin selvästi parempi vähemmällä kahvilla, unettomuus ei tunnu yhtä pahalta kuin aikaisemmin.