Syödäänkö teillä jälkiruokaa?
Muistan lapsuuden kodissa oli aina jälkiruokaa. Itse en sitä ole tarjonnut. Työkaveri kertoi heillä syödään sitä viikonloppuna.
Onk teillä joka päivä ja mitä syötte?
Kommentit (14)
Välillä on välillä ei.
Ei meillä kotona ole, mutta jos joskus käydään ravintolassa syömässä, siellä kyllä syödään.
Jälkiruokaa on joskus viikonloppuina, mutta varmiten juhlapyhinä.
Viikonloppuna jälkkäri voi olla jäätelöä tai tyyliin lettuja.
Juhlapyhinä asiaan panostetaankin,
Joskus on, mutta aika harvoin. Herkkuja kyllä syödään, mutta irrallaan ruokailuista, esim. välipalana tai iltapalana.
Syömme vain viikonloppuisin kotona muutoin ulkona. Aina alku-, pää- ja jälkiruoka. Tämä johtuu siitä, että mieheni on ranskalainen ja tottunut tähän lapsesta asti. Toki joskus viikonloppuillallisilla ravintolassa useampi ruokalaji.
Todella harvoin. En juuri välitä niistä, mieluummin panostan suolaisen ruoan tekemiseen.
Lapsuudenkodissa oli lähinnä kiisseliä tai pannukakkua viikonloppuisin, arkisin juotiin iltakahvi ruuan päälle ja sen kanssa oli kahvileipää.
Meillä myös iltakahvi joka päivä mutta aina ei ole pullaa tai kakkua, yksi keksikin riittää tai suklaapala.
Jos teen jälkkäriä niin marjarahka on herkkua. Joskus ostetaan jäätelöä
Isälläni oli tapana sanoa, että kahvia ei kannata keittää, jos ei ole pullaa, eikä ruokaa tarjota ilman jälkiruokaa. Äitin toteutti toiveensa. Minulla on ollut tapana tarjota jälkiruokaa, kun on vieraita.
Miniäni 50 vuotias ei suomalainen, tekee joka päivä jälkiruokaa.
Viikonloppuisin kolmen ruokalajin aterioita. Itse leivottua leipää on aina.
Ei koskaan.
Ei edes jouluna. Panostetaan muihin ruokiin.
Jouluna syödään sitten juustoja monta tuntia ruokailun jälkeen.
Jälkiruokaa ei syödä kuin ravintolassa. Viikonloppuisin kyllä saattaa olla muuten herkkuja, kuten vaikka jätskiä, mutta se syödään erikseen. Viikonloppuiisin ei muutenkaan syödä kuin aamulla myöhäinen aamupala ja sitten aikainen päivällinen, esim. jo klo 17. Ei lounasta.
Omassa kodissani mieheni kanssa ei yleensä ole. Päiväkahvin kanssa syödään pullaa tai suklaata, mutta aterioilla ei. Kun käyn ruokkimassa muistisairaan äitini, niin hänelle laitan jälkiruoan, koska hän pitää niistä. Tarjolla on yleensä marjakiisseli, mehukeitto, vanukas, hedelmäsalaatti tai marjapiirakan pala.