Jos kahvipöydässä on tarjolla sen seitsemää sorttia, mitä otat
Kuvittele itse mitä siellä olisi. Mietin tässä mitä leipoisin huomisille vieraille ja siksi kysyn. Kyseessä on serkkuni, jota näen kohtalaisen harvoin, noin nelikymppisiä ja lapset yksi teini ja kaksi alakouluikäistä sekä tätini, serkkuni äiti, ei minun oma täti, vaan enoni vaimo.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Pakkopullaan en koske.
Enkä macaronseihin.
Macarons on jo monikko, joten suomeksi oikea monikko on macaronit ja sinun lauseessasi MACARONEIHIN.
Taidan leipoa korvapuusteja, kääretorttua ja kasvispiirakkaa, muistaakseni yksi teineistä ei syö lihaa ja hakea kaupasta jotain hyviä pikkuleipiä paria sorttia ja sulhaspiirakoita raakapakasteena. Sit laitan tarjolle suklaata noita lapsia ajatellen. Täytekakun tekijänä olen surkea, tai osaan tehdä hyvänmakusia, mutta ne näyttää aina kamalalta. Kuulostaako tämä hyvältä? Allergioita heillä ei ole, vain tuo kasvissyöjä on ruokarajotteinen, syö kuitenkin maitotuotteita. Jätskiä on kanssa pakkasessa, jos nämä ei riitä. He tulevat tähän hiihtolomamatkalla pistäytymään, kun satutaan matkan varrelle ja sanoivat, että kahvit olisi kiva, ruokaa eivät halunneet.
Parsafetapiirakkaa ja vastaleivottua pullaa. Ja yhden suklaakonvehdin.
Kaikki itse leivottu on hyvää. Ja just nimenomaan ne makeat. RAKASTAN kuivakakkuja.....
Ihana ap kun ajattelet vieraitasi :). Olisipa kiva tulla kahville.
Vierailija kirjoitti:
Lohivoileipäkakkua (ei mätiä, kiitos) tai lohileipiä.
Jälkiruoaksi maistuisi suklaa-vadelmabrownie puhtaalta laultaselta.
Kiitos, kun kysyit. :)
Mä olen varmaan jotenkin kumma, mutta suklaa-vadelmabrownie jäisi syömättä. Tykkään sekä marjaisista että suklaisista leipomuksista, mutta kun marjat saa suklaa työnnetään samaan luomukseen... Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea suklaista ja tuhtia. Kaikki happamat marjapiirakat voi unohtaa, kukaan halua irvistellä kirpeää syödessä.
Sun kaltaisten varalle on rasia halvinta suklaata ja euron jätskiä.
Kun olen ahminut ne ja häipynyt pannaan oikeat tarjottavat pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain vanhanaikaista. Ihmiset ilostuvat nähdessään muistoja menneiltä ajoilta :)
Alapeukuista päätellen tämä tarkoittaa joillekin niin nähtyä, tylsää, aina sitä samaa ja jotain kamalia lapsuusmuistoja kuivan käntyn raapiessa kurkkua. :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea suklaista ja tuhtia. Kaikki happamat marjapiirakat voi unohtaa, kukaan halua irvistellä kirpeää syödessä.
*oleT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohivoileipäkakkua (ei mätiä, kiitos) tai lohileipiä.
Jälkiruoaksi maistuisi suklaa-vadelmabrownie puhtaalta laultaselta.
Kiitos, kun kysyit. :)
Mä olen varmaan jotenkin kumma, mutta suklaa-vadelmabrownie jäisi syömättä. Tykkään sekä marjaisista että suklaisista leipomuksista, mutta kun marjat saa suklaa työnnetään samaan luomukseen... Yäk.
Kaverini ajatteli noin. Ratkaisu: sain enemmän. :D
No jos jotain pientä suolaista olisi, niin sitä ottaisin. Tai edes jotain vähemmän makeaa. Mutta yleensä ei ole 😣
Vierailija kirjoitti:
Otan morsmaikun piirakkaa, munavoit tarjoan itse.
Sinä, aikamiespoika, siellä äitisi tuvassa olet kirjoittanut tälle palstalle jo aika monena päivänä ja kaikkiin sellaisiin keskusteluihin joihin saa ujutettua jonkin tuhman jutun.
Tirskutko yksin näille kommenteillesi vai näytätkö ne myös äidillesi?
Olisiko jokin toinen foorumi sinulle sopiva? Ehkä Suomi 24?
Vierailija kirjoitti:
Ihana ap kun ajattelet vieraitasi :). Olisipa kiva tulla kahville.
No olen aivan innoissani, sillä me miehen kanssa ei syödä makeaa juuri lainkaan, mutta rakastan leipomista. Näkisittepä, kun pääsen leipomaan johonkin myyjäisiin. :D Suolaisia piirakoita kyllä teen paljon ja niitä me syödään, kun ei pizzasta välitetä. Ne on kivoja eväänä töissäkin.
Ap tässä, inhoan itse kaikkia suklaisia kakkuja ja niitä en kyllä tee. Mutta nyt alan tehdä sitä piirakkaa.
Graavikala on ihaninta.
Marjaisa kakku omatekoisen vaniljakastikkeen kanssa, pavlova, uunijäätelö, kermakakku, pikkuleivät.
Pannukakkua en ota: nahkeaa ja ikävää.
Mutta ei sitä onneksi yleensä olekaan.
Korvapuustit sun muut pullat jää myös muille.
Ja suodatinkahvi.
Ja kakut, jotka näyttää koriste-esineiltä.
Espressoa, kiitos. Tai hyvää teetä, omenamehua tms.
Voi, ottaisin kuivakakkua ja täytekakkuakin, kun en itse niitä leivo. Samoin pikkuleipiä. En leivo enää itse mitään, pullaakin ostan pari kerrallaan kaupasta ja sitten pakkaseen.
Lohi-voileipäkakkua, fetapiirakkaa, mokkapaloja, toscapiirakkaa, omenapiirakkaa, korvapuusteja ja marjaisaa kääretorttua. Ai että! Tuossa on kyllä kerraksi jo liikaakin, mutta noista pidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori en syö jäätelöä ja suklaastakaan ei kelpaa mikään Fazerin sonta. Olisin siis ilman syötävää sinun luonasi. Piruuttaan istuisin 12 tuntia, jotta niitä ”oikeita tarjottavia” ei ehtisi muutkaan maistaa.
otan mitä tarjotaan, mutta tässä 7 parasta ottamis järjestyksesä voileipäkakku, karjalanpiirakka, ruisvoileipä, vaalea voileipä, wieneri, kuivakakku, keksi tai pikkuleipä.
Ainakaan en ota kaupan pullaa, pipareita tai kuivakakkua. Enkä sellaista täytekakkua, joka on tehty ulkonäkö edellä. Siis paitsi jos nämä ovat ainoat tarjottavat.