Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen käynyt noin kymmenessä työhaastattelussa eikä minua ole otettu mihinkään

Vierailija
22.02.2020 |

En kohta oikeasti enää jaksa. Hirveetä juoksutusta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ramppaa monessa työhaastattelussa saamatta töitä, on jossain vaiheessa ruvettava miettimään missä vika ja yleensä se on haastateltavassa. Kannattaa lukea vinkkejä, olla aktiivinen keskustelun osapuoli ja esittää kysymyksiä.

Usein se on vain huonossa tuurissa. Jokainen tietää, että työnantajat ovat tehneet huonoja valintoja. Tässä syitä, miksi itse jäin joskus rannalle: Valittu oli työllistämistukikelpoinen, valitulla oli enemmän työkokemusta, valittu oli jo tekemässä ko. työtä ja avoin paikka ja muutama haastateltava oli vain muodollisuus; tämä valtiolla ihan tavallista. Itse sitten sain nyikyisen työn sillä perusteella, mitä ei saa ääneen sanoa: lapset olivat jo isoja, muutamasta sopivasta olin tämän vuoksi sopivin. 

Vierailija
22/26 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin jos olet sentään päässyt 10 haastatteluun.

No joo verrattuna kun ennen mua ei edes pyydetty. Mutta joku vika taitaa sitten olla kun ei kuitenkaan oteta :’D Tuntuu että ne odottaa jotakuta joka on hirveän innoissaan ja haluaa omistaa koko loppuelämänsä samalle työpaikalle.

Ap

Millä tavalla he saavat tietää, ettet ole hirveän innoissasi etkä aio jäädä työhön kovin pitkäksi aikaa? Jos hakijoissa on innostuneita ja pitkäaikaista työsuhdetta etsivä hakija, totta kai hänet otetaan, eikä sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Omalla kohdallani todennäköisimpiä syitä ovat aiemman kokemuksen puute ja ujous/jännitys. Toisaalta työnantajat ovat usein myös todella vaativia, eivätkä läheskään aina valitse ketään.

Vierailija
24/26 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo verrattuna kun ennen mua ei edes pyydetty. Mutta joku vika taitaa sitten olla kun ei kuitenkaan oteta :’D Tuntuu että ne odottaa jotakuta joka on hirveän innoissaan ja haluaa omistaa koko loppuelämänsä samalle työpaikalle.

Ap

Millä tavalla he saavat tietää, ettet ole hirveän innoissasi etkä aio jäädä työhön kovin pitkäksi aikaa? Jos hakijoissa on innostuneita ja pitkäaikaista työsuhdetta etsivä hakija, totta kai hänet otetaan, eikä sinua.

He kysyvät lähes aina että missä näen itseni 5 vuoden päästä tms. vastaavaa, en nyt viitsi valehdella että tuossa samassa työssä. Vaikka näköjään pitäisi? Mikä on edes oikea tapa vastata tuohon kysymykseen?

Oon vaan ajatellut että jos en vaikuta heidän mielestä tarpeeksi innostuneelta vaikka kyllä yritän aina mennä hyvällä asenteella jne.

Ap

Vierailija
25/26 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

He kysyvät lähes aina että missä näen itseni 5 vuoden päästä tms. vastaavaa, en nyt viitsi valehdella että tuossa samassa työssä. Vaikka näköjään pitäisi? Mikä on edes oikea tapa vastata tuohon kysymykseen?

Oon vaan ajatellut että jos en vaikuta heidän mielestä tarpeeksi innostuneelta vaikka kyllä yritän aina mennä hyvällä asenteella jne.

Ap

Mitä olet tähän saakka vastannut? Luulen, että syy siihen, ettei sinua ole palkattu, on juuri tässä.

Kirjoittamalla hakusanoiksi vaikka missä näet itsesi 5 vuoden saat luettavaksesi kymmeniä artikkeleja siitä, miten tuohon pitää vastata ja miten ei missään tapauksessa pidä.

Vierailija
26/26 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mitä olet tähän saakka vastannut? Luulen, että syy siihen, ettei sinua ole palkattu, on juuri tässä.

Kirjoittamalla hakusanoiksi vaikka missä näet itsesi 5 vuoden saat luettavaksesi kymmeniä artikkeleja siitä, miten tuohon pitää vastata ja miten ei missään tapauksessa pidä.

Ekan kerran vastasin rehellisesti kun kysymys tuli ekaa kertaa ja yllättäin niin tuli sellainen fiilis että haastattelija ei oikein pitänyt vastauksestani, kyseessä oli silloin vain työharjoittelu haastattelu eikä edes ilmoittanut ottaako minua vaikka lupasi.

Tämän jälkeen oon sitten vähän arastellut tuota kysymystä kun en oikein tiedä mitä pitäisi vastata, välillä sanon että haluaisin vielä opiskella, tai että samantyylisissä tehtävissä kuin hakemani tai etten tiedä vielä mikä on lopullisesti se oma alani.

Googlettelin nyt tuota kun sanoit ja tosiaan selkeytti nyt paremmin mitä vastata. Näköjään he eivät siis välttämättä halua tietää missä olisin silloin vaan lähinnä miten tuo hakemani työpaikka liittyy tavoitteisiini.. vähän siis epäsuora kysymys :D

Ap